NYXbroker
نیکس فارکس

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چیست و کاربرد چگونه است

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ ما در این مقاله می خواهیم به موضوع کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم. اما پیش از شروع توضیح مفهوم این کیف پول، باید بگوییم که کیف پول ارز دیجیتال یک کیف معمولی برای نگه داشتن پول نقد یا کارتهای بانکی نیست. در اینجا استفاده از عبارت ارز دیجیتال این مفهوم را می رساند که کیف پول قطعاً می بایست رابطه ای با تکنولوژی بلاک چین و رمز ارزها داشته باشد. رمز ارزها نیز دارایی های الکترونیکی هستند که از طریق شبکه بلاک چین در سیستم های کامپیوتری یا موبایلها مبادله، ذخیره و مدیریت می شوند. در واقع می توان گفت که کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری از داراییهای غیر منقول نظیر ارزهای دیجیتالی طراحی شده اند.

فهرست مطالب

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

انواع کیف پول ها (سخت افزاری – نرم افزاری )

کدام کیف پول دیجیتال برای رمز ارزها (Cryptocurrency) بهتر است؟

آیا کیف پولی وجود دارد که تمام ارزهای رمزپایه را در آن نگهداری کنیم؟

چگونه کیف پول Cryptocurrency(ارز دیجیتالی) تهیه کنم؟

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

لیست بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارزدیجیتال یک برنامه نرم افزاری یا سخت افزاری  برای برقراری ارتباط با سایر بلاک چین ها و انجام معاملات خرید و فروش و دسترسی به مانده سرمایه در شبکه ارزهای دیجیتال می باشد. کیف پول ارز دیجیتال به اشکال مختلف، استفاده از ارزهای دیجیتال را همانند کارتهای اعتباری آسان و قابل دسترس ساخته است.

از آنجایی که در شبکه بلاک چین تبادل پول واقعی صورت نمی پذیرد، معاملات ثبت شده در شبکه بلاک چین و تغییر مانده در کیف پول ارزدیجیتال شما نشانگر انجام معامله است. کیف پول ارزدیجیتال برای رعایت بیشتر نکات ایمنی و حفظ امنیت کاربران دارای کلیدی محرمانه یعنی رمزی است که به شما اجازه دسترسی به کیف پول خودتان را برای انجام معاملات در شبکه بلاک چین داده و از طرفی نیز برای حفظ امنیت کاربران طراحی شده است. به همین دلیل انتخاب اپلیکیشن قابل اعتماد به عنوان کیف پول ارزدیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد.

انواع کیف پول ها (سخت افزاری – نرم افزاری )

هر یک از انواع کیف پول ارزدیجیتال دارای ویژگیها و سطوح امنیتی متفاوت بوده تا با توجه به نیاز معامله گران، برای انجام معاملات آنها محیطی امن را فراهم سازند. بطور کلی کیف پول ارزدیجیتال به سه دسته اصلی نرم افزاری- سخت افزاری و کاغذی تقسیم بندی شده و کیف پول های نرم افزاری نیز خود به سه دسته دسکتاپ (desktop) ، نرم افزار موبایل و آنلاین تقسیم بندی می شوند که به اختصار به توضیح هر یک می پردازیم:

  •  کیف پول دسک تاپ : این کیف پول ارزدیجیتال قابلیت دانلود و نصب بر روی کامپیوترهای رومیزی یا PC را دارد. آنها تنها بر روی کامپیوتری که دانلود شده اند قابل دسترسی بوده و از طرفی بالاترین میزان امنیت را برای کاربر فراهم می سازند اما چنانچه کامپیوتر شما دچار ویروس شده یا هک شود امکان از دست دادن کل سرمایه شما وجود خواهد داشت.

  • کیف پول آنلاین: این کیف پول ارزدیجیتال بر روی سرور کلود اجرا شده و از هر کجا قابل دسترسی می باشد. در حالی که دسترسی به این کیف پول راحت تر و برای کاربر رضایت بیشتری به همراه دارد اما پسورد شما را بصورت آنلاین ذخیره داشته و توسط یک شخص سوم کنترل می شود و همین مسئله امکان هک شدن و سرقت از آن را محتمل تر می سازد.

  • کیف پول موبایل: این نوع کیف پول ارزدیجیتال بر روی نرم افزار تلفن شما اجرا می شود و فواید آن این است که در هرکجا از جمله برای خرید روزانه نیز قابل دسترس خواهد بود. کیف پول های موبایل نسبت به نوع دسکتاپ آن ساده تر و کوچکتر بوده چرا که فضای گوشی های هوشمند به مراتب کمتر از کامپیوتر هاست.

  • کیف پول سخت افزاری: این نوع کیف پول برخلاف نوع نرم افزاری آن رمز امنیتی را بر روی سخت افزار که ابزاری شبیه حافظه یا USB است ذخیره می کند. اگرچه کیف پول سخت افزاری معاملات را بصورت آنلاین انجام می دهد اما آنها بصورت آفلاین ذخیره شده و همین امر امنیت بیشتری برای کاربران ایجاد می کند. این نوع کیف پول ارزدیجیتال معامله با انواع مختلف ارز دیجیتال را امکان پذیر می سازد، تنها کافی است که کاربر با اتصال به اینترنت یک کامپیوتر و وارد کردن پسورد، معامله را انجام داده و تایید آن را دریافت کند.

  • کیف پول کاغذی: این کیف پول ارزدیجیتال کاربری آسانی دارد و امنیت بالایی در اختیار کاربران خود می گذارد. درست است که کلمه کاغذ اشاره به جسم فیزیکی دارد اما در اینجا بخشی از یک نرم افزار برای تولید رمزها یا اطلاعات محرمانه می باشد. بطور مثال برای انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول کاغذی خود می بایست ابتدا آنها را از کیف پول نرم افزاری خود به آدرس مشخص شده در کیف پول کاغذی بفرستید. برای انجام این کار هم می توانید به صورت دستی اقدام کنید هم می توانید با اسکن کد کیف پول کاغذی خود مراحل انتقال را انجام دهید.

کدام کیف پول دیجیتال برای رمز ارزها (Cryptocurrency) بهتر است؟

برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال می توان لیست طولانی تهیه کرد اما بهتر آن است که معامله گر با توجه به نیاز کاربردی خود بهترین آن را انتخاب نماید. حال شما بگویید که آیا کیف پول ارزدیجیتال را برای خرید روزانه یا تنها برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز دارید؟ آیا تنها با یک ارز دیجیتال یا چندین نوع از آن معامله می کنید؟ آیا می خواهید دسترسی شما به کیف پول ارز دیجیتال خود از هر کجا امکان پذیر باشد؟ پاسخ به این سوالها می تواند به گونه ای در انتخاب کیف پول مناسب شما را یاری رساند.

بهترین کیف پول ارزدیجیتال که برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است عبارتند از :

–  Exodus: بهترین کیف پول ارزدیجیتال برای تازه واردان به این بازار است

– Electrum: کیف پولی پیشرفته که بیشتر برای معامله گران بیت کوین کاربردی است

–  Mycelium : کیف پول ارز دیجیتال که برای کاربران موبایل کاربرد بیشتری دارد

– Ledger Nano X : کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتال که کاربرد زیادی دارد

 Trezor Model T : بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای کاربرانی که با ارزهای دیجیتال متفاوت معامله می کنند

تمام اطلاعاتی که در بالا به آن اشاره شده مربوط به زمان نگارش این مقاله می باشد و قطعا در آینده تغییرات بسیاری خواهند داشت.

آیا کیف پولی وجود دارد که تمام ارزهای رمزپایه را در آن نگهداری کنیم؟

از میان تعداد زیادی از کیف پول های ارزدیجیتال نوعی از آن است که حدود تقریباً 80 نوع ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، داش، لایت کوین و بیت کوین کش و … را پشتیبانی می کند و جاکس (Jaxx) نام دارد. این کیف پول از نظر کاربرد آسان برای معامله گران به کیف پولی برای انجام معاملات و جابجایی آسان و سریع ارزها از طریق آن شناخته شده است. یکی از ویژگیهای برجسته این کیف پول معامله به روش shapeshift می باشد که به معامله گران اجازه معامله سریع با ارزهای قابل پشتیبانی خود را می دهد. بعلاوه معامله گران قادر به پیگیری اطلاعات بازار، اخبار بلاک چین ها و جستجوی اطلاعات معاملات انجام شده در چندین بلاک چین با استفاده از موتور جستجوی این کیف پول می باشند.

چگونه کیف پول Cryptocurrency(ارز دیجیتالی) تهیه کنم؟

پس از معرفی و بررسی کیف پول می خواهیم به نحوه تهیه آن اشاره کنیم. یک روش ساخت کیف پول از طریق اپلیکیشنی است که ارز دیجیتال را بر روی آن معامله می کنید و به همین دلیل به آن کیف پول میزبان یا hosted wallet گفته می شود. این نوع کیف پول شبیه اپلیکیشن های بانک است یعنی ارزهای دیجیتال شما توسط شخص سومی حفظ شده و از فواید آن این است که اگر شما رمز خود را برای ورود فراموش کنید سرمایه شما از بین نمی رود. برای استفاده از آن کافی است شما اپلیکیشن خود را انتخاب و حساب کاربری ایجاد کنید و در نهایت برای تکمیل و ساخت کیف پول خود می بایست پسورد خود را برای دسترسی به سرمایه خود در کیف پول ارزهای دیجیتال مشخص کرده و سپس به انجام معاملات ارزی بپردازید.

روش دیگر ساخت کیف پول ارزدیجیتال این است که اپلیکیشن کیف پول مورد اعتماد خود را دانلود کرده و حساب کاربری ایجاد کنید. دقت کنید که نکات امنیتی را به دقت مورد توجه قرار دهید. سپس می توانید ارزهای دیجیتال را به کیف پول دیجیتال خود منتقل کنید.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

میلیون ها نفر در حال استفاده از کیف پول ارز دیجیتال هستند اما هنوز هم اطلاعات درستی از نحوه عملکرد آنها ندارند. برعکس کیف پولهای فیزیکی رایج، کیف پول ارز دیجیتال، چیزی ذخیره نمی کند. یعنی ارزهای دیجیتال در مکان خاصی به صورت فیزیکی نگهداری نمی شوند. تنها رکورد معامله انجام شده است که در شبکه بلاک چین ذخیره می ماند.

لیست بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال

در اینجا به معرفی و بررسی چند کیف پول ارزهای دیجیتال که به نسبت جزو امن ترین ها وسریعترین ها هستند، می پردازیم:

Ledger Nano S: کیف پول سخت افزاری است که سطح امنیت بالایی داشته و قابلیت پشتیبانی چندین ارز دیجیتال را نیز دارد. قیمت آن نیز از 59 دلار شروع می شود.

 Trezor One: کیف پول سخت افزاری است که در جمهوری چک توسط یک تیم مهندس امنیتی طراحی شده است. از طریق PIN قابل دسترس است. سازگار با انواع ویندوز، سیستم مک و لینوکس بوده و بیش از 500 آلت کوین را می تواند معامله کرد. قیمت آن نیز حدود 59 دلار اعلام شده است.

KeepKey : کیف پول سخت افزاری است که در سال 2015 راه اندازی شده و سطح امنیتی قوی دارد اما مجهز به سیستم عملیاتی نمی باشد و این مساله یک نقص به حساب می آید. این کیف پول تنها 35 ارز دیجیتال را معامله می کند و قیمت حدودی آن 79 دلار می باشد.

Trezor Model T : کیف پول سخت افزاری است که مجهز به صفحه لمسی است اما این تنها گزینه استفاده از این کیف پول است. قابلیت معامله با 500 ارز دیجیتال با افزایش امنیت دسترسی را فراهم می سازد. قیمت حدودی آن 184 دلار است.

BitBox02 by Shift Crypto : کیف پول سخت افزاری است که با طراحی Bitbox02 توانسته امنیت این کیف پول را بیشتر کند و کنترل بهتری روی سرمایه خود خواهید داشت . قیمت آن نیز حدوداً 109 دلار اعلام شده است.

Coinbase : کیف پول نرم افزاری است که ارز دیجیتال را پول آینده دنیا تلقی کرده و سعی در ایجاد یک سیستم باز مالی در سراسر دنیا دارد. تعداد کاربران کیف پول ارزدیجیتال در سراسر جهان هم اکنون بیش از 35 میلیون نفر می باشد. کوین بیس مجهز به کیف پول اختصاصی خود است که این مساله سطح امنیتی آن را نیز افزایش می دهد.

Gemini : کیف پول نرم افزاری است که هم روی موبایل هم کامپیوتر قابل نصب بوده و به دلیل کاربرد آسان آن افراد زیادی را جذب کرده است. با فعال کردن گزینه ای خاص در این کیف پول می توانید از تغییرات آنی قیمت بازار به سرعت مطلع شوید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

کیف پول های زیادی برای نگهداری ارزهای دیجیتال معرفی شده اند اما انتخاب بهترین کیف پول ارزدیجیتال برای ایران اهمیت زیای دارد. ممکن است که بعضی کیف پول ها پاسخگوی نیاز ایرانیان نباشند زیرا که ایران هم اکنون با تحریم های بین المللی مواجه هست. با توجه به این موارد می توان گزینه های زیر را معرفی کرد:

کیف پول های تراست –  اکسودوس – دو مدل کیف پول ترزور (Trezor Model T / Trezor one) – کیف پول Mycelium – کیف پول Bitcoin wallet – کیف پول Ekectrum

برای اطلاع بیشتر در خصوص انتخاب بهترین کیف پول ارزدیجیتال برای ایرانیان می توانید با مشاوران نیکس تماس حاصل نموده تا از چگونگی انتخاب و مشخصات هر یک از آنها اطلاعات بیشتری بدست آورید.

سخن پایانی

کیف پول ارزدیجیتال موجب امنیت فضای معامله و دسترسی شما به ارزهای دیجیتال می شود. در واقع یکی از دلایل اصلی داشتن کیف پول ارزدیجیتال این است که شما از دسترسی هکرها و افرادی که قصد دزدیدن سرمایه شما را دارند دور نگه داشته می شوید. از طرف دیگر کنترل بر روی سرمایه موجود خود را خواهید داشت و با امنیت کامل به معاملات خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال می پردازید.

در اختیار داشتن یک کیف پول ارزدیجیتال به شما کمک کرده تا با کنترل سرمایه خود بتوانید به معامله در بازار ارز بپردازید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، کیف پول ارزدیجیتال یا همراه با اپلیکیشن خریداری شده ارائه می شود و یا نیاز است بطور جداگانه مناسب با اپلیکیشن کاربردی تان تهیه شود. در نهایت آنکه حتی داشتن چندین کیف پول ارز دیجیتال نیز بعضاً توسط برخی مشاوران برای معامله گرانی که به معامله ارزهای دیجیتال مختلف می پردازند توصیه می شود چرا که آنها می توانند از ویژگیها و ابزارهای متفاوت در کیف پول ها برای معاملات خود بهره ببرند.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications