NYXbroker
نیکس فارکس

مذاکرات چین و روسیه برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا

راهکارهای چین و رویسه برای کاهش وابستگی به امریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه، روز دوشنبه با درخواست مسکو و پکن برای کاهش وابستگی خود به دلار آمریکا و سیستم‌های پرداخت غربی و برای عقب نشینی از آنچه برنامه ایدئولوژی غرب نام دارد، سفر خود به چین را آغاز کرد.

انتظار می‌رفت لاوروف ، در سفر دو روزه‌ی خود به چین و در بازه زمانی که روابط هردو کشور با دولت جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده به شدت تیره است، با همتای چینی خود به گفت و گو بنشیند.

مقامات آمریکا و چین جلسه ای را به پایان رساندند که امریکا اسمش را جلسه‌ی رک و سخت گذاشت. پس از اینکه بایدن گفت به اعتقاد وی پوتین یک قاتل است، سفیر روسیه در آمریکا، یکشنبه به مسکو بازگشت .

روسیه همچنین در برابر دور جدید تحریم های ایالات متحده آمریكا، که طبق گفته واشنگتن، دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال  آمریكا بود و مسكو آن را رد می‌كند، مقاومت می‌کند.

لاوروف پیش از آغاز سفر خود و در گفتگو با رسانه های چینی، گفت مسکو و پکن مجبور به توسعه مستقل از آمریکا هستند تا آنچه که تلاش‌های ایالات متحده برای مهار توسعه فناوری آن‌ها است، را خنثی کنند.

ارجاع به متن مصاحبه که روز دوشنبه منتشر شد ، لاوروف گفت:” ما باید با تقویت استقلال فناوری ، خطرات تحریم را کاهش داده و به این ترتیب ارز ملی خود را با ارز جهانی دلار جایگزین کنیم.”

سپس افزود :”ما باید از استفاده از سیستم های پرداخت بین المللی و کنترل شده توسط غرب فاصله بگیریم.”

قبل از سفر لاوروف، یک روزنامه دولتی چینی اذعان داشت که این سفر لاوروف نشانه ای است از اینکه چه طور همکاری نزدیک چین و روسیه اثر عاملی که به آن مشکل‌ سازی‌های آمریکا گفته می‌شود، را خنثی خواهد کرد.

زمانی که لاوروف به چین سفر کرد از آنجایی قابل توجه است که بعد از صحبت های رو در روی چین و آمریکا، روسیه اولین کشوری است که چین اطلاعات و نظراتش را با او در میان می‌گذارد و در مورد مسائل کلیدی صحبت می‌کند.

منبع : reuters.com

جدیدترین اخبار اقتصادی و سیاسی روز و تاثیر گذار بر فارکس را در بروکرنیکس دنبال کنید .

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications