NYXbroker
نیکس فارکس

بازار سهام CFD

بازار سهام CFD و قرارداد CFD

بازار سهام CFD در واقع یک قرارداد است و ما بین خریدار و فروشنده که بر اساس آن خریدار باید مابه التفاوت بین ارزش فعلی یک دارایی و ارزش آن را در زمان اتمام عقد قرارداد به فروشنده پرداخت کند. بازار سهام CFD برای بازرگانان و سرمایه گذاران این فرصت را فراهم می آورد که بدون آنکه مالک دارایی های اساسی باشند از حرکتی که در یک قیمت رخ می دهد سود ببرند. بازار سهام CFD ارزش اساسی دارایی را مد نظر قرار نمی دهد و تنها اختلاف قیمت بین زمان ورود و خروج معامله مد نظر قرار خواهد گرفت.

برای درک بهتر و آشنایی کامل با بازار CFD لطفا تا پایان مقاله بازار سهام CFD که توسط تیم تحلیلی بروکر نیکس گردآوری شده و به نگارش درآمده همراه ما باشید و برای رسیدن به پاسخ پرسشهای خود، مشاوره و آموزش رایگان از طریق راههای ارتباطی با مشاورین زبده بروکر نیکس که فعال در زمینه بازارهای مالی (فارکس – رمزارزها) می باشند تماس بگیرید.

معاملات CFD این امکان را برای شما فراهم می آورد که در مورد افزایش و یا کاهش قیمت های بازار مالی جهانی که دارای سرعت بالایی هستند از جمله فارکس، شاخص ها، کالاها، سهام و خزانه داری را بر اساس حدس و گمان برآورد کنید.

فهرست مطالب

CFD مخفف چیست؟

معاملات CFD چیست و عملکرد آن چگونه است؟

آیا تجارت CFD بی خطر است؟

آیا CFD همان سهام است؟

بهترین بستر معاملاتی CFD چیست؟

آیا تجارت CFD سود آور است؟

CFD مخفف چیست؟

بازار سهام CFD ابزاری برای معامله و تجارت است اما بیایید ببینیم که CFD مخفف چیست؟ a Contract For Different این ابزار از طریق یک قرارداد است بین مشتری و کارگزار صورت می گیرد. قرارداد سی دی اف دارای چندین مزیت ویژه است . قرارداد سی دی اف بین سرمایه گذار و یک بانک سرمایه گذاری یا کارگزاری بسته می شود و معمولا در کوتاه مدت اتفاق می افتد.

در پایان زمان قرارداد طرفین قرارداد قیمت باز و بسته شدن یک ابزار مالی مشخص را که می تواند فارکس، سهام ویا کالا باشد را معامله می کنند. مفهوم قرارداد سی اف دی این است که شما می توانید به سود یا زیان برسید و این کاملا وابسته به این امر است که جهت حرکت دارایی شما در چه سویی حرکت می کند.

معاملات CFD چیست و عملکرد آن چگونه است؟

در ادامه مباحث بازار سهام CFD به این سوال خواهیم پرداخت که معاملات CFD چیست و عملکرد آن چگونه است؟

می توان گفت که بازار سهام CFD یک محصول مشتقه مالی است که به معامله گران این امکان و اجازه را می دهد  که قادر باشند حرکت کوتاه مدت قیمت را حدس و گمان بزنند. از مزایای بازار سی دی اف این را میتوان بیان کرد که شما می توانید با حاشیه امن تجارت و معامله کنید. به این صورت که اگر فکر می کنید که قیمت ها پایین می آید خرید انجام دهید و اگر فکر می کنید که قیمت ها بالا می رود و افزایش می یابد، می توانید فروش خود را ثبت کنید.

چنانچه گفتیم CFD مزایای زیادی دارد از جمله در برخی کشورها هیچ هزینه ای برای پرداخت وجود ندارد. اما توجه داشته باشید که این وضعیت بسته به منطقه و حوزه قضایی می تواند متفاوت باشد. با داشتن  حساب CFD شما می توانید بین انجام تجارت در خانه و یا محل کار یکی را انتخاب کنید.

در بازار سی دی اف شما یک دارایی اساسی را خرید یا فروش نمی کنید (مثلا یک جفت ارز،سهم فیزیکی یا کالا) بجای آن بسته به تحلیل خود که نسبت به بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت ها می زنید تعدادی واحد را برای یک ابزار مالی خریداری می کنید یا می فروشید. CFD ها در طیف گسترده ای از بازار های جهانی ارائه می شوند که شامل جفت ارز، شاخص سهام، کالا و سهام و خزانه داری می باشند. با هر امتیازی که بدست می آورید ابزار به میل شما حرکت می کند و شما چندین برابر واحد CFD خریداری شده یا فروخته شده را به دست می آورید و در ازای هر نقطه ای که برخلاف شما حرکت میکند شما متضرر خواهید شد.

آیا تجارت CFD بی خطر است؟

اگر تا اینجای مقاله بازار سهام CFD با ما همراه بوده اید. نیک می دانید که سی اف دی ها در طیف گسترده ارائه می شوند و از مزایای آن گفتیم اما آیا تجارت CFD بی خطر است؟ باید گفت تجارت CFD میتواند خطرساز باشد و مزایای احتمالی آن گاها عواملی را تحت الشعاع خود قرار می دهد از جمله ریسک مربوط به طرف مقابل، ریسک بازار، ریسک پول مشتری و نقدینگی را نام برد و همچنین به دلایل دیگری مانند تنظیم ضعیف صنعت، کمبود احتمالی نقدینگی و همچنین حفظ حاشیه کافی به دلیل مارجین کافی به دلیل اهرم های ضرر خطرناک فرض شود. لذا بازار سهام CFD نیازمند تجربه و مهارت بسیاری می باشد.

آیا CFD همان سهام است؟

در خصوص بازار سهام CFD سخن گفتیم و همینطور جنبه های مختلف بازار سهام CFD را بررسی کردیم اما آیا CFD همان سهام است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید. معادلات CFD بسیار شبیه به معاملات سهام است با این تفاوت که وقتی با اختلاف معامله  یا تریدی را انجام می دهید. سهم اصلی را در اختیار ندارید و مجددا برخلاف سرمایه گذاری که در سهام صورت می گیرد وقتی CFD را معامله می کنید دارایی اصلی را خریداری و همینطور معامله نمی کنید.

تفاوت اصلی بین اوراق بهادار و معامله CFD طولانی به دلیل اهرمی است که به کار گرفته می شود.

در بازار سهام CFD قراردادهای CFD با حاشیه معامله می شوند به این مفهوم که نیازی به وصل شدن ارزش کامل بازار برای خرید موقعیت سهام معادل نخواهد بود. این امر همچنین به معامله گران این مجوز را می دهد که موقعیتهای بزرگتر از سرمایه آنهاست را باز کنند.

بهترین بستر معاملاتی CFD چیست؟

در این بخش در ادامه بررسی جوانب مختلف بازارسهام CFD در این قسمت در مورد بهترین بستر معاملاتی CFD صحبت خواهیم کرد. تجارت CFD محبوب و محبوب تر می شود. و این به دلیل انعطاف پذیری بالایی است که توسط این شکل از تجارت ارائه می گردد. به لطف وجود کارگزاران خبره می توانید از هر دو سوی بازار و بعضا امن با هزینه پایین معاملات به سود برسید.

کارگزارانی که خدماتی از قبیل دسترسی به کاملترین، جامع ترین و بهترین نرم افزار های معامله و تجارت در صنعت را ارائه می دهند. از آنجا که انتخاب پلتفرم معامله بسیار مهم است در اینجا شما را با آخرین پلتفرم معتبر دنیا آشنا می کنیم. متاتریدر 5 هم اکنون قویترین و سریعترین و جامع ترین ابزار برای وصل به بازار اصلی می باشد. بروکر نیکس با خرید لایسنس متاتریدر ۵ از شرکت متاکد امکان ارایه تمام خدمات بازار فارکس می باشد.

آیا تجارت CFD سود آور است؟

 با توجه به آنچه که در خصوص بازار سهام CFD و همینطور آشنایی کامل با بازار CFD تا به اینجا گفته شد خوب است به این پرسش بپردازیم که آیا تجارت CFD سودآور است؟ پاسخ به این سوال مثبت است البته که می توان در بازار سهام CFD به سود و درآمد رسید.

اما با این وجود معاملات CFD نسبت به سایر انواع تجارت یک استراتژی پر ریسکی می باشد. اکثر معامله گران موفق بازار سهام CFD ، بازرگانان با تجربه ای هستند که دارای تجربه بالا و هوش تاکتیکی می باشند. بنابراین چنانچه خواهان موفقیت در بازار سهام CFD هستید نیاز به کسب تجربه و مهارت بالا در این زمینه دارید.

سخن پایانی

بازار سهام CFD از جمله بازارهای محبوب است که طرفداران زیادی دارد و به لطف شیوه بهره گیری از نوسان می توانید در هر دو حالت بازار سهام CFD به سود برسید فقط کافی است که موقعیت مثبت و صعودی برای خرید و منفی و نزولی که مناسب برای فروش می باشد را بدانید و به موقع اقدام به گرفتن پوزیشن مناسب جهت ترید نمایید. البته این امر مستلزم آشنایی کامل با بازارهای CFD می باشد. نکته دیگری که باز متذکر می شویم این است که حتما لازم نیست صاحب دارایی باشید تا قادر به انجام CFD آن معامله باشید.

با عنایت به آنچه در خصوص بازار سی دی اف گفته شد چنانچه از مهارت و تجربه کافی از بازار سهام CFD برخوردار باشید می تواند سود خوبی به دست بیاورید.

از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. مقاله بازار سهام CFD که تقدیم حضورتان گردید کار مشترکی از تیم مقاله نویسی بروکر نیکس بود. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در این زمینه از مشاورین زبده بروکر نیکس بپرسید. همینطور در خصوص آموزش رایگان و مشاوره مالی از طریق راههای ارتباطی با بروکر نیکس تماس بگیرید.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications