NYXbroker
نیکس فارکس

تحلیل تکنیکال فارکس

بررسی و تحلیل آمار یکی از راه های کسب سود در فارکس / تاریخ تکرار می شود .

تحلیل تکنیکال فارکس یک نوع هنرنمایی در بازار مالی و نیازمند تخصص می باشد. تحلیل تکنیکال فارکس در واقع تشخیص این موضوع است که تغییر روند قیمتها چه زمانی اتفاق می افتد تا آنجائیکه شواهد اولیه تغییر روند ظاهر شوند بعد از آن یک تحلیلگر تکنیکال کار خود را آغاز کرده پیش از آنکه همه بازار متوجه این تغییر بشوند تصمیمات تجاری مناسب سرمایه گذاری اتخاذ شده است . اگر قصد دارید که در بازار فارکس به موفقیت برسید باید تحلیل تکنیکال فارکس را به خوبی بدانید تا بتوانید موقعیت های خوب را پیدا کرده و به سود و درآمد برسید.

مثال تحلیل تکنیکال در زندگی هم وجود دارد شکستها و موفقیتها فراز و نشیب های زندگی را می توان بر روی نمودار آورد هرگز نمی توان انتظار داشت که زندگی بر روی خط مستقیم جریان داشته باشد وقایع بازار مالی فارکس نیز چنین است.

جهت موفقیت در بازار فارکس باید تحلیل تکنیکال فارکس را هر چه خوبتر فرا بگیرید. به همین منظور بر آن شدیم که مقاله تحلیل تکنیکال فارکس را که به همت تیم بروکر نیکس جمع آوری شده است . در این راستا مشاورین بروکر نیکس فعال در زمینه بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتالی آماده ارائه مشاوره و پاسخ به سوالات شما هستند.

فهرست مطالب

انواع تحلیل تکنیکال

بهترین تجزیه و تحلیل تکنیکال برای تجارت کدام است؟

بهترین شاخص تکنیکال در فارکس چیست؟

آیا تجزیه و تحلیل تکنیکال در فارکس کار می کند؟

استراتژی های تجزیه و تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکال به صورت زنده

تحلیل تکنیکال چیست ؟

در ابتدای مقاله تحلیل تکنیکال فارکس بد نیست که به خود مفهوم تحلیل تکنیکال بپردازیم. وقتی از تحلیل تکنیکال یک بازار صحبت می کنیم و بطور خاص تحلیل تکنیکال فارکس یا تحلیل فارکس صحبت می کنیم منظورمان چیست؟ تحلیل تکنیکال به نوعی تحلیل رفتارها و اتفاقاتی است که در بازار اتفاق می افتد نه خود کالا و خدمات.

تجزیه و تحلیل تکنیکی مجموعه ای از تکنیک ها ست برای پیش بینی حرکات آتی قیمت محصولات مالی که بر اساس حرکت و الگوهای تاریخی قیمت تعیین می شود. بازار های ارز بسیار مناسب جهت تحلیل تکنیکال فارکس هستند. و نشان دهنده این امر می باشد که بازارهای فارکس تمایل زیادی به روند دارند. در همین راستا توصیه می کنیم مقاله تحلیلگران فارکس رانیز مطالعه بفرمایید. 

انواع تحلیل تکنیکال

در این قسمت از مقاله تحلیل تکنیکال فارکس با هم به بررسی انواع تحلیل تکنیکال می پردازیم.

تحلیل فارکس می تواند به گونه ای تاثیر پذیر در توسعه و اجرای استراتژی های کوتاه مدت به کار گرفته شود. دو مورد از انواع اصلی  تجزیه و تحلیل تکنیکال بازار فارکس، الگوهای نمودار و دیگری شاخص های فنی یا همان آماری می باشد. در توضیح الگوهای نمودار یک شکل ذهنی از تجزیه و تحلیل فنی می باشد که در آن تکنسین با مشاهده الگوهای خاص ویژه  سعی میکند مناطق پشتیبانی و مقاومت را شناسایی

کند.  در توضیح انواع تحلیل تکنیکال فارکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.Price Action یا اقدام قیمت : اشاره به حرکت بالا و پایین یک قیمت که در طول زمان ترسیم می شود.

2.نوع دیگری از ابزار تحلیل با نام  Andrews’ Pitchfo متشکل  از سه خط روند موازی جهت شناسایی سطوح احتمالی پشتیبانی، مقاومت و سطوح بالقوه  شکست و شکست عناصر تشکیل دهنده این ابزار تحلیل هستند.

3.ابزار تحلیل دیگری که از ابزارهای  تحلیل تکنیکال فارکس به شما معرفی می کنیم الیوت (Elliott) نام دارد. معامله گران مالی جهت شناسایی چرخه بازار مالی و پیش بینی روند از طریق شناخت سرمایه گذار، افت و خیز قیمت ها و سایر عوامل جمعی آن را بکار می برند.

ابزارها و تکنیکهای تحلیلی بسیار بیشتر دیگری نیز اعم از چنگال اندرویز و فیبوناچی،MACD …. نیز وجود دارد.

بهترین تجزیه و تحلیل تکنیکال برای تجارت کدام است؟

اگر تا اینجای مقاله همراه ما بوده اید احتمالا این پرسش برایتان پیش آمده است که بهترین تجزیه و تحلیل برای تجارت کدام است. در این قسمت از مقاله تحلیل تکنیکال فارکس دو تا از بهترین تجزیه و تحلیل های تکنیکال برای تجارت را برای شما توضیح می دهیم.

یکی از گزینه های مناسب برای تجزیه و تحلیل تکنیکال Price Action است یا اقدام قیمت چنانچه در بالا نیز توضیح داده شد حرکت قیمت است که در طول زمان ترسیم می گردد و در واقع پایه و اساس همه تحلیل های فنی، سهام یا هر نوع دارایی دیگر است. خیلی از معامله گران کوتاه مدت برای اخذ تصمیمات جهت انجام معاملات به نحوه برآورد قیمت و روند این ابزار اعتماد  کرده در ضمن این ابزار از قیمتهای گذشته و قبل در محاسبات استفاده می نماید.

ابزار دیگری که برای تجزیه و تحلیل بازار از نوع بهترین Elliot می باشد . نظریه ای برای تجزیه و تحلیل فنی جهت توصیف حرکات قیمت در بازارهای مالی .نظریه الیوت به دنبال  الگوهای قیمت مداوم و دراز مدت در خصوص تغییرات مداوم در احساسات سرمایه گذاران و روانشناسی است.

بهترین شاخص تکنیکال در فارکس چیست؟

در ادامه بحث تحلیل تکنیکال در فارکس به این پرسش می پردازیم که بررسی بهترین شاخص تکنیکال در فارکس چیست؟

شما چه به تجارت در فارکس علاقمند باشید و چه به کالا و معاملات سهام استفاده از تجزیه و تحلیل فنی به عنوان بخشی از استراتژی می تواند کمک کننده و موثر باشد که شامل شاخص های مختلف تجارت است.

شاخص های معاملاتی محاسبات ریاضی هستند که به صورت خطوط در نمودار قیمت به نمایش درمی آید و در شناسایی سیگنالها و روند خاص به معامله گران کمک  می کند.

بهترین  انواع شاخص ها تحلیل تکنیکال  در بازار فارکس :

1.میانگین متحرک (Moving Average): از عملکرد قیمت محاسبه می شوند و جهت آگاهی معاملات در آینده پیش بینی می شوند.

2. واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) یا The moving average convergence divergence معامله گران  از این طریق می توانند جهت روند حرکت را تشخیص دهند .

3. شاخص (RSI (relative strength index شاخص مقاومت نسبی است که یک نوسانگر حرکتی است جهت اندازه گیری سرعت و تغییر قیمت بکار گرفته می شود. RSI همچنین برای شناسایی روند کلی کارایی دارد.

آیا تجزیه و تحلیل تکنیکال در فارکس کار می کند؟

در ادامه بحثمان در رابطه با تحلیل تکنیکال در فارکس به این سوال می رسیم که آیا تجزیه و تحلیل تکنیکال در فارکس کار می کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این امر بسته به تجزیه و تحلیل فنی دارد و هدف تشخیص این نکته است که قیمت چه کاری را انجام می دهد و اینکه خرید یا فروش ایده آل است؟ تا یک جایی تجزیه و تحلیل فنی برای معامله گران فارکس می تواند موثر و کارساز واقع شود. دلیل این امر این است که شما در حال بررسی قیمت کالا یا اوراق بهادار مورد نظر هستید. آن قیمتی که در نمودار درج شده است اساسا نشان دهنده احساس معامله گران در پس آن است.

استراتژی های تجزیه و تحلیل تکنیکال

در مورد استراتژی های تجزیه و تحلیل تکنیکال  فارکس در ابتدا به توضیحی در مورد استراتژی معاملات و تحلیل فارکس می پردازیم . استراتژی فارکس به شیوه و روشی اطلاق می گردد که توسط معامله گر فارکس برای خرید یا فروش یک جفت ارز در یک زمان مشخص بکار برده  می شود.

استراتژی های فارکس بر دو پایه استوار است یا بر اساس تجزیه و تحلیل فنی  است و یا وقایع مهم و مبتنی بر خبر که باعث تحریک و تجمیع تصمیمات مشتریان مربوط به خرید و فروش می شود.

تجزیه و تحلیل تکنیکال به صورت زنده

در این بخش از مقاله تحلیل فارکس می پردازیم به تجزیه و تحلیل تکنیکال فارکس به صورت زنده و سایت هایی را برای تحلیل فارکس به شما معرفی می کنیم.

1.سایت Autochart: موتورهای جستجو این وب سایت بطور مرتب در حال اسکن کردن  و تحلیل بازار ها هستند.

2.سایت Trading Central: با تحلیل فارکس Trading Central می توانید معامله کنید. البته ارائه تخیل به معنای ورود کردن به معامله نمی باشد و تنها برای کمک گرفتن برای رسیدن به نتیجه بهتر در معامله است. 

  1. investing.com :  یک بستر مالی و وبسایت خبری است .

این وبسایت یکی از بهترین های  وب سایت های مالی در سطح جهان است و اطلاعات و خدماتی که ارائه می دهد عبارتند از: اطلاعات سهام،  قیمت بازار، تحلیل و تقویم اقتصادی 

سخن پایانی

تحلیل تکنیکال فارکس مطالعه اقدام قیمت تاریخی (price action) است به این منظور که با استفاده از مطالعات فنی، شاخص ها و ابزارهای تجزیه و تحلیل تکنیکال فارکس به شناختی در خصوص تعیین احتمال حرکت های آینده دست پیدا کنیم. تحلیل تکنیکال فارکس به دلیل گستردگی این بازار و طرفداران زیادی که در سرتاسر جهان دارد از محبوبیت زیادی برخوردار است. چنانچه بر نحوه انجام تحلیل تکنیکال فارکس اشراف کامل داشته باشیم قطعا می توان از آن استفاده درست کرد و به سود رسید.

در پایان امید است که مقاله تحلیل تکنیکال فارکس که محصول تلاش تیم مقاله نویسی بروکر نیکس بوده مورد توجه شما خواننده گرامی قرار گرفته باشد. تلاش کردیم شما را با مطالب به روز در مورد تحلیل تکنیکال فارکس آشنا سازیم در این رابطه می توانید پرسش های خود را با مشاورین مجرب بروکر نیکس که فعال در زمینه بازارهای مالی هستند و همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان را دارند مطرح کنید. در این راستا می توانید از آموزشهای رایگان بروکر نیکس نیز بهره مند شوید.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications