NYXbroker
نیکس فارکس

تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس

تحریم چه تاثیری بر کاربران که در بازار مالی فارکس فعالیت دارند داشته باشد ؟ ایا تحریم مانع از ورود افراد به این بازار می شود ؟

تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس چگونه است؟نظر شما چیست؟
به عقیده شما تاثیر تحریم ها بر فارکس چگونه بوده است؟ آیا آن دسته از افرادی که مایل به کار در بازار فارکس هستند و یا این بازار منبع امرار معاش آنهاست به دلیل تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود؟ آیا باید نگران بود که قادر به واریز و برداشت نخواهیم بود؟
جهت رسیدن به جواب سوالات خود، تا انتهای مقاله تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس با ما همراه باشید.
هدف از نگارش این مقاله توسط دپارتمان تحلیلی بروکر نیکس نگرانی شما عزیزان و سوالات مکرر تان در این خصوص بود که ما تلاش کردیم تا پاسخ سوالات شما را در قالب یک مقاله جمع آوری کنیم چنانچه نیاز به مشاوره بیشتر در این زمینه داشتید با بروکر نیکس تماس بگیرید.

فهرست مطالب

تحریم و اثر آن بر ایران

تحریم در فارکس

درصد کاربران ایرانی که در بازار فارکس فعالیت می کنند

بروکرهای فارکس

واریز و برداشت در فارکس

تحریم و اثر آن بر ایران

برای اینکه تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس را بررسی کنیم ابتدا ببینیم که تحریم ها بر چه بخش هایی بر ایران اثر مستقیم گذاشته و بعد به تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس خواهیم پرداخت. 

 در طول این سال ها ، تحریم های اعمال شده آسیب های جدی را به اقتصاد و بویژه مردم ایران وارد کرده است. 

تعدادی از تحریم ها علیه ایران توسط برخی کشورها ، به ویژه ایالات متحده و نهادهای بین المللی اعمال شده است. شروع تحریم ها از سال  1995 بوده و  رفته رفته به شرکت هایی که با دولت ایران سروکار دارند افزایش یافت.

 این درست است که تحریم ها دسترسی ایران به محصولات مورد نیاز برای بخشهای اساسی از جمله نفت و انرژی را کاهش داده است و باعث شده  بسیاری از شرکت های نفتی از ایران خارج شوند و همچنین باعث کاهش تولید نفت شده است چرا که دسترسی به فناوری های مورد نیاز برای بهبود کارایی آنها بسیار محدود  شده است و در طول این سال ها ، تحریم های اعمال شده آسیب های جدی را به اقتصاد و بویژه مردم ایران وارد کرده است. 

اما این تاثیر مستقیم به دلیل این بوده که نفت در واقع نبض اصلی اقتصاد ایران است و طبعا حیات اقتصاد کاملا به آن وابسته است اما زمانی که از تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس می گوییم از تجارت و فعالیتی می گوییم که در داخل کشور مستقر نیست لذا تاثیر زیادی متوجه آن نخواهد بود.   

تحریم در فارکس

 در ادامه بررسی تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس، چنانچه می دانیم مسئله تحریم ها در ایران چیز تازه ای نیست. سالهاست که ایران دچار این تحریم هاست. اگر بخواهیم در خصوص تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس بگوییم باید بگوییم که تاثیر تحریم ها بر فارکس، مستقیم و خاص نبوده است. این به آن مفهوم است که فعالیت در بازار فارکس به عنوان سرمایه گذار یا معامله گر اصلا ربطی به تحریم های داخلی که در ایران صورت گرفته ندارد. چرا که شما به عنوان یک تریدر توسط یک کارگزار یا بروکر به بازار جهانی فارکس متصل می شوید و معاملات خود را انجام می دهید، که آن بروکر نیز خارج از ایران فعال است.

 قرار گرفتن دفتر کار بروکرها در خارج از ایران و واسطه بودنشان بین کاربران ایرانی و همچنین انجام تبادل مالی از جمله واریز و برداشت که خارج از سیستم بانکی صورت می گیرد. همگی عواملی هستند که باعث شده تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس کمرنگ و بی اثرشود.

درصد کاربران ایرانی که در بازار فارکس فعالیت می کنند

با توجه به افزایش درصد کاربران ایرانی که در بازار فارکس فعالیت می کنند و یا مایل به انجام فعالیت هستند، می توان به سادگی نتیجه گیری کرد که تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس آنچنانی نیست که مانع از انجام فعالیتها در این بازار جذاب و پرکشش و بعضا سودده شود. لذا چنانچه علاقمند به انجام فعالیت در این بازار هستید، دست بکار شوید و با افتتاح حساب دمو ( آزمایشی) از فعالیت در این بازار لذت ببرید و اصلا نگران تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس نباشید.

بروکرهای فارکس

در خصوص تاثیر تحریم بر فعالیت انواع بروکرها در سالهای گذشته باید گفت که با وجود آنکه ایران تحت شدیدترین تحریم ها بوده است بروکرها به فعالیت خود ادامه داده اند و همچنان نیز با وجود تحریم ها باز هم به فعالیت ادامه می دهند و همچنان به کاربران ایرانی ارائه خدمات می کنند.

تنها موردی که در اینجا جای عنوان کردن دارد این است که برخی از بروکرهای تراز اول دنیا با وجود تحریم ها به ایرانیان تحت هیچ شرایطی خدمات نمی دهند که این مسئله اصلا تازگی ندارد. برای مثال بروکرهایی که در کشور آمریکا هستند به دلیل تحریم بودن ایران،  به ایرانیان خدمات ارائه نمی دهند. در واقع از ابتدای تحریم  نیز چنین بوده است.

با توجه به رگوله های بروکر های مختلف این امکان برای آنها وجود ندارد که طبق رگوله خود به کاربران کشورهای تحریم شده خدمات ارائه دهند. زیرا اگر خلاف آن عمل کنند متحمل جریمه سنگینی خواهند بود .

 

 اما بروکرهایی که طی 5 یا  10 سال گذشته به شما اجازه افتتاح حساب را داده اند و در این رابطه مشکلی بین شما و بروکرتان نبوده است، همچنان می توانید بدون نگرانی از خدمات آنها استفاده کنید. بنابراین می بینید که تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس آنگونه نیست که شما را از فعالیت باز دارد و تا زمانی که بروکر به شما اجازه انجام فعالیت میدهد هیچ گونه مانعی سر راه تجارت شما نخواهد بود. لذا با خیال راحت حساب خود را اکتیو کرده و از معامله در بازار فارکس لذت ببرید.          

واریز و برداشت در فارکس

بیاید در خصوص تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس در  واریز و برداشت آنها در فارکس را مورد بررسی قرار دهیم ؟ معامله گران  با سابقه نگران این هستند که سرمایه شان بلوکه شود و تازه کارها نگران واریزها و برداشت های خود هستند. اما آیا تاثیر تحریم ها بر فارکس مانع از انجام واریز و برداشت در فارکس می شود؟

 پاسخ سوال بالا منفی است.

در واقع این که تاثیر تحریم برای معامله گران ایرانی فارکس مانع از انجام واریز و برداشت از فارکس می شود یک تصور ذهنی اشتباه می باشد.

چرا که شما به عنوان یک معامله گر از طریق بروکر به فارکس متصل می شوید و به انجام معاملات خود می پردازید پس اصلا نگران مسئله واریز و برداشت نباشید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که واریز و برداشت در حساب های معاملاتی سیستم بانکی دخیل نیست و مبادله پول از این طریق صورت نمی گیرد. این کار توسط صرافی ها و یا ارزهای دیجیتالی و کیف پول های دیگر واریز و برداشت می شود که غیر قابل ردیابی هستند . لذا  تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس نمی تواند بر واریزها و برداشتها تاثیرگذار باشد.

سخن پایانی

تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس گاهی باعث ایجاد ترس در بین معامله گران می شود. اما این یک تصور اشتباه است که تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس مانع از فعالیت آنها در این بازار می گردد.

با بررسی جوانب مختلف مسئله تحریم و ربط آن به بازار فارکس کاملا می توان پی برد که این باور غلط که واقعا تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس، باعث ایجاد مانع بر سر راه ترید کردن شان شده است، درست نیست و یک شایعه است.
تلاش بر این بوده با ارائه این مقاله بتوانیم سوالات و ابهامات ذهنی شما را از تاثیر تحریم ها در بازار فارکس را برطرف کنیم .

چنانچه در این زمینه نیاز به سوال یا مشاوره داشتید از طریق راههای ارتباطی با مشاورین نیکس تماس بگیرید. در اسرع وقت پاسخ خود را خواهید گرفت.

نمایش نظرات (2)
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications