NYXbroker
نیکس فارکس

ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار

معرفی ارزهای زیر یک دلار در زمان تولید مقاله

آیا واقعاً ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار وجود دارند؟ قطعاً شما می توانید در بازار جهانی فارکس ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار که در اصلاح ارزهای پنی نامیده می شوند را بیابید. در سال 2007 هیچ کس پیش بینی نمی کرد که ارزش بیت کوین تا مرز 20000 دلار بالا رود، همانطور که برای سایر ارزهای دیجیتال قابل معامله در بازار فارکس نیز نمی توان روند پیشرفت را بصورت 100% پیش بینی کرد. اما آنچه واضح است، این است که تجارت فارکس همانند سایر بازارهای بورس پتانسیل ریسک پذیری دارد. اما توجه داشته باشید که ریسک پذیری به معنای اعتماد کورکورانه نمی باشد. ما قصد داریم در این مقاله به معرفی ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار و ویژگیهای هریک از آنها بپردازیم. البته یکی از ابزارهای مورد نیاز که می تواند در تصمیم گیری برای انتخاب ارز مورد معامله به شما کمک کند مارکت کپ (Market Cap) می باشد که در زیر به آن می پردازیم.

فهرست مطالب

مارکت کپ چیست ؟

دوج کوین (Dogecoin / DOGE)

یو اس دی کوین ( USD Coin / USDC)

وی چین (VeChain)

استلار (Stellar)

ترون (Tron / TRX)

بینانس یو اس دی (Binance USD / BUSD)

Crypto.com coin) CRO )

بیت تورنت (BitTorrent / BTT)

پلیگان (Polygon / MATIC)

جنبش اقتصادی روز(NEM / XEM)

مارکت کپ چیست ؟

مارکت کپ یا Market Capitalization، به معنای ارزش کل بازار یک ارز دیجیتال یا رمزنگار در بازار فارکس است. برای بدست آوردن آن لازم است قیمت روز ارز رمزنگار مورد نظر در مقدار کل عرضه در گردش آن ضرب شود. مارکت کپ در واقع نشان دهنده  بزرگی بازار یک ارز دیجیتال بوده و در تصمیم گیری شما برای ورود به یک بازار و بررسی ریسک آن بازار معاملات ارزی می تواند نقش موثری داشته باشد.

حال در اینجا می خواهیم به بررسی ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار  اما رایج ترین آنها بپردازیم و در واقع بهترین ارز دیجیتال ارزان را به شما معرفی کنیم:

دوج کوین (Dogecoin / DOGE)

دوج کوین به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار ، زیر شاخه یا فورک ارز لایت کوین (Litecoin) می باشد به همین دلیل آن را سکه شانس (Luckycoin) نیز می نامند. کد منبع این برنامه برای همگان باز است که در اصطلاح به آن OPEN SOURCE می گویند. همه معامله گران به پایگاه اطلاعاتی شامل معاملات آنلاین دسترسی داشته و این سیستم غیر متمرکز می باشد. بدان معنی که مدیریتی برای کنترل آن وجود نداشته و معامله گران قادر به ارسال اطلاعات بطور مستقیم برای یکدیگر می باشند.

همانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، راه های بدست آوردن دوج کوین می تواند از طریق دریافت و پرداخت بصورت دوج کوین بابت فروش یک خدمت یا کالا  یا از طریق تبدیل ارز باشد. بدان معنا که می بایست ابتدا شما بیت کوین یا هر ارز رایج دیگر را خریداری کرده و سپس برای گرفتن دوج کوین آن را معاوضه کنید. در زمان نگارش این مقاله مارکت کپ ارز دوج کوین رقمی بیش از 50 بیلیون دلار و همچنان در حال رشد می باشد و در واقع می توان گفت این ارز رمزنگار از میان سایر ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار ، یکی از تاثیرگذارترین ارزها در بازار جهانی فارکس می باشد.

یو اس دی کوین ( USD Coin / USDC)

به عنوان یکی دیگر از ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار و با پشتوانه دلار آمریکا وارد بازار شده است. شبکه یا بلاک چین اجرایی آن اتریوم، استلار، آلگوراند و سولانا می باشند. این ارز برای اولین بار در سپتامبر 2018 وارد بازار شد. در مارچ 2021 نیز موسسه مالی ویزا کارت در کالیفرنیا مجوز استفاده از یو اس دی کوین برای انجام معاملات بر روی شبکه پرداختهای خود را صادر کرد. مارکت کپ این ارز دیجیتال نیز بیش از 14 بیلیون دلار امریکا می باشد.

وی چین (VeChain)

به عنوان سومین و ارزان ترین ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار جهت ارتقاء مدیریت زنجیره تأمین و مراحل امور تجاری طراحی شده است. پلتفرم وی چین دارای دو عدد توکن مشخص می باشد :

وی چین توکن (Vechain token / VET) و وی چین تورانرژی (Vechain Thor Energy / VTHO).

اولی برای انتقال پول در شبکه وی چین است و دومی بعنوان انرژِی برای تقویت معاملات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت وی چین توسط فردی بنام سانی لو، مدیر سابق اطلاعات شبکه برند لویی ویتون چین انجام گرفت. این ارز ابتدا بر روی شبکه اتریوم شروع به کار کرد اما پس از مدتی یعنی در سال 2018 توانست بر روی شبکه مستقل خود ادامه دهد. یکی از ویژگیهای مبادله در این شبکه این است که برای انجام یک معامله نیازی به داشتن ارز دیجیتال از هرنوع برای معامله یا معاوضه نیست. همین مسأله شرایط مناسب تری را برای معامله گران فراهم می سازد. اهمیت وی چین در ارتباط بسیار قوی آن با بازار شبکه مالی چین است که ورود به آن برای شرکتهای غیر چینی بسیار مشکل می باشد. دفتر مرکزی آنها نیز در سنگاپور است. اما در شهر شانگهای چین نیز مستقر می باشند. شایان ذکر است که وی چین در حال حاضر رو به رشد بوده و در بازار چین حضور چشمگیری دارد. پروژه های شرکتهای بسیار بزرگی هم اکنون بر روی شبکه وی چین در حال اجراست.

استلار (Stellar)

از دیگر ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار، توسط موسسه توسعه استلار ایجاد گردید. به دلیل این تشابه اسمی، نام آن را به لومن (Lumen/ XLM) تغییر دادند. این ارز هم اکنون بر روی شبکه استلار برای انجام معاملات تجاری و پرداخت ها با هزینه پایین استفاده می شود. از سال 2017 ارزش لومن به عنوان ارز رمزنگار استلار رو به افزایش بوده است. درحالیکه هم اکنون مارکت کپ بیش از 12 بیلیون دلار را نشان می دهد، استلار به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار  عملکرد خوبی در بازار ارز دارد.

تمرکز اولیه استلار بر روی اقتصاد رو به رشد در مناطق دورافتاده می باشد. در واقع استلار همانند شبکه ریپل (Ripple) نوعی از تکنولوژی پرداخت است که برای ایجاد ارتباط میان موسسات مالی، هزینه و زمان انتقال وجه را بطور قابل توجهی کاهش داده است.شبکه استلار از افراد یا موسسات برای استفاده از شبکه خود هزینه ای دریافت نمی کند. همچنین استلار بعد از شناخته شدن در اکتبر 2017 مشارکت خود را با شرکت IBM برای ایجاد پلهای ارتباطی تجاری میان کشورهای جنوب اقیانوس آرام آغاز کرد. این پروژه به منظور تسهیل در مبادلات تجاری و پرداختهای آنلاین در این منطقه تا میزان 60% شکل گرفت.

ترون (Tron / TRX)

یک پلتفرم غیر متمرکز بر پایه بلاک چین بوده و هدف آن ساخت و اشتراک گذاری یک سیستم سرگرمی جهانی و بدون هزینه مبتنی بر دنیای دیجیتال است. ترون در سپتامبر 2017 توسط یک سازمان عام المنفعه در سنگاپور بنام مؤسسه ترون ایجاد شد. مدیریت این سازمان بر عهده فردی بنام Justin sun بود. ارزی که بر روی شبکه ترون استفاده می شود.

ترونیکس نام داشته و از جمله ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار در بازار فارکس می باشد. هم اکنون امکان خرید ترونیکس با ارزهای فیات وجود ندارد اما می توان از طریق صرافی هایی نظیر Bittrex، Liqui و Binance آن را تبدیل به ارزهایی نظیر بیت کوین یا اتریوم کرد. مارکت کپ این ارز حدود 10 بیلیون دلار می باشد. از طرفی حجم بالای تراکنش ها و هزینه های ارزان آن می تواند مزیتی برای استفاده از این شبکه باشد.

بینانس یو اس دی (Binance USD / BUSD)

یکی از دیگر ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار  با پشتوانه مالی دلار است که مورد تأیید بخش خدمات مالی وزارت امور خارجه در نیویورک بوده و توسط پلتفرم های بینانس و پاکسوس قابل معامله می باشد. ارزش مارکت کپ آن بیش از 6 بیلیون دلار است. این ارز از زمان شروع به کار تا به حال، همچنین با داشتن پشتوانه دلار پیشرفت زیادی داشته است.

(Crypto.com coin / CRO)

یک ارز رمزنگار و پلتفرمی برای پرداخت می باشد که در سال 2016 با هدف سازگاری انواع ارزهای رمزنگار طراحی شده است. دفتر مرکزی این شرکت در هنگ کنگ بوده و مدیریت آن با کارآفرینی بنام کریس مارسزالک می باشد. خدمات این پلتفرم عبارتند ایجاد ویزا کارت های Crypto.com برای تبدیل ارز رمزنگار شما به ارز فیات و انجام پرداخت ها، خرید و فروش و تبدیل ارزهای رمزنگار و… ارزش مارکت کپ این ارز به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار  بیش از 4 بیلیون دلار می باشد. باید گفت که این ارز رمزنگار پروژه های زیادی برای ارائه دارد که از میان آنها قطعاً می توانید یک مورد مناسب تجارت خود بیابید.

بیت تورنت (BitTorrent / BTT)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار  می باشد. در واقع بیت تورنت قلب بسیاری از طرفداران موزیک و فیلم را از اوایل سال 2000 که با راه اندازی نرم افزار خود، ارسال و به اشتراک گذاری فایلهای الکترونیکی بزرگ را از طریق اینترنت تسهیل بخشید، تسخیر کرد. سپس در سال 2019 مؤسس ترون (Tron)، بیت تورنت را خرید و ارز توکن بیت تورنت را به بازار عرضه کرد. بدین ترتیب خرید و فروش این ارز در این شبکه به قصد ارسال فایل هایی با سرعت بیشتر آغاز شد. این ارز یکی از بهترین عملکردها را در میان آلت کوین ها داشته است و طی سال گذشته نیز رشد خوبی را تجربه کرده است. متخصصان این صنعت پیش بینی کرده اند که این روند رو به رشد آن در سال 2021 نیز ادامه خواهد داشت. مارکت کپ این ارز نیز ارزش بیش از 4 بیلیون را نشان می دهد.

پلیگان (Polygon / MATIC)

به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار  و توکن ارز اتریوم است که به شبکه پلیگان قدرت بخشیده و با هدف سرعت بخشیدن و کم کردن هزینه معاملات در اتریوم و با استفاده از لایه دوم زنجیره کناری شبکه یعنی بلاک چین هایی که در کنار زنجیره اصلی اتریوم قرار گرفته اند ایجاد شده است. در حقیقت توسعه دهندگان پلتفرم های غیرمتمرکز به دنبال جایگزین هایی برای رشد پروژه های اجرایی خود در شبکه اتریوم بودند و در همین راستا پلیگان را ابداع کردند. پلیگان شبکه های بلاک چین سازگار با اتریوم را به هم وصل می کنند. تجربه نشان داده است که این ارز برای سرمایه گذاری های طولانی مدت سوددهی بیشتری دارد. مارکت کپ این توکن بیش از 4 بیلیون دلار می باشد.

جنبش اقتصادی روز (NEM / XEM)

(new economy movement) قصد تولید بلاک چینی تکنولوژی محور و هوشمندانه را داشته است. NEM یک پلتفرم تکنولوژی محوراست برای مدیریت کارآمد دارایی ها و اطلاعات با هزینه ای بسیار اندک. NEM در سال 2015 بعنوان نسخه ای از ارز رمزنگار NXT تولید شد. NEM دارای ارز رمزنگار نسخه خود یعنی XEM می باشد. این ارز توسط تجار همانند بیت کوین مبادله می شود و ارزش خود را به مرور زمان افزایش داده است و هم اکنون در رده بالایی میان  سایر ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار ،  با بهره مندی از مارکت کپ خود به ارزش بیش از 3 بیلیون دلار قرار دارد.

سخن پایانی

ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار که در این مقاله به معرفی آنها پرداختیم تنها بخشی از بازار بزرگ ازرهای رمزنگار می باشند. قیمت ارزان ترین ارز دیجیتال در واقع رمزنگار های زیر 1 دلار می باشند و انتخاب بهترین ارز دیجیتال ارزان از بین آنها و با توجه به نیاز معامله گر می بایست صورت پذیرد.

شما می توانید با مراجعه به وب سایتcoinmarketcap.com کلیه ارزهای رایج بازار جهانی را مشاهده نموده و چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص سرمایه گذاری در هر کدام از آنها بویژه ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار دارید، با مشاوران بروکر نیکس تماس بگیرید. مشاوران شرکت شما را در یافتن بهترین ارز دیجیتال ارزان با توجه به استراتژی تان برای ورود به این بازار یاری می رسانند. همچنین سایر مقالات مرتبط با بازار آنلاین فارکس را می توانید بر روی وب سایت شرکت نیکس مطالعه نمایید.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications