NYXbroker
نیکس فارکس

ارز دیجیتال ریپل

یکی از ارزهای مشهور

ارز دیجیتال ریپل از جمله ارزهای مشهور دنیاست. ارز دیجیتال نوعی از پول است که برای خرید کالا و خدمات استفاده می شود. از دیگر دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال که میتوان به آنها اشاره کرد امنیت بالایی است که این نوع ارز دارد و اینکه تقلب در تراکنش های ارزهای دیجیتال جایگاهی ندارد.کسی مالک ارزهای دیجیتال نیست و نمی توان آنها را هک کرد.آنها غیر متمرکزند و عواملی چون تورم و یا سایر قوانین دولتی اثری بر ارزهای دیجیتال ندارد لذا به همین دلیل است که می تواند نقش موثری در مبادلات بین المللی داشته باشد. علاوه بر مزایایی که برشمردیم ارزهای دیجیتال دارای معایبی نیز می باشند. از جمله اینکه تمام مسئولیت در قبال ارزهای دیجیتال تنها متوجه شخص سرمایه گذار است چرا که اگر ارز دیجیتال شما سرقت شد قابل بازگشت نخواهد بود. ولی اگر پولی در بانک داشته باشید که از بانک سرقت شود توسط بانک جایگزین خواهد شد. که آن را می توان یکی از معایب ارزهای دیجیتال دانست.صحبت در خصوص دنیای ارز دیجیتال بسیار است. از جمله ارزهای دیجیتال مشهور می توان به ارز دیجیتال بیت کوین، ارز دیجیتال اتریوم و ارز دیجیتال ریپل اشاره کرد

ما در این مقاله تحت عنوان ارز دیجیتال ریپل که به همت تیم متخصص بروکر نیکس جمع آوری شده قصد داریم به بررسی یکی از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز و معروف دنیا با نام ارز دیجیتال ریپل بپردازیم. لطفا تا پایان مقاله با ما باشید و چنانچه سوالی در این رابطه داشتید مشاورین بروکر نیکس در کنار شما عزیزان هستند تا شما را در رساندن به اهدافتان یاری کنند.

فهرست مطالب

ارز دیجیتال ریپل چیست ؟

ارز دیجیتال ریپل چگونه است ؟

ریپل چیست و معایب و مزایای آن کدامند؟

مزایای ریپل

معایب ریپل

ریپل بخریم یا نخریم؟

ارز دیجیتال ریپل چیست ؟

حتما نام ارزدیجیتال ریپل  را بسیار شنیده اید. ارز دیجیتال ریپل چیست؟ ابتدا به تاریخچه پیدایش ارز دیجیتال ریپل می پردازیم.

ریپل در سال 2004 توسط رایان فاگر بر روی یک سیستم محلی بوجود آمد هدف از ایجاد آن یک سیستم انتقال پول غیرمتمرکز بود. بعد از آن در سال 2011 شخصی به نام جد مک کالیب یک سیستم ارز دیجیتالی را توسعه داد که در آن تایید تراکنش ها با توافق اعضای شبکه صورت می گرفت  نه از طریق استخراج بیت کوین. سپس در سال 2012 جد مک کالیب و کریس لارسن ایده ارز دیجیتال خود را با رایان فاگر در میان گذاشتند و بدین ترتیب ارز دیجیتال ریپل با نام تجاری XRP  با هدف ایجاد تراکنش سریعتر ایجاد شد. یکی از پلتفرم های غیرمتمرکز مشهور دنیاست.چیزی که در ابتدا خوب است در مورد ریپل بدانیم این است که ریپل هم یک پلتفرم است و هم یک ارز.

ایده اولیه طراحی پلتفرم ریپل که یک منبع پروتکل باز (پروتکل به مجموعه ای از قوانین یا بستری برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می گیرد) می باشد. به منظور انجام تراکنش های سریع و ارزان  بوده است،  برخلاف بیت کوین که هرگز ماشین سریع و راحتی برای پرداخت نبوده است. ریپل همواره این امکان را برای انجام تراکنش به سرتاسر دنیا فراهم کرده است و این هدف اصلی ایجاد ارزدیجیتال ریپل بوده. این پلتفرم صاحب رمز ارز خود به نام XRP است و به دیگران نیز این اجازه را میدهد که رمز ارز خود را از طریق شبکه ریپل ایجاد کنند. ارزدیجیتال ریپل رمز ارزی از نسل سوم است . ویژگی این نسل آن است که بلاک چین هایی دارند که در واقع بلاک چین نیستند و از محدودیتهایی که بلاک چین مشترک ایجاد می کند گذر کرده اند. نرم افزارهای غیرمتمرکزی هستند که اجازه انجام تراکنش بدون کارمزد با سرعت بالا را می دهند و در مقایسه با بیت کوین سریعتر و کم هزینه تر است.

1.ارزدیجیتال ریپل تنها ارز دیجیتالی است که ویژه برای موسسات مالی و افرادی که قصد جابجایی پول را دارند طراحی شده است.

2.این ارز دیجیتال بهترین دارایی و سرمایه برای پرداخت ها می باشد.

3.یک راه حل مطمئن و ایمن برای پرداختهای برون مرزی می باشد.

4.ارزدیجیتال ریپل نسبت به سایر ارزهای دیجیتالی از ثبات بیشتری برخوردار است.

ارز دیجیتال ریپل چگونه است ؟

در این بخش می خواهیم بدانیم که ارزدیجیتال ریپل چگونه است ؟ در بالاتر اشاره کردیم که ریپل اسم رسمی ارزدیجیتال ریپل نیست .شرکت ریپل محصولات زیادی را جهت عرضه به موسسه ها و سازمانها و موسسات مالی به ویژه بانکها تولید کرده که ارز دیجیتال ریپل یکی از این محصولات مالی این شرکت است. شرکت ریپل سه محصول دارد که صرفا جهت ارائه به موسسات مالی تولید شده است.

ایکس رپید(XRaid) ،ایکس کارنت(XCurrent) و ایکس ویا(XVia)  سه محصول شبکه ریپل نت(RippleNet)است .  ارزدیجیتال ریپل روی شبکه ایکس رپید فعال است.

بنابراین سرمایه گذاران روی شرکت ریپل سرمایه گذاری نمی کنند بلکه روی ارز دیجیتال با نام تجاری(XRP) سرمایه گذاری میکنند.این ارز با هدف انجام تراکنش بین بانکها و همچنین ایجاد رقابت بین تمام ارزها ایجاد شد نه تنها بین ارزهای دیجیتالی. آن را می توان یکی از رقبای سرسخت سیستم های سنتی بانکداری دانست. و البته این هدف کاملا متفاوت با سایر ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم هست آنها هدفشان حذف واسطه هاست. درپروژه ریپل تعداد کل توکنها 100 میلیارد است که تاکنون تنها 40 درصد از آنها در گردش است، ریپل حدود 60 میلیارد توکن دارد که 6.25 میلیارد در اختیار دارد و متعلق به خود می باشد و حدود 55 میلیارد جهت توزیع در آینده می باشد. پیش بینی شده که در سالهای آتی حدود 1 میلیارد توکن XRP در هر ماه عرضه  شود.

در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال ریپل  در حال حاضر رتبه هفتم رنکینگ بازار رمز ارزها قرار دارد. تغییر قیمت ارز دیجیتال ریپل در زمان نگارش این مقاله بدین صورت بوده:

قیمت این ارز1.36 دلار، در 24 ساعت گذشته سیر صعودی رو به رشد 2.05 درصدی و در طی یک هفته گذشته بازار شاهد سیر صعودی رو به رشد 31.39 درصدی آن بوده.

ریپل چیست و معایب و مزایای آن کدامند؟

اگر تا اینجای مقاله با ما همراه بوده اید و مطالب را دنبال کرده باشید در مورد ارزدیجیتال ریپل گفتیم و در اینجا به این می پردازیم که ریپل چیست معایب و مزایای آن کدام است. ارزدیجیتال ریپل با هدف انجام تراکنش بین بانکها و نهادهای مالی ایجاد شد. عوامل متفاوتی در ارزش دهی به ارز XRP دخیل می باشد اما عمده عامل موثر توانایی بالای ریپل Ripple  در انجام سریع تراکنشها می باشد.

مزایای ریپل

  • استفاده از ارز دیجیتال ریپل XRP که بر روی محصول ایکس رپید (XRaid) کنترل می شود باعث بوجود آمدن راه حلهای سریع، اقتصادی تر در مقایسه با رقبای خود در این زمینه می گردد.

  • ریپل توانسته نظر طلایه داران بازار را به خود جلب نماید.بانکها و نهاد های مالی معروف دنیا به فناوری ریپل اعتماد کرده اند. که این اعتماد باعث ایجاد روند مثبت توکن می شود.

  • قیمت پایین آن درگاه ورودی قابل اطمینان برای سرمایه گذاران کوچک  و متوسط می باشد که قادر به خرید بیت کوین و اتریوم به دلیل قیمت بالای آن نیستند.

معایب ریپل

  • ناشناس بودن یکی از مشخصه های ارزهای دیجیتال می باشد که در مورد ریپل تنها درصد پایینی بصورت ناشناس است و تلاشها برای کاملا ناشناس کردن این ارز بطور کامل ادامه دارد.

  • از دیگر معایبی که میتوان برای ریپل بیان کرد این مطلب است که 60 درصد کوینها در اختیار ریپل است و این امر آن قادر به کنترل قیمت و تغییرات آن می سازد.

  • اگر درگاهی که در آن معامله ای را انجام می دهید غیر قابل اطمینان باشد و طرف دیگر قادر به انجام  تعهدات خود نباشد احتمال از دست دادن کوینهای شما وجود دارد.البته ریپل در صدد رفع این مشکل است.

ریپل بخریم یا نخریم؟

با توجه به آنچه در این مقاله تاکنون گفته شد ارزدیجیتال ریپل ارزی است مناسب برای افرادی است که اعتقاد دارند سیستم بانکی سنتی نیاز به نوسازی دارد اما نه در آن حدی که سایر کریپتوکارنسی ها ارائه می کنند بلکه حدی مابین بین تراکنش های مالی سنتی و تراکنش های مالی غیر متمرکز سرعت بالا و زمان کوتاه که آن را بسیار محبوب و جذاب کرده.

ریپل بخریم یا نخریم؟ چنانچه قصد سرمایه گذاری در ریپل را دارید باید به شما بگوییم که کارشناسان اعتقاد دارند ارزش آن  در طی سالهای آتی رو به افزایش خواهد بود. ریپل هدفی روشن در جهت افزایش معاملات جهان دارد. با توجه به نکاتی که مطرح شد قبل از انجام هرگونه سرمایه گذاری بهتر و منطقی تر است با مشاورین مجرب و متخصص در این رابطه مشورت کنید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال ریپل در مقایسه با سایر رقبای خود در دنیای ارزهای دیجیتال از جایگاه خوبی برخوردار است و روند رو به رشدی را از آن در بازار شاهد هستیم.

همانطور که گفته شد سرعت بالا و هزینه کم در انجام تراکنشها همانند دو بازوی قدرتمند برای نگه داشتن ریپل در صدر بازار های مالی به آن کمک موثری می کنند. دراین مقاله ارز دیجیتال ریپل که به همت بروکر نیکس تقدیم شما عزیزان شد سعیمان بر آن بوده که به بررسی ارز دیجیتال ریپل از جنبه های مختلف بپردازیم.امید است مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. لطفا به مقاله امتیاز دهید و با نظرات خود ما را دلگرم کنید. جهت هر گونه مشاوره و آموزش با مشاورین نیکس تماس بگیرید.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications