NYXbroker
نیکس فارکس

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد

بررسی ارزهای دیجیتال از نظر تکنولوژی و مارکت کپ و...

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد ؟ نمی توان چندان با قطعیت پاسخ این سوال را داد. اما در نظر بگیرید سرمایه گذارانی که طبق دیدگاه مالی خود، از ابتدا روی ارز دیجیتالی نظیر بیت کوین سرمایه گذاری کرده، از آن دست نکشیدند و هم اکنون صاحب ثروت زیادی می باشند. آنها در واقع زمان درستی را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده و با گذشت زمان کسب سود کرده اند. در واقع تحلیل آنها از اینکه کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد درست بوده است. با ظهور ارزهای دیجیتال جدید در بازار ارز جهانی بسیاری از سرمایه گذاران منتظر ارز دیجیتال بعدی هستند که مانند بیت کوین بتواند سرمایه آنها را چندین برابر کند. در اینجا ممکن است این سوال پیش آید که چگونه می توان فهمید کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد و بازار جهانی را به دست خواهد آورد. برای رسیدن به پاسخ این سؤال بهتر است به چند اصطلاح رایج در بازار ارز دیجیتال بپردازیم.

فهرست مطالب

توکن مجانی چیست و چرا ارائه می شود؟

توکن سوزی چیست؟

ارزهای دیجیتال بر اساس نسل تکنولوژی

ارزهای دیجیتال و مصرف انرژی

آینده در دست کدام ارز دیجیتال است؟

منابع معتبر برای چک کردن ارزهای دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟

توکن مجانی چیست و چرا ارائه می شود؟

تا پیش از سپتامبر سال 2001، شاخص  PMI به صورت مخفف عبارت Purchasing Manager’s Index  به مفهوم شاخص مدیران خرید استفاده می شد. اما پس از این تاریخ موسسه مدیریت تامین یعنی ISM  نیز از PMI در فارکس برای انعکاس تغییر نام شرکت خود استفاده کرد (موسسه مدیریت تامین تا سال 2002 با عنوان انجمن ملی مدیریت خرید شناخته می شد).  بدینوسیله آنها می خواستند خود را به سمت مدیریت استراتژیک تامین یعنی فراتر از عملکرد خرید سوق دهند. ” گزارش ماهیانه اقتصاد کشورها” و شاخص پی ام آی به صورت بسیار دقیقی توسط سرمایه گذاران و معامله گران و افراد حرفه ای مالی کنترل می شوند.

توکن سوزی چیست؟

در صورتیکه توکن های یک ارز دیجیتال عمداً و جزئی از چرخه بازار ارز خارج شوند، در اصطلاح این عمل را توکن سوزی می نامند. این در واقع یک استراتژی پروژه های ارزی برای تأثیر بر روی قیمت توکن یا سکه در بازار می باشد. ارزهای دیجیتال اصلی نظیر بیت کوین یا اتریوم با چنین پدیده ای مواجه نیستند اما سایر آلت کوین ها از این استراتژی استفاده می کنند.

برای مثال بایننس هدف خود را بر اساس سوزاندن 100 میلیون توکن BNB قرار داده که هر سه ماه یکبار این رویداد را اجرایی می کند. همین میزان توکن سوزی برای توکن USDT ارز دیجیتال تتر و توکن XRP ریپل نیز هدف گذاری شده است. استلار ارز دیجیتال دیگری است که 55 بیلیون توکن سوزی استلار لومن (XLM) داشته تا بتواند شبکه خود را توسعه و ارزش ارز خود را بالا ببرد. برخی از ارزهای پایدار یا Stablecoins نظیر تترUSDT، یو اس دی کوین USDC، GUSC و HUSD نیز توکن سوزی بالغ بر 2.8 بیلیون دلار داشته اند.

قابل ذکر است که با توکن سوزی ارزهای پایدار که ارزش آنها به یک سرمایه ثابت نظیر دلار یا طلا وابسته است، در واقع مقامات رسمی نیز می توانند بر روی قیمت آن سرمایه ثابت نیز تأثیرگذاشته و از نوسان آن جلوگیری کنند.

ارزهای دیجیتال بر اساس نسل تکنولوژی

ارزهای دیجیتال بر اساس نسل تکنولوژی به چهار دسته کلی تقسیم بندی می شوند. درواقع توسعه شبکه های بلاک چین منجر به ایجاد این چهار نسل شده است. نسل اول بیت کوین وفورک های مختلف آن هستند. نسل دوم آلت کوین هایی نظیر مونر بوده، نسل سوم شامل توکن ها و پلتفرم های هوشمندی نظیر اتریوم می باشد و در نهایت نسل چهارم تکنولوژی بلاک چین را داریم که مجموعه ای از سیستم های ارز دیجیتال بسیار کارآمد هستند. برای اطلاع بیشتر در خصوص نسل های تکنولوژی ارزهای دیجیتال می توانید به مقاله های دیگری از جمله ارزهای دیجیتال جدید موجود در وب سایت بروکر نیکس مراجعه نمایید.

این را هم بدانیم که پشتوانه ارزهای دیجیتال بلاک چین ها هستند و بلاک چین ها نیز توسط ماینرهای اختیاری پشتیبانی می شوند. ماینرها سیستم های کامپیوتری هستند که برای استفاده در شبکه های خاص مرتبط با ارزهای دیجیتال بکار گرفته می شوند.

طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ، در حال حاضر بیش از 7800 ارز دیجیتال در بازار ارز جهانی موجود است. در هر زمان نیز یک توکن جدید با کاربردی متفاوت وارد این چرخه می شود.  اما آیا تعداد ارزهای دیجیتال محدود می باشد؟

در زمان تولید یک ارز دیجیتال، سازنده یا توسعه دهنده آن، رویه تولید ومیزان تولید آن ارز را با یک کد اصلی مشخص می کند. در بعضی موارد محدودیت از ابتدا بر میزان تولید ارز دیجیتال گذاشته شده و سپس تولید آغاز میشود. به عنوان مثال محدودیت تولید بیت کوین بر روی عدد 21 میلیون تعیین شده است. بعضی دیگر از ارزهای دیجیتال نیز بدون محدودیت عرضه ایجاد می شوند. به عنوان نمونه دوج کوین بدون محدودیت عرضه ایجاد شده و سالانه 5 بیلیون سکه تولید می کند. بیشترین حد تولید برای ریپل 100 بیلیون سکه بوده و این در حالی است که قیمت این ارز دیجیتال برای خرید بسیار مناسب است.

بطور کل هر چه اطلاعات و دانش شما در خصوص بازار ارزهای دیجیتال بیشتر باشد شناخت این مطلب که کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد برای شما امکان پذیر تر خواهد بود.

ارزهای دیجیتال و مصرف انرژی

مصرف انرژی برای تولید ارزهای دیجیتال یکی از مباحث مهم این بازار جهانی است که البته می تواند در تشخیص اینکه کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد نیز تأثیرگذار باشد. طبق تحقیقات دانشگاه کمبریج بر روی شاخص مصرف الکتریسیته بیت کوین، ماینرهای بیت کوین تقریباً 130 تراوات در ساعت انرژی مصرف کرده که برابر با تقریباً 6% مصرف برق جهانی است. در حال حاضر چاره ای که می توان در این خصوص یافت استفاده از انرژی های دوستدار محیط زیست است. برای مثال در این میان بعضی ماینرهای بیت کوین از منابع انرژی دوستدار محیط زیست نظیر انرژی آب استفاده می کنند. از میان میلیونها کاربر بازار ارز دیجیتال، درآمد هزاران نفر به این بازار وابسته است. آنها نیز به اکوسیستم ارزهای دیجیتال خوشبین بوده و بر این باورند که این سیستم با پیشرفت تکنولوژی کارآمد تر خواهد شد. پس اینکه کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد نیز می تواند با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییرات قرار گیرد.

آینده در دست کدام ارز دیجیتال است؟

انواع شاخص PMI به دو دسته کلی شاخص های پی ام آی تولید وبخش غیر تولیدی ( خدماتی ) تقسیم بندی شده است.

شاخص PMI تولید مرتبط با آمار پنج بخش مختلف از جمله سفارشات جدید (30%)، تولید (25%)، نرخ استخدام (20%)، زمان تحویل تامین کننده (15%) و موجودی انبار(10%) می باشد. برای محاسبه شاخص PMI، زمان تحویل تامین کننده معکوس شده و بنابراین در مسیری قابل مقایسه با سایر شاخص ها حرکت می کند.

شاخص PMI بخش خدماتی دیدگاه پیشرفته تری را در خصوص شرایط معامله در بخش خدمات در اختیار معامله گر می گذارد و او می تواند درک بهتری نسبت به شرایط معامله و بازار پیدا کرده و اطلاعات ارزشمندی در مورد زمینه اقتصادی هر یک از بازارهای مختلف بدست آورد. همچنین این شاخص در بخش خدماتی می تواند نشان دهنده سالم بودن یا ناسالم بودن اقتصاد حال حاضر نیز باشد. در حالیکه بخش خدمات کنترل زیادی بر تولید ناخالص داخلی دارد، شاخص PMI بخش خدمات می تواند شاخص بسیار مهمی در اقتصاد کل آمریکا به حساب آید. عدد بیش از 50 در این شاخص روند صعودی بازار را نشان داده که در اصطلاح آن را بازار گاوی می نامند و عدد کمتر از 50 روند نزولی بازار را نشان داده که آن را بازار خرسی می نامند.

منابع معتبر برای چک کردن ارزهای دیجیتال

طی چندین سال اخیر دنیای ارزهای دیجیتال دستخوش تغییرات فراوانی قرار گرفته و پروژه های جدید، ابزارها و پلتفرم های جدیدی راه اندازی شده اند. ابزار متعددی برای چک کردن ارزهای دیجیتال وجود دارند از آن جمله می توان وب سایت های خبری، پلتفرم های گفتگو، بلاگ ها، صرافی ها، کانالهای تلگرام، پلتفرم های معاملاتی و … را نام برد. دسترسی به منابع معتبر و دانش کافی در خصوص بازار ارز جهانی می تواند شما را در درک این موضوع که کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد و  برای سرمایه گذاری گزینه مناسب شما خواهد بود، یاری رساند.

بعضی وب سایت های معتبرعبارتند از :

Coinmarketcap.com : اخبار لحظه به لحظه ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد.

Coindesk.com : از قدیمی ترین سایت های ارزهای دیجیتال در خصوص اخبار و اطلاعات بازار ارز است که مطالب آموزشی و مقاله های مرتبط با این بازار را نیز منتشر می کند.

News.bitcoin.com : اخبار و ارزیابی های مرتبط با بازار ارز دیجیتال را همراه با تحلیل بازار، نمودارهای آموزشی و … منعکس می کند.

اهمیت شاخص PMI چیست؟

شاخص پی ام آی دارای کاربردهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاران، اقتصاد دانان و معامله گران است. این شاخص برای پیش بینی رشد ناخالص داخلی، استخدام نیرو و تورم در دوره های پیش رو اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین آگاهی از این شاخص می تواند برای تحلیل فاندامنتال یک معامله گر فارکس از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟

شاخص پی ام آی دارای کاربردهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاران، اقتصاد دانان و معامله گران است. این شاخص برای پیش بینی رشد ناخالص داخلی، استخدام نیرو و تورم در دوره های پیش رو اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین آگاهی از این شاخص می تواند برای تحلیل فاندامنتال یک معامله گر فارکس از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

همانطور که پیشتر توضیح داده شد این شاخص بین اعداد صفر تا صد خوانده می شود. هر چه عدد به سمت 100 پیش می رود شرایط اقتصادی بهتر و روند رو به رشد تر و هرچه به سمت صفر پیش رود، روند اقتصادی رو به نزول خواهد بود. با توجه به خروج آرام بازار جهانی از رکود ناشی از بیماری کوید 19 و طبق مطالعات انجام شده توسط شرکت HIS Markit برای ارائه شاخص پی ام آی، می توانید به نمودار زیر مراجعه کرده و تغییرات را مطالعه کنید.

سخن پایانی

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟ با توجه به آنچه گفته شد پاسخ را به عهده شما می گذاریم. اما باید به یاد داشته باشیم که سرمایه گذاری در این بازار تا حد زیادی ریسک است و می بایست با اطلاعات کامل و رعایت نکات امنیتی و بهره مندی از آموزش های لازم وارد این بازار شد. اینکه کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد را شاید بتوان دریافت اما وقتی صحبت از سرمایه گذاری باشد یعنی هیچ ضمانت قطعی برای هیچ چیز وجود ندارد تنها یک قطعیت وجود دارد و آن هم شمایید که می بایست تحقیقات لازم را قبل از ورود به این بازار بزرگ انجام دهید.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications