NYXbroker
نیکس فارکس

شروع کار با فارکس | گام به گام تا معامله گر حرفه ای شدن

برای شروع به فعالیت در این بازار آموزش الزامی بوده و بدون ان خطر از دست رفت سرمایه وجود دارد .

شروع کار با فارکس چگونه است؟ آیا میدانید شروع فارکس کجاست؟
شروع معامله در فارکس چطور؟
نحوه ورود به فارکس به چه نحوی است؟
آیا می دانید که شروع معامله در فارکس چگونه است؟
از کجا باید شروع کنیم؟ چه مهارتهایی را باید بیاموزیم؟
اگر تصمیم به معامله در بازار مالی فارکس دارید، احتمالا سوالات بالا و همچنین مواردی از جمله نحوه شروع کار در فارکس و یا اینکه چه میزان سرمایه برای کار در بازار فارکس مورد نیاز است؟ از جمله سوالات و دغدغه­‌های اصلی شما به عنوان کسی که قصد می باشد.
برای شروع کار با فارکس، اولین و مهمترین گام آموزش شروع کار با فارکس است و همینطور آشنا شدن با مفاهیم پایه و اولیه فارکس.
آشنایی با انواع پلتفرم­‌های معاملاتی و نحوه کار با آنها، همینطور آگاهی پیدا کردن از انواع حساب­های فارکس، از جمله موارد اساسی و الزامی هستند که در مرحله اول آموزش شروع کار با فارکس نیاز دارید آنها را فرا بگیرید.
برای آنکه بدانیم شروع کار با فارکس چگونه است؟ تا پایان این مقاله که به همت بروکر نیکس به نگارش درآمده است ما را همراهی کنید.

فهرست مطالب

چگونه معامله در فارکس را آغاز کنیم؟

آموزش کار در بازار فارکس

فارکس را از کجا شروع کنیم؟

مراحل یادگیری فارکس

کار در بازار فارکس

یادگیری فارکس چقدر طول می کشد؟

سرمایه لازم برای شروع فعالیت در فارکس صفر است!

افتتاح حساب حقیقی و شروع معامله

بر ریسک سرمایه­‌گذاری در فارکس آگاه باشید!

فارکس برای همه

چگونه معامله در فارکس را آغاز کنیم؟

در ابتدای آموزش شروع کار با فارکس احتمالا با سوالات و متغیرهای گیج کننده­ ای روبرو خواهید شد. سوالاتی از جمله، تحلیل تکنیکال، بنیادی و یا ترکیبی از هر دو؟ معاملات روزانه فارکس و یا معاملات طولانی مدت‌­تر؟ و صدها سوال مشابه که پاسخ دادن به آن­ها ضروری بوده و مسیر شما را برای فعالیت در بازار جهانی فارکس مشخص می­‌کنند. بنابراین نباید از یافتن پاسخ واضح به این سوالات راحت گذشت.

 اولین کاری که برای شروع کار با فارکس و یا به عبارتی شروع معامله در فارکس باید انجام داد افتتاح یک حساب معاملاتی فارکس است. به این صورت که :

ابتدا باید در سایت بروکر فارکس مورد نظر، حساب کاربری خود را افتتاح و پس از انجام احراز هویت توسط کارگزاری، نسبت به دانلود پلتفرم معاملاتی اقدام کنید.

پلتفرم معاملاتی بستری است که تمام نرخ­‌های خرید و فروش توسط بروکر فارکس در آن بارگذاری و معاملات فارکس نیز در آن صورت می­گیرد.

اغلب کارگزاری­‌های فارکس از نرم افزار معاملاتی متاتریدر (Meta Trader) که جدیدترین نسخه آن متاتریدر5 (Metatrader 5) است، استفاده می­کنند. متاتریدر ساخت شرکت Meta Quotes بوده و در حال حاضر بهترین پلتفرم معاملاتی است که بیشتر کارگزار­های معروف فارکس در جهان از آن استفاده می­کنند.

دسترسی سریع و آسان به قیمت، امکان استفاده از نمودارها برای تحلیل و بررسی، امکان رصد بازار و دریافت اخبار روز اقتصادی، برخی از ویژگی‌­های پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 است.

آموزش کار در بازار فارکس

 ببینیم که آموزش کار در بازار فارکس به چه صورتی است؟ دوستان، قطعا بازار فارکس یکی از جذاب ترین بازارهای مالی و سود ده است که روزانه شمار افراد بالایی را جذب خود می کند. اما قدر مسلم این بازار به همان نسبتی که جذاب است خطرناک هم می تواند باشد. چرا که اگر شروع فارکس بدون آموزش و دانستن چگونگی نحوه ورود به فارکس و همینطور کسب تجربه همراه باشد، قطعا کار در بازار فارکس روی دیگرش را که متضرر شدن است را به شما نشان خواهد داد و ممکن است دچار دلزدگی شوید. لذا پیش از شروع کار با فارکس،باید آموزش های لازم را دیده باشید.

بروکر نیکس در تلاش است با ارائه مقالات آموزشی مختلف و آموزش فارکس رایگان  برای افراد مبتدی شما را در این بازار مالی بزرگ همراهی کند . جهت ثبت نام آموزش رایگان بر روی لینک کلیک کنید و درخواست خود را ارسال نماید .

فارکس را از کجا شروع کنیم؟

گفتیم که قبل از شروع کار با فارکس باید آموزش ببینیم، اصطلاحات و مفاهیم پایه ای که در انجام معاملات فارکس بسیار پرکاربرد و ضروری هستند را بیاموزیم این نقطه شروع آموزش نحوه ورود به فارکس است. اگر مفاهیم پایه ای را به خوبی ندانیم.  نمی توانیم درک درستی  از بازار فارکس پیدا کنیم.

همینطور باید بدانیم که در موقعیتهای مختلف چه عکس العملی باید نشان دهیم تا به نتیجه درست برسیم.

 دانستن اینکه چه زمانی به بازار ورود کنیم و چه زمانی از بازار خارج شویم تضمین کننده موفقیت ما در انجام معاملات ما می باشد. قطعا این امر به جز تمرین و تکرار  زیاد محقق نخواهد شد. 

هر شخص به نحوی شروع به فعالیت در این بازار می کند و به نحوه مختلف آموزش می بیند .برای آموزش مبتدی و شناخت بیشتر این بازار  و همینطور استفاده از آموزش فارکس رایگان می توانید از مقالات  تخصصی بروکر نیکس بهره مند شوید.

مراحل یادگیری فارکس

برای یادگیری نحوه ورود به فارکس، مثل هر حرفه و شغل دیگری دارای مراحلی است که در این قسمت قصد داریم به آنها بپردازیم. اما این مراحل شامل چیست؟  

  1. اولین گام در آموزش شروع کار با فارکس این است که اصول اولیه آن را فرا بگیرید. از جمله این اصول می توان چگونگی معامله کردن ارزها، جفت ارزها و انواع دسته بندی های آن و همینطور عوامل مهمی که می توانند نرخ انواع مختلف ارز را تحت تاثیر خود قرار دهد.
  2. نکته دیگری که مرحله دوم یادگیری پروسه یادگیری را تشکیل می دهد شناخت و درک خطراتی می باشد که در کار با بازار فارکس با آنها روبرو می شوید و اطمینان از اینکه می توانید با آنها کنار بیایید.
  3. پیدا کردن و توسعه دادن یک استراتژی معاملاتی  که با اهداف و همینطور شخصیت شما مناسب می باشد. این کار از طریق تحقیق و همینطور آزمایش کردن استراتژیهای متفاوت قابل انجام است.  
  4. یک حساب دمو یا آزمایشی در یک بروکر فارکس افتتاح کنید، سپس با استفاده از سرمایه مجازی شروع به ترید نمایید.
  5. تا می توانید مطالعه کنید و دوره ببینید. با این شیوه اطلاعات شما از رفتار بازار همواره به روز رسانی می شود.
  6. از تریدهای کوچک شروع کنید.تا زمانی که کاملا به استراتژی خود مسلط شوید. با سرمایه کوچک شروع کنید و به این شیوه تجربه و اعتماد به نفس کسب نمایید و احتمال ضرر را به حداقل برسانید. 
  7. برای خود یک ژورنال معاملاتی داشته باشید. داشتن آن به شما کمک می کند که عملکرد خود را ارزیابی نموده و یک تمرین خوب برای فرد می باشد. تا آنجا که می توانید جزئیات معاملات خود را از جمله تاریخ ترید، موقعیت ، جفت ارز و همینطور نتیجه را به دقت ثبت نمایید.
  8. اخبار و تحولات را با وسواس پیگیری کرده چرا که پیگیری اخبار شما را به روز و با اطلاع نگه می دارد. 
  9.  به افزایش دانش و مهارت معاملاتی خود اضافه کنید.

کار در بازار فارکس

بازار فارکس یک بازار 24 ساعته است و چنانچه با آگاهی از آن استفاده شود  و اصول مربوط به آن آموخته و بکار گرفته شود، کار در فارکس می تواند به یک شغل درآمد زا و ثابت برای معامله گران و سرمایه گذارانی که تمایل به کار در فارکس دارند تبدیل شود. در این راستا مقاله شغل فارکس را مطالعه کنید.

در واقع میزان توقع و انتظار شما از بازار در درجه اول ارتباط مستقیم با میزان وقتی است که برای این بازار صرف می کنید. همینطور جدیتی است که در این راه به خرج داده می شود. البته داشتن پشتکار و جدیت به دور از آموزش نمی تواند تضمین کننده سود و موفقیت شما در بازار فارکس باشد.

برای مثال اگر شما یک معامله گر  پاره وقت هستید و تنها در ساعات مشخصی نمودارها را تعقیب می کنید، در مقایسه با یک معامله گری تمام وقت ممکن است برخی از موقعیتهای معاملاتی را از دست بدهید. در نتیجه سود خاصله هم به همان میزان کاهش می یابد.

یادگیری فارکس چقدر طول می کشد؟

سوالی که معمولا اکثر افراد علاقمند به فارکس و معامله گری می پرسند این است که پروسه یادگیری فارکس چقدر به طول می انجامد؟  نکته بسیار مهمی که شاید بسیار آن را شنیده باشید ولی ضرورت، تکرار مجدد آن را باعث می شود. این است که معامله کردن در فارکس و به سود رسیدن، طرحی برای به سرعت به سود رسیدن و ثروتمند شدن نمی باشد. 

برای رسیدن به موفقیت در معاملات خود باید صبور باشید و موفق شدن نیاز به رعایت سه آیتم مهم زمان، صبر و همینطور نظم دارد. 

دیگر آنکه خوب است که نسبت به معاملات فارکس یک دید بلند مدت داشته باشید. با چنینم پیش زمینه ای آمادگی پیدا کنید که زمان و تلاش بی وقفه خود را در جهت یادگیری  صرف کرده تا رفته رفته به یک معامله گر سود آور و با تجربه تبدیل شوید. این دیدگاه اشتباه است که با شروع معاملات به سرعت به سود برسیم.

همیشه گفته می شود که بازار تا از شما پولی را نگیرد به شما سودی نمی دهد.

سرمایه لازم برای شروع فعالیت در فارکس صفر است!

احتمالا مهم­ترین مسئله­‌ای که ذهن هر کاربر را در ابتدای شروع کار با فارکس و شروع معامله در فارکس به خود مشغول می­کند، میزان سرمایه اولیه است. شاید حدس بزنید برای شروع کار در فارکس به 100 دلار، 1000 دلار و… مبالغ بیشتر احتیاج است. اما حقیقت این است که شما برای شروع کار با فارکس به هیچ سرمایه­‌ای نیاز ندارید!

افتتاح حساب معاملاتی آزمایشی (Demo) به شما این امکان را می­دهد که بدون سرمایه اولیه، استراتژی­‌های معاملاتی، جفت ارزها، ریسک­‌های بازار فارکس و… را تجربه کنید. به عنوان یک تازه کار با استفاده از حساب آزمایشی که به حساب­ و بازار واقعی نزدیک باشد، می­توانید تجربه بسیاری کسب کرده و مهارت و دانش خود نسبت به این بازار را محک بزنید.

در هر صورت فراموش نکنید که بخش ضروری یادگیری، اشتباه کردن و کسب تجربه از اشتباهات است، که با استفاده از حساب­‌های آزمایشی می­توانید بدون از دست دادن سرمایه خود این تجربیات را کسب کنید.

البته توجه به این نکته که کارگزاری شما باید حساب آزمایشی کاملا مشابه به حساب واقعی ارائه دهد(حساب دمو بروکر نیکس بسیار شبیه حساب ریل بروکر نیکس می باشد). زیرا بسیار پیش آمده که کارگزاری­‌ها برای جذب کاربران، حساب­‌های آزمایشی خود را طوری طراحی می­کنند که کاربر سود زیادی بدست آورد و بدون درک دقیق از فارکس، وارد این بازار شود.

افتتاح حساب حقیقی و شروع معامله

پس از فعالیت با حساب آزمایشی و تسلط بر نحوه فعالیت در فارکس، وقت آن است که حساب حقیقی خود را افتتاح و معاملات واقعی را آغاز کنید. برای افتتاح حساب حقیقی در فارکس و  شروع کار با فارکس و معامله باید مقداری پول به عنوان سرمایه اولیه، به حساب معاملاتی خود تزریق کنید.

میزان سرمایه اولیه شما بسته به کارگزاری و نوع اکانتی که انتخاب کرده‌­اید متفاوت است. بنابراین نمی­‌توان عدد ثابتی برای همه کارگزاری­‌ها در نظر گرفت. البته لازم به ذکر است در اکثر بروکرهای فارکس یک اکانت مخصوص وجود دارد که می­توانید با سپرده نسبتا کمی حساب خود را افتتاح و معاملات را آغاز کنید.

در بروکر نیکس با حداقل واریز 5 دلار(حساب سِنتی)، می توانید اولین حساب حقیقی خود را در فارکس افتتاح کرده و به فعالیت در این بازار مالی بزرگ بپردازید .

جهت اطلاع از انواع حساب های معاملاتی و شرایط هر یک، به این صفحه مراجعه کنید .

بر ریسک سرمایه­‌گذاری در فارکس آگاه باشید!

همانطور که سود بردن از بازار فارکس لذت­‌بخش است، ضرر کردن در این بازار مالی نیز می­تواند بسیار سخت و آزاردهنده باشد. اکثر بروکرهای فارکس برای تشویق کردن کاربر به سرمایه­‌گذاری در شروع کار با فارکس، تنها از مزایا و سودهای چندین برابری بازار فارکس صحبت می­کنند. در صورتی که لازم است بدانید همانطور که سرمایه شما می­تواند در طی معامله‌­ای چندین برابر شود، احتمال از دست رفتن کل سرمایه­‌تان در عرض چند دقیقه نیز بسیار زیاد است.

وجود ضرر در بازار فارکس اصلا به این معنا نیست که فعالیت خود را در این بازار مالی به طور کلی قطع کنید؛ بلکه تنها نباید تمامی سرمایه خود را یکجا در فارکس وارد کنید. اگر بدون در نظر گرفتن احتمال ضرر و از دست دادن سرمایه، در شروع کار با فارکس، تمامی دارایی خود را در فارکس معامله کنید، رخ دادن اتفاق­‌های غیر قابل جبران بدیهی است.

 نحوه شروع کار در فارکس به این صورت است که برای معامله در بازار پر ریسک و خطر فارکس، تا حد امکان محتاطانه رفتار کنید. یکی از توصیه‌­هایی که افراد با تجربه بازار فارکس به تازه ­‌واردها می­کنند، این است که تنها 5% یا 10% دارایی خود را در فارکس سرمایه­‌گذاری کنید.

روش دیگر برای جلوگیری از ضرر بیش از حد استفاده از دستور Stop Loss است. در شروع کار با فارکس و انجام معامله زمانی که شما یک پوزیشن را در پلتفرم معاملاتی انتخاب می­کنید، خوب است در قسمت SL رقمی را نیز محاسبه و وارد نمایید. دستور SL زمانی که عدد پوزیشن به عدد وارد شده توسط شما برسد، به طور خودکار عمل کرده و شما را از پوزیشن خارج می­کند. بدین ترتیب میزان زیان شما از حدی که انتظار داشتید بیشتر نمی‌­شود.

فارکس برای همه

بازار فارکس را در نظر بگیرید؛ از وسعت این بازار بسیار صحبت شده، در صورتیکه اغلب، سهم مساوی بازار فارکس برای تمامی کاربران فارکس نادیده گرفته می­شود! شاید در نگاه اول عبارت “سهم مساوی برای همه” عجیب به نظر برسد، اما امکان ورود آسان به این بازار و همچنین استفاده از اهرم­‌های کوچک و بزرگ سبب شده تا گاهی سرمایه­‌گذاران کوچک به سودهای کلان دست یابند. اما این دلیل نمی شود که بدون آگاهی دست به انتخاب اهرم ها بزنیم. استفاده از اهرمها شاید در نگاه اول بسیار شیرین و دلچسب باشد ولی اگر به ضرری که ممکن است متوجه معاملات ما  سازد، واقف شویم با احتیاط بیشتری آنها را انتخاب می کنیم. 

خلاصه ی کلام اینکه شما می­توانید با سرمایه­‌گذاری مقدار اندکی از دارایی خود و با استفاده از اهرم‌­ها، معامله پر سودی را رقم بزنید، تنها باید به خاطر داشته باشید که بسیار محافظه کارانه و بعد از کسب تجربه لازم، با استفاده از اهرمها در این بازار فعالیت کنید.(هرگز ناآگاهانه اقدام به انتخاب اهرم نکنید.)

سخن پایانی

شروع کار با فارکس، با توجه به آنچه در مورد نحوه ورود به فارکس گفتیم اگر واقعا همچنان مصمم هستید که وارد این بازار جذاب و پرکشش شوید، حساب کاربری خود را افتتاح و پس از فعالیت کافی در حساب آزمایشی، سرمایه اندکی را وارد فارکس کنید. شروع کار با فارکس را با معاملات کوچک و حساب شده پیش ببرید تا رفته رفته به یک معامله‌­گر حرفه‌­ای تبدیل شوید.
فراموش نکنید افراد موفق در بازار فارکس، بسیار سخت‌­کوش هستند و زمان زیادی را برای یادگیری و مطالعه فارکس صرف می­کنند. شما هم اگر مایل به سرعت بخشیدن پیشرفت‌تان در بازار جهانی فارکس هستید، از مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر و بیشتر فارغ نشوید.
ما در نیکس در تلاشیم تا هر آنچه برای شروع کار با فارکس از طریق آموزش فارکس رایگان به آن احتیاج دارید به شما آموزش دهیم لذا در صفحه ی آموزش های فارکس همراه ما باشید تا اصول فعالیت در این بازار بطور گام به گام به شما آموزش داده شود.

نمایش نظرات (2)
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications