NYXbroker
نیکس فارکس

مدیریت ریسک فارکس

بازار پر ریسک فارکس نیازمند مدیریت ریسک میباشد

مدیریت ریسک فارکس، در حقیقت ایجاد یک سری قوانین و انجام اقداماتی است که از آن طریق بتوانید تاثیرات منفی معاملات فارکس را مدیریت و کنترل کنید. به همین دلیل همواره برنامه ریزی برای مدیریت ریسک فارکس حتی پیش از ورود به این بازار جهانی قطع به یقین لازم و صد در صد پیشنهاد می شود. این مثال را در نظر بگیرید: در دنیای بازار ارز جهانی فارکس فکر کردن به اینکه در مدت زمان 60 ثانیه می توان به سود هنگفتی دست یافت، باعث زیاد شدن هورمون آدرنالین و هیجان بیشتر شده و حتی همین موضوع می تواند فرد را به سمت قمار کردن بکشاند. بنابراین معاملات آنلاین یا می تواند به سمت قمار کشیده شود و یا آنکه به عنوان یک نوع تجارت حرفه ای که نیازمند گمانه زنی های مناسب و تحلیلی است معرفی شوند. پس تفاوت میان قمار و گمانه زنی های حرفه ای در این بازار بزرگ جهانی را می توان در مدیریت ریسک فارکس دانست. به عبارت دیگر، برعکس قمار شما قادر خواهید بود با تکیه بر تئوری های حرفه ای خودتان ریسک انجام معامله را تحت کنترل خود درآورید.

فهرست مطالب

مدیریت ریسک چیست ؟

مدیر ریسک چه کاری انجام می دهد؟

چگونه مدیر ریسک می شوید؟

مدیر ریسک به چه نوع مدارکی نیاز دارد؟

برای مدیریت ریسک به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

چگونه مدیر ریسک شویم؟

10 مهارت اساسی مدیریت ریسک که هر مدیر به آنها نیاز دارد

مدیریت ریسک چیست ؟

مدیریت ریسک فارکس شامل اقداماتی است که معامله گر برای حفظ معاملات خود در شرایط نامساعد بازار فارکس به آنها تکیه می کند. ریسک بیشتر همواره به معنای رسیدن به سود بیشتر است اما از طرفی شانس باخت را نیز افزایش می دهد. بنابراین توانایی مدیریت سطوح مختلف ریسک برای کاهش ضرر و افزایش سود می بایست مهارت اصلی معامله گران فارکس برای رسیدن به موفقیت باشد. چگونه می توان مدیریت ریسک فارکس را اجرایی کرد؟ بطور خلاصه معامله گران می بایست به رفتار ریسک پذیر عادت پیدا کنند و برای هر معامله درصد ریسک واقعی آن را در نظر بگیرند. همچنین انتخاب درست تعداد واحدهای سرمایه گذاری، هم از حساب کاربری شما محافظت کرده و هم میزان شانس و برد شما را بیشتر می کند. لازم است در هر معامله  حد ضرر برای سفارشات خود را فعال کنید تا در صورت خوب پیش نرفتن معامله بتوانید در زمان مناسب و بر روی قیمت مشخص شده از آن معامله خارج شوید. این مساله توسط سیستم ها بصورت اتوماتیک انجام پذیر است. معامله گران می بایست در استفاده از اهرم فارکس با لوریج دقت بسیاری داشته باشند. در نهایت، کنترل احساسات زمانی که پول خود را در هر یک از بازارهای مالی معامله می کنید اهمیت زیادی دارد. احساساتی از قبیل هیجان، تمایل به سودآوری بیشتر و ترس می تواند بر تصمیم گیری های شما در آن برهه زمانی تاثیر بسزایی داشته باشد. حال مدیریت ریسک فارکس یعنی درنظر گرفتن کلیه موارد ذکر شده در بالا که در کنار یک سری آموزشهای علمی برای فرد معامله گر می تواند بسیار مفید باشد.

مدیر ریسک چه کاری انجام می دهد؟

مدیریت ریسک فارکس یکی از مهمترین آموزش هایی است که به عنوان یک معامله گر می بایست بدانید. بازار فارکس برای تازه واردان می تواند همانند یک ترن هوایی پر پیچ و خم باشد. اگر شما استراتژی های معاملاتی خود را درست تعیین کرده باشید می توانید به معاملات فارکس به عنوان یک شغل تمام وقت نگاه کنید. مدیریت ریسک فارکس استراتژی های کهنه را از رده خارج کرده و ریسک شما را در معاملات بازار تا حد امکان کاهش می دهد.

مدیریت ریسک فارکس حضور همیشگی شما را در بازار فارکس تثبیت می کند چرا که موفقیت شما را در معاملات بازار به همراه خواهد داشت. در نظر گرفتن ریسک هر معامله می تواند اعتماد به نفس شما را در معاملات بالا برده و حس بهتری خواهید داشت.

مدیریت ریسک در بازار فارکس

چگونه مدیر ریسک می شوید؟

برای رسیدن به موقعیت مدیر ریسک می بایست مهارتها و تجربه کافی دراین زمینه را کسب کرده باشید. مهارتهایی نظیر توانایی تحلیل اطلاعات و بررسی ریسک موقعیت، توانایی نتیجه گیری از تحلیل های اطلاعاتی و تصمیم گیری برای مسیر هدف در آینده، بهره مندی از دانش کافی در صنعت مورد بحث، توانایی واکنش سریع نسبت به تغییرات رخ داده، که همگی از ویژگی های بارز یک مدیر ریسک حرفه ای می باشد. برای آشنایی بیشتر در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز جهت اشتغال در این شغل می پردازیم.

مدیر ریسک به چه نوع مدارکی نیاز دارد؟

همانند سایر شاخه های علمی، بطور کلی مدیریت ریسک نیز نیازمند آموزشهای لازم در همین زمینه می باشد. بهره مندی از یک سری گواهینامه ها و آموزشها باعث می شود راحت تر بتوانید در سازمانها یا صنایع مختلف وارد این شغل شوید.

داشتن مدرک لیسانس در رشته مدیریت به ویژه مدیریت بازرگانی یا مدیریت ارشد کسب و کار MBA، مدرک حسابداری یا اقتصاد از جمله مدارک مورد نیاز معرفی شده اند. داشتن تجربه کاری در این زمینه می تواند برای مدیریت ریسک  امتیاز باشد. شرکت در دوره های مدیریت ریسک مالی یا عضویت در انجمن بین المللی مدیران ریسک حرفه ای همگی می توانند امتیاز برای رسیدن به شغل مدیریت ریسک باشند.

برای مدیریت ریسک به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

در حالیکه مدیریت ریسک برای تمامی صنایع و سازمان ها تعریف شده است، اما یک سری مهارتها و تجربه ها برای موفقیت در این شغل لازم است، برخ از این مهارتها عبارتند از :

توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات برای بررسی ریسک معامله

توانایی درک و هضم جزییات داده ها و اطلاعات برای تصمیم گیری صحیح در خصوص روند بازار

بهره مندی از دانش بازار و شناخت کامل بازار

توانایی واکنش سریع و درست در مقابل تغییرات آنی در فضای بازار

بهره مندی از مهارتهای رهبری و سازمانی

تمامی مهارتهای فوق چه در خصوص بازار فارکس و چه در صنایع مختلف دیگر، برای یک مدیر ریسک حرفه ای لازم است.

چگونه مدیر ریسک شویم؟

از آنجایی که در این مقاله قصد ما بررسی مدیریت ریسک فارکس است به همین دلیل با ویژگی های یک مدیر ریسک در بازار فارکس آشنا می شویم.  برای مدیریت ریسک فارکس می بایست در وهله اول درک درستی از بازار ارز جهانی فارکس داشته باشیم . یعنی به عبارت دیگر بهره مندی از دانش کافی در این بازار برای یک مدیر ریسک خوب لازم است. یک برنامه درست برای معاملات خود طراحی کنیم. هدف خود را مشخص کنیم. از اهرم سرمایه گذاری یا لوریج به درستی استفاده کنیم. با استفاده از ابزارهای موجود در اپلیکیشن ها و کیف پول های بازار فارکس احتمال ریسک معامله تا حد امکان کاهش دهیم. احساسات خود را به هنگام انجام معاملات مدیریت کرده تا به بیراهه نرویم و متضرر نشویم. همواره به اطلاعات و اخبار روز دسترسی داشته و آنها را مرور کنیم. برای اولین بار می توانیم از طریق افتتاح یک حساب آزمایشی با نحوه انجام معاملات آشنا شده و با آمادگی کامل وارد بازار واقعی فارکس شویم. رعایت تمامی این نکات در پایان می تواند شما را به عنوان یک مدیر ریسک خوب و سپس معامله گری موفق معرفی کند.

10 مهارت اساسی مدیریت ریسک که هر مدیر به آنها نیاز دارد

شاخص پی ام آی دارای کاربردهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاران، اقتصاد دانان و معامله گران است. این شاخص برای پیش بینی رشد ناخالص داخلی، استخدام نیرو و تورم در دوره های پیش رو اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین آگاهی از این شاخص می تواند برای تحلیل فاندامنتال یک معامله گر فارکس از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

یکی از رموز موفقیت در بازار ارز جهانی فارکس به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای مالی دنیا، با نرخ معاملات بیش از 5 تریلیون دلار در روز، داشتن مدیریت ریسک فارکس در معاملات است. در اینجا به ده مهارت اساسی یک مدیر ریسک در بازار جهانی فارکس اشاره می کنیم.

          داشتن درک و دانش کافی و به روز از سیاست های مدیریت ریسک فارکس

          بهره مندی از دانش مالی بازار فارکس و نتیجه گیری و تصمیم گیری سریع در برخورد با اعداد و ارقام مالی و آمارهای مختلف

          بهره مندی از مهارت تحلیل اطلاعات و توجه به جزئیات بازار

          داشتن دانش کافی از بازار فارکس و نحوه انجام معاملات در آن

          صبوری در انجام معاملات به ویژه زمانی که شرایط استرس زاست

          داشتن دانش کافی از اپلیکیشن های کاربردی و ابزار تحلیلی بازار فارکس

          بهره مندی از یک ذهن استراتژیک در برنامه ریزی های معاملاتی

          تخصیص سرمایه طبق استانداردهای مدیریت ریسک فارکس  

          قدرت سریع تصمیم گیری به هنگام تغییرات آنی بازار

          برنامه ریزی برای مدیریت ریسک و سودآوری

سخن پایانی

مدیریت ریسک فارکس همانطور که در بالا اشاره شد یکی از راهکارهای کسب سود در بازار جهانی فارکس است. شاید پیدا کردن تمامی این مهارتها در یک نفر سخت باشد اما نکته اینجاست که تجربه می تواند موجب پیشرفت در هر یک از این مهارتها شود. همانند بسیاری مشاغل دیگر، مدیریت ریسک فارکس نیز می تواند با کسب تجربه و دانش به روز در هنگام تصمیم گیری انتخابات درست تری را پیش روی معامله گران بگذارد.
معامله گران این بازار همواره می بایست پیش از شروع معاملات، از نقطه ورود و زمان ورود خود به بازار مطلع باشند. اطلاع از این مساله نیازمند بررسی شرایط بازار ارز و مدیریت ریسک فارکس جهت رسیدن به موفقیت است. در نهایت آنکه پیش از شروع جنگ طرح خود را آماده سازید. حرکت برنامه ریزی شده به مراتب شانس برد شما را افزایش خواهد داد.
شما می توانید برای آشنایی با بازار فارکس و نکات مهم معامله در بازار فارکس، در کلاسهای آموزشی بروکر نیکس شرکت کرده و همزمان از مشاوره متخصصان نیکس نیز بهره مند شوید.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications