NYXbroker
نیکس فارکس

چگونه ارز دیجیتال بخریم

روش های خرید ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتال بخریم ؟ حال که تصمیم بر سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال یا رمزنگار گرفته اید، ممکن است برای شروع کار و نحوه خرید ارز دیجیتال کمی دچار سردرگمی شوید. اینکه با توجه به گزینه های متنوع، چگونه ارز دیجیتال بخریم و کدام یک مناسب شرایط ما می باشد و مهمتر آنکه پیش از انجام پرداخت، چه مواردی را باید مد نظر گرفت، همگی سوالاتی است که ممکن است در ذهن معامله گر تازه وارد باشد و لذا برای همه آنها باید پاسخ مناسب داشت. پس برای رسیدن به جواب این سوال که چگونه ارز دیجیتال بخریم به مباحث زیر می پردازیم و مراحل را یک به یک بررسی می کنیم.

فهرست مطالب

خرید و فروش ارز دیجیتال چیست ؟

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها

خرید و فروش ارز دیجیتال را چگونه شروع کنیم

اپلیکیشن های خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران و نظر شرعی

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و خرید کدام است؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

بهترین ارز دیجیتالی 2021

خرید و فروش ارز دیجیتال چیست ؟

چنانچه به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می اندیشید، از خود بپرسید که آیا این تجارت می تواند متناسب با نیازهای شما باشد یا خیر؟ یا اینکه چگونه می توانیم ارز دیجیتال بخریم؟ آنچه می بایست بدانید بدین شرح است؛ اگر بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران جذابیتی نداشت قطعاً بازاری به وسعت جهانی ایجاد نمی شد. تغییرات این بازار فرصت بسیار خوبی برای معامله گرانی است که بر حسب بالا و پایین رفتن قیمت بازار، به تجارت ارز دیجیتال می پردازند.

در واقع با دانستن این مطلب که چگونه ارز دیجیتال بخریم به کسب درآمد از طریق ایجاد حساب تجاری در یک پلتفرم یا اپلیکیشن ارز دیجیتال و انجام خرید و فروش ارزها یا سکه های مختلف می پردازیم و در واقع از تغییر شاخص ارزهای رمزنگار کسب سود خواهیم کرد. برای مثال اگر فکر می کنید ارزش یک ارز دیجیتال رو به افزایش است اقدام به خرید آن می کنید و اگر فکر می کنید ارزش آن رو به کاهش است اقدام به فروش آن می کنید. در هر دو مورد می بایست شما سرمایه گذاری اندکی انجام دهید تا به لایه های زیرین بازار ارز دسترسی پیدا کنید. میزان سود یا زیان شما نیز بر اساس میزان سرمایه و مهارت شما در این بازار بزرگنمایی می شود.

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها

مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال بدون واسطه طی ماه های گذشته بسیار آسانتر شده است. اما پیش از آنکه تصمیم بگیرید چگونه ارز دیجیتال بخریم لازم است به پنج نکته توجه کنیم که با رعایت آنها می توانیم با اطمینان بیشتری به معاملات ارزی خود بپردازیم :

  • مکان : برای آگاهی از چگونگی و مکان خرید ارز می بایست قوانین کشور محل سکونت خود را به دقت بررسی کنید.
  • روش پرداخت: روشهای رایج خرید ارز دیجیتال در بسیاری از کشورها استفاده از کارت اعتباری، انتقال بانکی و حتی پول نقد می باشد. سایت های مختلف ممکن است روشهای گوناگونی برای پرداخت داشته باشند. بنابراین می بایست از پلتفرمی استفاده کنید که متناسب با شرایط پرداخت شما باشد.
  • نوع ارز دیجیتال : همه انواع ارزهای دیجیتال ممکن است بر روی هر پلتفرمی برای خرید عرضه نشوند. شما می بایست پلتفرمی که ارز مورد درخواست شما را ارائه می دهد بیابید.
  • در هر یک از پلتفرم ها هزینه های جانبی متفاوتی وجود دارد. برخی ارزان تر و برخی گران تر هستند. قبل از باز کردن حساب کاربری خود در این مورد اطلاعات لازم را کسب نمایید تا زمان خود را بیهوده از دست ندهید.
  • میزان سرمایه گذاری: همانند هر نوع سرمایه گذاری دیگری، در بازار ارزهای دیجیتال نیز نمی بایست بیش از میزان توانایی مالی خود سرمایه گذاری کنید. پیشنهاد ما این است که ابتدا در این خصوص با یک متخصص یا مشاور مالی و در حقیقت با بروکر خود صحبت کرده و از او مشاوره بگیرید.

حال با در نظر گرفتن موارد فوق می توانیم با آمادگی بیشتر وارد مرحله خرید و فروش ارز دیجیتال بدون هیچ واسطه ای شده و برای آموزش یستر اینکه چگونه ارز دیجیتال بخریم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

خرید و فروش ارز دیجیتال را چگونه شروع کنیم

حال که با بازار ارز دیجیتال آشنا شده و دوره های آموزشی لازم را گذرانده ایم زمان آن رسیده که شروع به انجام معامله کرده و ارز دیجیتال بخریم.

صرافی های ارزهای دیجیتال پلتفرم ها یا وب سایت های آنلاین می باشند که به شما امکان تبدیل ارز رایج تان را به ارز دیجیتال می دهند. هر یک از پلتفرم ها با توجه به سطح امنیتی شبکه خود، روشهای پرداخت متعددی را می پذیرند. معمولاً کلیه صرافی ها یا پلتفرم ها عبور از مراحل زیر را برای شروع معاملات، از معامله گر می خواهند :

  • ایجاد حساب کاربری یعنی ارائه نام و نام خانوادگی ، آدرس ایمیل، شماره تماس و …
  • ارائه مدارک شناسایی شامل پاسپورت یا گواهینامه رانندگی
  • ایجاد کدهای امنیتی برای محافظت از حساب مالی معامله گر

با ایجاد حساب کاربری، به عنوان معامله گر می توانیم ارز دیجیتال بخریم. این بازار همانند سایر بازارهای بورس به این صورت است که شما می توانید اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال بدون واسطه کرده، آن را نگه داشته و یا با ارز دیگری معاوضه کنید.

اپلیکیشن های خرید و فروش ارز دیجیتال

ما از طریق اپلیکیشن های بازارهای آنلاین ارز می توانیم ارز دیجیتال بخریم. اما به هنگام انتخاب اپلیکیشن های این بازار دقت زیادی لازم است. توجه به موارد زیر می تواند در انتخاب درست به ما یاری رساند:

  • میزان امنیت صرافی یا اپلیکیشن مورد نظر را بررسی کنیم. بعنوان یک سرمایه گذار این اولین و مهمترین گزینه ای است که می بایست به آن دقت کنیم چرا که اگر اپلیکیشن مورد استفاده هک شود کلیه سرمایه مان نیز از دست می رود.
  • کمیسیون معاملات یا هزینه ای که بابت هر معامله توسط معامله گر می بایست پرداخت شود را در نظر بگیریم. هر چه این هزینه پایین تر باشد به نفع معامله گر است.
  • به تعداد گزینه های پرداخت نیز توجه کنیم : برای مثال آیا اپلیکیشن پرداخت با کارت اعتباری، انتقال بانکی، پرداخت از درگاه paypal و درگاههای دیگر مثل Master Card و Visa Card را می پذیرد؟
  • مدت زمانی که طول می کشد تا حساب کاربری فعال شود نیز اهمیت دارد. ممکن است عجله داشته باشیم و نخواهیم مدت زمان طولانی منتظر دریافت تاییدیه آنها بمانیم.
  • نوع ارزهای دیجیتال که در اپلیکیشن معامله می شوند نیز مهم هستند. بطور مثال اگر معامله با ارز دیجیتال نئو NEO برایمان اهمیت دارد از معامله آن توسط پلتفرم انتخابی خود اطمینان یابیم.
  • –          مطالعه نظرات دیگران در خصوص آن پلتفرم خاص می تواند به ما کمک کند: خواندن نظرات دیگران و حتی مشاوره با یک فرد متخصص می تواند نقش مهمی در درستی انتخاب ما داشته باشد.

چگونه می توانیم ارز دیجیتال بخریم؟ پس نیاز است که ابتدا با توجه به نکات بالا اپلیکیشن مورد نیاز خود را انتخاب کنیم.  برای راهنمایی بیشتر در این خصوص، در اینجا به معرفی بهترین اپلیکیشن های ارزهای دیجیتال در سال 2021 طبق گزارشات سایت معتبر Investopedia می پردازیم.

  • کوین بیس (Coinbase) به عنوان یک اپلیکیشن و صرافی قانونی در آمریکا مشغول به کار است. کمیسیون معاملات آن نیز رقمی بین 99/2-99/0 با توجه به ارزش دلار در زمان خرید می باشد.

  •  کش اپلیکیشن (Cash App) در واقع همانند یک حساب بانکی عمل کرده و کاربران می توانند حتی کارت اعتباری کش اپ را برای خریدهای روزانه خود داشته باشند ( البته در صورت پشتیبانی محل خرید از این اپلیکیشن). این اپلیکیشن اصولاً برای افراد مبتدی بیشتر توصیه می شود.

  •   بایننس (Binance) در سال 2017 با تمرکز بر تجارت آلت کوین ساخته شد. این اپلیکیشن بیش از 100 جفت ارز دیجیتال را در پلتفرم خود معامله می کند. چنانچه از ارز دیجیتال خود بینانس بنام BNB استفاده کنید هزینه های معاملات شما تا 25% نیز کاهش می یابد. همچنین به نمودارهای مالی پیشرفته تری می توانید از طریق این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

  • بیسک (Bisq) از ارزهای دیجیتال متنوع به ویژه بیت کوین برای معاملات خود استفاده می کند. ویژگی غیرمتمرکز بودن این پلتفرم به معنای حجم معاملاتی و سرعت معاملاتی کمتر است که البته برای بسیاری قابل قبول می باشد. در این اپلیکیشن تنها کاربر اجازه دسترسی به حساب خود را داشته و فرق این اپلیکیشن با نمونه های متمرکز نظیر کوین بیس در همین است. بدان معنا که در کوین بیس، سیستم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک سرمایه شما را مسدود میکند اما در بیسک تنها خود فرد اجازه بستن حساب خودش را دارد. اما از طرفی نیز این اپلیکیشن مجهز به 25 نوع گزینه پرداخت می باشد و برای سیستم های اندروید و ios نیز قابل دسترسی است.

 در بررسی تمام چهار آیتم بالا توجه داشته باشید که پلت فرم و صرافی مورد تایید نویسنده این مقاله می باشد که توانایی دریافت و پرداخت انواع درگاهها و امکان تبدیل ارزهای مختلف به همدیگر را در لحظه و با اطمینان بسیار بالا فراهم سازد.

خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران و نظر شرعی

در صورتیکه بخواهیم در ایران به معامله ارز دیجیتال بپردازیم، آیا این عمل اشکال شرعی دارد یا خیر؟ طبق آخرین اخبار منتشر شده در خبرگزاری رسا، با توجه به گسترش معاملات ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا و از جمله در ایران، نظرات چند تن از مراجع تقلید از جمله آیت الله خراسانی، آیت الله همدانی، آیت الله مکارم شیرازی در خصوص معامله در این بازار و حکم شرعی آن پرسیده شده است که آنها همگی این معاملات به دلیل وجود برخی ابهامات در روند معامله، دارای اشکال شرعی می دانند.

در حالی که بسیاری از مراجع تقلید نیز ورود به بازارهای جدید خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فارکس و بازارهای جدید مالی را واجب میدانند و فقط در مورد هزینه های نگهداری آنها (سواپ) ایراد شرعی میگیرند و برای حل این مساله نیز بروکر نیکس حسابهای اسلامی و بدون هزینه و بهره شبانه (بدون سواپ) را به مشتریان مسلمان خود ارائه میدهد.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و خرید کدام است؟

حال که وارد این بازار شده ایم لازم است بدانیم که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021 کدام است. برای آنکه بتوانیم ارز دیجیتال بخریم شناخت بهترین ارزهای دیجیتال به ما کمک خواهد کرد:

  • بیت کوین به دلیل ارزش نقدینگی بسیار بالای آن
  • لایت کوین به دلیل ارزش نقدینگی و سرمایه بازار آن
  • اتریوم به عنوان اولین ارز دیجیتال که منجر به تولید اپلیکیشن های مجهز به تکنولوژی بلاک چین شد
  • کاردانو به دلیل قابلیت خرید آسان آن برای کاربران
  • بایننس کوین به دلیل درخواست بالای کاربران و استفاده از آن در اپلیکیشن بینانس به عنوان پلتفرمی که به سرعت رو به رشد است
  • ریپل به دلیل ارائه خدمات مالی به بانکهای جهانی از جمله بانک آمریکا بسیار مورد توجه معامله گران بویژه مؤسسات مالی است
  • دوج کوین به دلیل ارزش سهم بازار آن و اینکه آینده رو به رشد برای آن انتظار می رود
  • ترون که سرمایه بازار آن رو به رشد پیش بینی شده است و بر روی بیشتر اپلیکیشن ها قابل معامله است.
  •  بیت کوین کش به دلیل اتصال بیت کوین به این ارز دیجیتال همواره چشم بسیاری از سرمایه گذاران بر روی آن است.
  • زی کش (Z cash) که امکان محرمانه ماندن معامله و غیر قابل پیگیری بودن آن را برای معامله گر فراهم می سازد.

با بررسی  بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021، به سراغ مرحله بعدی یعنی شناسایی صرافی یا پلتفرم معاملاتی که بستر معاملات ارزی را برایمان فراهم می سازد می رویم.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

طبق گزارشات خبرگزاری تابناک وبرنا، صرافی های ارز دیجیتال که محل معامله این ارزها می باشند، حضور گسترده ای در فضای های وب پیدا کرده اند. برای اینکه ارز دیجیتال بخریم شناخت این صرافی ها اهمیت دارند. در اینجا به ارائه لیستی از برترین های این سایت ها در ایران می پردازیم.

  • صرافی والکس که جزو اولین صرافی های ارز دیجیتال در ایران بوده است اما هیچگونه اپلیکیشنی ندارد.
  • صرافی نوبیتکس که هم مجهز به اپلیکیشن اندرویدی و هم وب سایت معتبر خرید می باشد اما با توجه به سرعت کند آن در امر پشتیبانی نیازمند کمی تغییر در ساختار سازمانی آن است.
  • صرافی گرندکس که علی رغم نوظهور بودن آن توانسته طرفداران خود را جذب کند. این صرافی به دلیل داشتن شعباتی در کشورهای امارات و ترکیه توانسته اعتماد بیشتر کاربران را به خود جلب نماید. بالا بودن سرعت معاملات و پشتیبانی این وب سایت معتبر خرید از امتیازات آن می باشد.
  • صرافی جیبی تکس که نسبت به سایر سایتها به ارائه قیمت های مناسب حتی درزمان نوسانات ارزی شدید می پردازد و البته با کمی جذابیت در طراحی کیف پول خود می تواند مشتریان بیشتری نیز جذب کند.

لازم به ذکر است تمام این سایتها هیچکدام تا لحظه نوشتن این مقاله از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز کامل خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ندارند و یا در کشورهای دیگری بجز ایران ثبت شده اند و این موارد گفته شده فقط جنبه گزارش داشته و تیم تحلیلی و تدوین بروکر نیکس هیچ تعهدی در قبال حسن رفتار این کانالها و سایتها ندارد.

بهترین ارز دیجیتالی 2021

بیش از یک دهه از زمانی که بیت کوین وارد بازار ارز دیجیتال شد می گذرد اما هم اکنون نیز با  وجود تقریباً 7000 نوع ارز رمزنگار، همچنان در صدر جدول معاملات ارزهای دیجیتال قرار دارد. جهت اطلاع بیشتر، در اوایل سال 2021 بیت کوین نزدیک به 70% بازار ارز دیجیتال را تصاحب کرده بود. ارزهای دیجیتال بیت کوین کش، آتم (ATOM)، دوج کوین، اتریوم، کمپ (COMP) و پولکادات (DOT) به ترتیب بهترین های سال 2021 معرفی شده اند. در زمانی که لازم می دانیم ارز دیجیتال بخریم، آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتالی می تواند انتخاب های بهتری پیش روی ما بگذارد.

سخن پایانی

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ دوباره به این سؤال اصلی برمی گردیم و حال می توانیم با توجه به صحبتهای فوق به آن پاسخ مناسب دهیم. برای اینکه ارز دیجیتال بخریم، بطور کلی می توان گفت که نیاز به یک صرافی یا سایت معتبر خرید آنلاین مجهز به کیف پول برای نگهداری از ارزهای دیجیتال خود داریم. با باز کردن حساب کاربری و انتقال پول می توانیم ارز دیجیتال بخریم و کار خود را شروع کنیم. البته این تازه ابتدای راه است. دانش شما در خصوص معامله در بازار ارز جهانی و مطالعه نمودارهای محاسباتی و بسیاری عوامل دیگر هستند که موفقیت شما را تضمین می کنند.

همچنین اخبار گویای این مطلب است که ارز دیجیتال ایرانی نیز در مراحل بررسی آزمایشی قرار دارد. شرکت خدمات انفورماتیک ایران زیرساخت های لازم را طراحی کرده و پس از تأیید بانک مرکزی می توان ارز دیجیتال ایرانی را نیز در سیستم بانکی کشور در دسترس کاربران قرار داد.

شما می توانید برای دسترسی به سایر مقالات مرتبط با بازار ارز دیجیتال از جمله تریدر فارکس در وب سایت بروکر نیکس مراجعه کرده و همچنین برای مشاوره با متخصصان این امر با مشاوران بروکر نیکس تماس حاصل فرمایید.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications