NYXbroker
نیکس فارکس

بازده اوراق خزانه ده ساله از اوج 14 ماهه خود فاصله گرفتند

بازده اواق خزانه‌­ی 10 ساله­‌ی آمریکا پس از آن که در روز پنج­شنبه به بالاترین میزان 14 ماه اخیر خود رسیدند، در صبح روز جمعه کاهش پیدا کردند اما بالای 1.68% باقی ماندند.

در ساعت 6:30 صبح به وقت نیویورک، بازده اوراق خزانه­‌ی 10 ساله که یک اندیکاتور اساسی برای بازارهای مالی به شمار می­‌روند، حدود 0.03 کاهش یافته و به 1.69% رسیدند. بازده اوراق خزانه­‌ی 30 ساله با 0.04 کاهش به 2.429% رسیدند. بازده و قیمت اوراق با یکدیگر رابطه­‌ی معکوس دارند.

بازده 10 ساله در روز پنج­شنبه به بالای 1.7% رسید که یک رکورد 14 ماهه است، در حالی که بازده 30 ساله به طور موقت از 2.5% گذر کرد. این افزایش ناگهانی بازده­‌ها در نتیجه­‌ی بیانات بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) و رئیس آن جروم پاول (Jerome Powell) به وجود آمد؛ صحبت­‌های پاول نشان­‌دهنده‌­ی آن بود که بانک مرکزی مایل است اجازه دهد تا نرخ تورم از نقطه­‌ی هدف تعیین­‌شده بالاتر رود.

در آغاز سال، بازده 10 ساله زیر 1% بود.

فدرال رزرو پیش­بینی کرد که نرخ تورم اساسی (Core Inflation) به 2.2% در سال 2021 خواهد رسید، اما در بلندمدت حدود 2% خواهد بود. پاول اذعان داشت که برای کمک به وضعیت اشتغال در آمریکا، حاضر است اجازه دهد نرخ تورم اندکی بالا رود.

گری زیژیو (Gary Pzegeo)، مدیر بخش درآمد ثابت در شرکت مدیریت دارایی سی­‌آی­‌بی‌­سی (CIBC)، در روز پنج­شنبه اشاره کرد که این بخشی از برنامه­‌ی سیاست­‌گذاری جدید فدرال رزرو است که تابستان سال گذشته اعلام شد و در طی آن «قصد فدرال رزرو بر تحمل تورم برای رسیدن به اشتغال کامل پیش از در پیش گرفتن سیاست­‌های انقباضی معرفی شد.»

وی افزود: «واکنش­‌ها حاکی از آن است که بازارها یا ریسک‌­های بلندمدت درباره‌­ی تورم را در نظر گرفته‌­اند یا ریسک­‌های کوتاه­‌مدتی را می‌­بینند که در اثر کناره‌­گیری احتمالی فدرال رزرو از این رویکرد جدید به وجود خواهد آمد.»

مبین طاهر (Mobin Tahir)، دستیار متصدی تحقیقات در شرکت سرمایه­‌گذاری ویزدم­‌تری (WisdomTree)، روز جمعه در برنامه‌­ی “Squawk Box Europe” شبکه‌­ی سی‌­ان­‌بی­‌سی (CNBC) گفت که لازم است افزایش بازده اوراق خزانه را در چشم‌­اندازمان بگنجانیم.

در ادامه افزود: «صحبت ما درباره‌­ی افزایش بازده­‌ها از مقادیر بسیار کمی است که تا یک سال پیش غیر قابل باور بود که بازده اوراق خزانه‌­ی آمریکا بتوانند تا این حد کاهش پیدا کنند، اما متاسفانه، بازارهای سهام از افزایش ناگهانی بازده‌­ها خوششان نمی­‌آید و در نتیجه، در تمام بخش­‌های بازارهای مالی شاهد نوسانات هیجانی بوده­‌ایم.»

برای روز جمعه، هیچ مزایده‌­ی اوراقی برنامه‌­ریزی نشده است.

منبع : cnbc.com

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications