NYXbroker
نیکس فارکس

ماینر ارز دیجیتال

برای استخراج برخی ارزهای دیجیتال باید ماینینگ انجام دهیم

ماینر ارز دیجیتال به چه معناست؟ با توجه به گستردگی بازار ارزهای دیجیتال نیاز به دانستن ابعاد مختلف این مقوله، امری است که بسیار احساس می شود.لذا اگر شما هم یکی از علاقمندان مبحث ماینر ارز دیجیتال هستید. تا انتهای مقاله ماینر ارز دیجیتال که توسط متخصصان بروکر نیکس نوشته شده با ما همراه باشید و جهت هرگونه پرسش ، آموزش و مشاوره با مشاورین نیکس تماس بگیرید.

ماینر ارز دیجیتال به چه معناست؟ ماینر یک کلمه انگلیسی است به معنای استخراج گر می باشد. که از کلمه ماین به معنای معدن می آید. اکنون ماینر ارز دیجیتال موضوع صحبت ماست. اما هدف از طراحی ارز دیجیتال چیست؟ هدف از ایجاد ارز دیجیتال، امنیت بیشتر آن، حذف واسطه ها به دلیل غیر متمرکز بودن آن و ناشناس بودن آن می باشد. کسی صاحب و مالک آنها نیست. تحت تاثیر تورم و یا قوانین دولتی قرار نمی گیرند. به همین دلیل علاقه مندان و طرفداران اعتقاد دارند که این امر نقش بسزایی در حوزه تبادلات بین المللی دارد لذا در رابطه با ماینر ارز دیجیتال و مطالب بیشتر این مقاله را تا انتها بخوانید.

فهرست مطالب

دستگاه ماینر چیست ؟

اصطلاحات رایج در این دنیای ارز دیجیتال

انواع مختلف ماینر های ارزهای دیجیتال

ماینر های ارزهای دیجیتالی مختلف و تفاوت آنها

بهترین دستگاه‌های استخراج

دستگاه ماینر چیست ؟

در این بخش بعد از توضیح در خصوص ماین به این سوال خواهیم پرداخت که دستگاه ماینر چیست؟ بیشتر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده ای بنام بلاک چین(نوعی سیستم ثبت اطلاعات می باشد و بستری است برای پایگاه داده ها و بلوک هایی که زنجیروار بهم متصل هستند و اطلاعاتی را از ابتدا تا انتهای بلوک با خود حمل می کنند.) اجرا می شوند.

می توان گفت اکثر ارزهای دیجیتال به استثنای توکن ها طی یک فرآیند که استخراج یا ماین نامیده می شود تولید می شوند. در معدن، دستیابی به سنگهای قیمتی را ماین کردن می گویند. برای استخراج ارزهای دیجیتال هم از همین کلمه استفاده می شود البته در این نوع ماین کردن ارز رمزنگاری شده بدست می آورید.

ماینر ارز دیجیتال، از  شیوه حل معادلات رمزنگاری استفاده می کند.البته رمزنگاری از قبل در زندگی بشر بوده و پدیده تازه ای نیست. هر زمان که قصد ارسال اطلاعات محرمانه داشته از رمزنگاری استفاده می کرده  و امروزه این رمزنگاری به دنیای ارز دیجیتال راه پیدا کرده. ماینر ارز دیجیتال به ازای ماین و استخراجی که انجام می دهد توکنهای رمزنگاری شده به عنوان پاداش دریافت می کند.

دستگاه ماینر چیست؟ در طی فرآیند ماینینگ کامپیوترهای مختلف با هم رقابت می کنند. وهرچه سرعت  بالاتر باشد و استخراج را سریعتر انجام دهد به عنوان پاداش ، توکن دریافت می کنند. برای هر توکن الگوریتم ها و رمزهای مختلفی وجود دارد که به آن توکن، ارزش و هویت می دهد. در طی فرآیند ماینینگ کلید آن رمزها را استخراج و عرضه می کنند. یک ماینر یک رابط است که استخراج می کند، تایید می کند و انتقال می دهد. و به ازاء هر بلوک جدیدی که به بلاک چین اضافه می شود پاداش دریافت می کند. ماینرها معادلات رمزنگاری شده را حل می کنند.

اولین ارز دیجیتال در سال 2009 و با نام بیت کوین بوجود آمد.از ارزهای معروف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بیت کوین،  سال پیدایش آن به سال 2009  برمی گردد و توسط فرد یا افرادی ناشناس بوجود آمد.
  • اتریوم، سال پیدایش آن به سال 2015  بر می گردد و توسعه یافت . درصد بالایی از توکن های موجود بلاک چین اتریوم فعالیت دارند.
  • ریپل، سال پیدایش به سال 2012 بر می گردد. یک پلتفرم غیر متمرکز است. با هدف ایجاد تراکنش ایجاد شد.
  • لایت کوین، سال پیدایش به سال 2013 بر می گردد. با اعمال تغییراتی در بیت کوین انجام سریعتر تراکنش ها و تسهیل بیشتر تراکنش ها ارائه شد.

مکانی که یک ماینر ارز دیجیتال در آن به ماین کردن می پردازد را مزرعه تولید ارز می گویند.در یک مزرعه تولید ارز چندین کامپیوتر برای استخراج  رمز ارز قرار داده شده. برای داشتن مزرعه تولید ارز که یک ماینر ارز دیجیتال در آن به کار ماین کردن می پردازد، نیاز به مکان بزرگی است که در آن دستگاههای تهویه هوا نیز جهت جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه ها نصب می گردد.

مناطق زمستانی که دمای هوا در آنجا پایین می باشد بهترین گزینه برای مزرعه تولید ارز می باشد.دستگاه های قدیمی استخراج ارز دیجیتال به دلیل نیاز به برق و انرژی زیاد بسیار پرهزینه بودند.اما رفته رفته با پیشرفت و آمیختن علم و تکنولوژی کاهش چشمگیری در این هزینه ها بوجود آمده که در عنوان بعدی بدان ها خواهیم پرداخت.

اصطلاحات رایج در این دنیای ارز دیجیتال

  •  ماینر : به شخصی که ارز دیجیتال استخراج می کند اطلاق می شود و همینطور دستگاهی که ارز دیجیتال استخراج می کند را نیز ماینر می نامیم.

  •  نهنگ : اصطلاح نهنگ به سرمایه گذارانی اطلاق می شود که مقدار زیادی سرمایه دارند، سطح معاملات بالایی دارند و می توانند بر بازار تاثیر گذار باشند. اگر ماینرها %51 ماین را انجام دهد می تواند روی قیمت تاثیر بگذارد.

  • ماهی : اصطلاح ماهی برای سرمایه گذارانی که تازه کار هستند و در ابتدای راه هستند و سطح معاملات ناچیزی دارند. میزان اثرگذاری آنها بر بازار بسیار ناچیز است.

  • دلفین : اصطلاح دلفین برای سرمایه گذارانی بکار برده میشود که دارای دارایی دیجیتالی با سطح متوسط می باشند.از نظر رتبه و جایگاه دلفین را مابین نهنگ و ماهی قرار می دهند.

انواع مختلف ماینر های ارزهای دیجیتال

مبحث دیگری که در مقاله ماینر ارز دیجیتال به آن خواهیم پرداخت انواع مختلف ماینرهای ارزهای دیجیتال می باشد. دستگاه های  ماینر ارز دیجیتال به استخراج رمز پایه، از طریق حل معادلات رمزنگاری شده می پردازد. در واقع این پروسه از تلفیق دو روش نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود.

در گذشته کار ماین راحت تر بود به طوری که با نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر خانگی هم امکان انجام ماین وجود داشت ولی امروزه این کار توسط کامپیوترهای قدرتمند صورت می گیرد. با ورود فناوری جدید میزان برقی مصرفی ماینرها پایین آمده.

یک دستگاه ماینر ایده آل شاید برای هر کسی تعریف مجزایی داشته باشد و این بسته به شرایط آب و هوایی(به دلیل تولید حرارت بالا مناطق سردسیر مناسب تر می باشند.) و همینطورهزینه برق منطقه مورد نظرو عامل دیگر بازگشت سرمایه است.

 

دستگاه های ماینر تحت دو  روش کار ماین کردن را انجام می دهند.

(یک مدار مجتمع با کاربرد خاص)ASIC

(واحد پردازش گرافیکی) GPU

برای برآورد سوددهی یک دستگاه ماینر ارز دیجیتال عوامل موثری وجود دارند که در ذیل به آنها می پردازیم.

قدرت دستگاه (برای تولید هش ) و میزان برقی که دستگاه مصرف می کند از جمله این عوامل هستند. در اینجا به بررسی چند مورد از بهترین دستگاه های استخراج یا ماینر ارز دیجیتال در سال 2021 می پردازیم.

توضیحات قدرت دستگاه میزان مصرف برق نام دستگاه
در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه موجود می باشد. 112TH/S 3472 وات Whatsmine++M30s
95TH/S 3250 وات Antminer S192.
110TH/S 4350 وات  AntminerPro.3

ماینر های ارزهای دیجیتالی مختلف و تفاوت آنها

بالاتر به دستگاه های ماینر ارز دیجیتال پرداختیم. در این بخش قصد داریم به ماینر های ارزهای مختلف و تفاوت آنها بپردازیم.

اشاره کردیم (کلمه ای مخفف در زبان انگلیسی)ASICبه کلمه

همانطور که اشاره کردیم ASIC به مفهوم کامپیوتری است که فقط برای یک منظور و برای کاربرد خاص استفاده می شود و آن استخراج ارز دیجیتال است. در مبحث ماینر ارز دیجیتال برای استخراج کردن هر ارز دیجیتال دستگاه مخصوص به آن وجود دارد. به عنوان مثال برای استخراج بیت کوین دستگاه مخصوص آن(اسیک بیت کوین) را باید خریداری کرد.برای استخراج اتریوم(اسیک اتریوم)  باید دستگاه مخصوص آن را تهیه کرد. و همچنین برای ماینر ریپل دستگاه مخصوص ریپل(اسیک ریپل) را باید تهیه کرد.

البته به این نکته توجه کنید که تمامی ارزهای دیجیتال قابل ماین (استخراج) نیستند و نوع عرضه آنها متفاوت می باشد .

بهترین دستگاه‌های استخراج

با توجه به آنچه در بالا در خصوص ماینر ارز دیجیتال گفته شد. برای ماین کردن ارز دیجیتال دو نوع روش سخت افزار ونرم افزار جهت استخراج ارز دیجیتال استفاده می شود . نرم افزار یک ماینر ارز دیجیتال جهت ایمنی رمز ارزهای دیجیتال استفاده می شود و در واقع نرم افزار جهت اتصال سخت افزار به استخر ماینرها می باشد.

در استخر ماینرها در واقع تمامی دستگاهی که در آن لحظه مشغول ماین هستند با هم مشارکت می کنند و در نهایت پاداش بین استخراج کننده ها براساس میزان فعالیت آنها تقسیم می شود .مشارکت در استخر ماینرها را به دریافت کوین نزدیک می کند.

برای انتخاب بهترین دستگاه ماینر باید عواملی را مد نظر قرار داد از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

  • قیمت دستگاه
  • میزان هش ریت دستگاه ماینر
  •  سرعت شبکه برای حل معادله
  • هزینه برق

سخن پایانی

ماینر ارز دیجیتال مقوله ای بسیار جذاب است. با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سرعت دستگاه های ماینر و کاهش هزینه برق و انرژی، افراد بیشتری را به سوی خود جذب کرده است. لذا مقاله ای که تحت عنوان ماینر ارز دیجیتال به توسط متخصصان بروکر نیکس جمع آوری شده امید است که مفید بوده باشد . در صورت هرگونه سوال در خصوص این ماینر ارز دیجیتال می توانید از طریق قسمت نظر سنجی و یا چت آنلاین با مشاورین بروکر نیکس ارتباط برقرار کنید .

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications