NYXbroker
نیکس فارکس

راهنمای نصب متاتریدر 5

گام به گام جهت نصب پلتفرم متاترید 5

نصب متاتریدر چگونه است؟ متاتریدر یکی از ابزارهایی می باشد که برای تحلیل بازار و نمودارها مورد استفاده قرار می گیرد. از اینرو بر آن شدیم که این مقاله را که تیم تحلیلی بروکر نیکس تقدیم شما می شود را اختصاص دهیم به چگونگی نصب این پلتفرم جذاب.
برای انجام فعالیت در بازار جهانی فارکس، پس از ایجاد حساب کاربری خود در بروکر مد نظرتان، اولین گام پلتفرم معاملاتی آن بروکر را نصب و معاملات خود را آغاز کنید. در حال حاضر جدیدترین نسخه پلتفرم معاملاتی که تمام دنیا از آن استفاده می کنند، متاتریدر 5 ، ساخت شرکت Meta Quotes است. در این مقاله مراحل دانلود و نصب آن به طور کامل برای شما شرح داده شده است. جهت فراگیری چگونگی نصب Metatrader این مقاله را در بوک مارک خود ذخیره کرده تا در صورت نیاز به سرعت به آن دسترسی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم مباحث ذیل را مورد بررسی قرار دهیم:
متاتریدر روی مک
نصب متاتریدر 5 برای ویندوز
نصب متاتریدر 5 برای اندروید
آموزش راه اندازی متاتریدر اندروید
نصب نرم افزار متاتریدر

فهرست مطالب

معرفی انواع متاتریدر

مزایای متاتریدر 5 نسبت به 4

ویدیو آموزش ورود به متاتریدر

گام به گام آموزش ،نصب نرم افزار متاتریدر 5

نصب متاتریدر 5 برای اندروید

معرفی انواع متاتریدر (4-5)

از جمله پلتفرم های خوبی که بروکرها در اختیار معامله گران جهت استفاده قرار می دهند نرم افزار متاتریدر است. بسته به محیطی که بر روی گوشی یا کامپیوتر خود در اختیار دارید می توانید از یکی از موارد:

 

  • نصب متاتریدر 5  و 4 برای ویندوز
  • نصب متاتریدر 5 و 4  برای اندروید
  • نصب متاتریدر 5 و 4 بر روی ایفون

 که برای شما مناسب است استفاده نمایید.

 متاتریدر  یکی از محبوب ترین پلتفرم هایی می باشد که در بازار فارکس و دنیای معامله گری کاربرد دارد. با  متاتریدر معامله گران قادر به کنترل حساب خود و معامله و تحلیل بازار از طریق اندیکاتورهای فنی و اشیا گرافیکی تجزیه و تحلیل می باشند.  اما در خصوص متاتریدر5  می توان گفت که  یک پلتفرم  multi asset یا  چند دارایی می باشد به این مفهوم که امکان انجام معامله در بازار فارکس، سهام و همچنین معاملات آتی را برای شما فراهم مینماید. همچنین ابزارهای خوبی را  جهت تجزیه و تحلیل قیمت در اختیارتان قرار می دهد .

 استفاده از برنامه ها  و معاملاتی الگوریتمی آپشن دیگری است که این پلتفرم ارائه می دهد که از جمله آنها می توان  به ربات های معامله گر اشاره کرد. در ادامه در خصوص نصب نرم افزار متاتریدر و همینطور آموزش نصب Metatrader بر روی اندروید صحبت خواهیم کرد همراه ما باشید.

مزایای متاتریدر 5 نسبت به 4

در این بخش به مقایسه مختصری بین MT4  و MT5 می پردازیم. پلتفرم متاتریدر 4 یا همان MT4 برای معاملات فارکس ساخته شده است در صورتی که متاتریدر 5 یا MT5 با دامنه کاربرد گسترده تری نسبت به MT4 وارد بازار شده و کار معامله گری را به جهت وسعت امکاناتش در زمینه های دیگری غیر از فارکس سهل تر کرده است. استفاده از زبانهای برنامه نویسی متفاوت مزیت دیگر آن می باشد.

در پلتفرم متاتریدر 5 امکان تست برگشت سریعتر (faster backtesting) از متاتریدر 4 وجود دارد. اما از دیگر تفاوتها و شاید بتوان گفت مزیتهایی که  پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 نسبت به پلتفرم متاتریدر 4 دارد این است که متاتریدر 5 اجازه DOM یا (depth of market functionality)   به مفهوم عمق عملکرد بازار را به معامله گران می دهد و در نهایت اینکه متاتریدر 5 بر خلاف MT4  از نظر فنی از جانب  MetaQuotes پشتیبانی می گردد.

برای دانستن اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت بین متاتریدر4 و 5 به مقاله آن مراجعه نمایید.

ویدیو آموزش ورود به متاتریدر

در این بخش در ادامه بحث و بررسی  برای شما عزیزان همیشه همراه برای درک بهتر چگونگی  گام به گام  ورود به متاتریدر با توجه به اینکه در بروکر نیکس ثبت نام کرده باشد را آموزش میدهیم . شما می توانید بعد از مشاهده این فیلم به راحتی برنامه متاتریدر را نصب کرده و شروع بکار نمایید و از کار با آن لذت ببرید.  

آموزش ورود به متاتریدر

گام اول،دانلود نرم افزار متاتریدر 5

گام اول،دانلود نرم افزار متاتریدر 5

می توانید پلتفرم معاملاتی را از سایت بروکر خود و یا وب‌سایت متاتریدر دانلود کنید.

برای دانلود متاتریدر 5 ، کافیست وارد سایت نیکس شده، و با توجه به ویندوز عامل کامپیوتر خود بر روی یکی از گزینه­‌های نسخه ویندوز، نسخه مک و یا نسخه لینوکس کلیک کنید.

دانلود و نصب متاتریدر 5

گام اول نصب متاترید 5 - یروکر نیکس

بهتر است نسخه متاتریدر5 را بر روی گوشی موبایل خود نیز نصب کنید تا در صورت نیاز بتوانید حساب خود را کنترل و معاملات را با گوشی همراه انجام دهید.

دانلود متاتریدر5 نسخه موبایل

پس از کلیک بر روی نسخه سیستم عامل مورد نظر، چند دقیقه زمان برای دانلود احتیاج است.

گام دوم ، نصب متاتریدر MT 5

پس از دانلود نرم افزار، به محلی که فایل­‌های دانلود شده شما ذخیره می­شود رفته و بر روی فایل دانلود شده کلیک کنید.

زمانی که بر روی فایل نصب متاتریدر شده کلیک کردید، کامپیوتر از شما اجازه اجرای برنامه را می‌­خواهد که باید بر روی گزینه Yes کلیک کنید.

سپس پنجره­‌ای بر روی مانیتور شما باز می­شود، که در آن قرارداد بین شما و متاتریدر نوشته شده است. با کلیک بر روی آیکون Next، نصب برنامه را آغاز کنید.

گام چهارم نصب متاترید 5- بروکر نیکس
گام پنجم نصب متاتریدر 5- بروکر نیکس

پس از اتمام نصب بر روی گزینه Finish کلیک کنید.

گام سوم،افتتاح حساب آزمایشی و واقعی متاتریدر 5

پس از نصب متاتریدر موفقیت آمیز پلتفرم معاملاتی ، بلافاصله وارد محیط معاملاتی متاتریدر 5 شده و پس از چند لحظه، صفحه ای برای ثبت نام در سایت mql5.com برای شما باز می­شود. در این بخش لزومی برای وارد کردن نام و ایمیل خود در کادرهای مربوطه ندارید .

گام 3 نصی متاترید 5

در بستر متاتریدر5، در قسمت File بر روی گزینه Open An Account کلیک کنید.

سپس مجددا گزینه Next را انتخاب کنید و NYX MARKETS را سرچ کنید و سپس گزینه Next را انتخاب نمایید. (اگر بروکر مورد نظر خود را سرچ نکنید، به صورت خودکار، اکانت دمو متاکدس برای شما فعال می گردد.)

گام 3 نصب متاترید 5

صفحه‌­ای برای شما باز می­شود که دارای سه گزینه است. اگر در بروکر خود حساب دمو و یا واقعی افتتاح کرده اید، گزینه سوم را انتخاب کنید و یوزر و پسوورد ارسالی از سمت بروکر را وارد نمایید و نوع سرور خود را DEMO / LIVE را انتخاب کنید و سپس گزینه Next را بزنید.

گام 3 نصب متاتریدر 5
  • اگر گزینه اکانت آزمایشی (Demo) را انتخاب کرده باشید، پس از کلیک بر روی گزینه Next، صفحه زیر برای شما باز می­شود. باید اطلاعات خواسته شده را در قسمت­‌های مناسب وارد کرده و مجددا بر روی گزینه Next کلیک کنید. که این اکانت در خود متاکدس برای شما باز شده و اکانت متاتریدر می باشد ولی در صورت داشتن بروکر و اطلاعات حساب دمو بروکر می توانید بر روی دکمه رادیویی سوم کلیک کنید و اطلاعات اکانت دموی خود را که به ایمیل تان ارسال شده وارد نمایید . در قسمت اول شماره اکانت و در قسمت دوم رمز مستر و در قسمت سرور نوع حساب خود که دمو است یا ریل انتخاب می نمایید .
گام 3 نصب متاتریدر 5
  • اکنون پس از نصب موفقیت آمیز متاتریدر 5 ، که بهترین و جدیدترین پلتفرم معاملاتی فارکس در سر تا سر جهان است، می‌توانید حساب کاربری خود را در بروکر نیکس به عنوان یکی از بروکرهای معتبر با ارائه‌ی خدمات ویژه برای ایرانیان ، افتتاح کنید.افتتاح حساب آزمایشی | افتتاح حساب واقعیراهنمای افتتاح حساب واقعی در فارکس

نصب متاتریدر 5 برای اندروید

بعد از  آشنایی با نصب متاتریدر 5 برای ویندوز که چگونگی دانلود و نصب آن را به طور کامل توضیح دادیم. بد نیست که به راههای دیگری هم که برای دست یافتن به پلتفرم معاملاتی متاتریدر وجود دارد نیز اشاره کنیم. از آن جمله می توان به نصب متاتریدر 5 برای اندروید  اشاره کرد. کاربرانی که مایلند در هر مکانی و در واقع همیشه به تحلیل بازار و نمودارها دسترسی داشته باشند می توانند نسخه اندروید و یا اگر از آیفون استفاده می کنند نسخه مربوط به آن را به طور رایگان از طریق وبسایت بروکر نیکس دانلود و نصب نمایند. در ضمن برای راحتی کار شما عزیزان فیلم آموزشی آن نیز در این مقاله در اختیارتان قرار داده شده است.

سخن پایانی

نصب متاتریدر شاید در ابتدا برای خیلی از کاربرانی که در این حوزه تازه وارد هستند چالش برانگیز باشد. با توجه به گستردگی دامنه سوالات کاربران این مقاله را برایتان آماده کردیم. از جمله نرم افزارهای محبوبی که این روزها برای ترید کردن مورد استفاده معامله گران قرار می گیرد متاتریدر 4 و متاتریدر 5 می باشد. اگر محیط کامپیوتر شما مک می باشد می توانید از نصب متاتریدر روی مک استفاده کرده و چنانچه فضای کامپیوتر شما ویندوز است از نصب متاتریدر 5 روی کامپیوتر(نسخه ویندوز) استفاده کنید.
در این مقاله به بحث و بررسی این دو پلتفرم پرداختیم و مزیتهای استفاده از MT5 را برشمردیم.
با امید به آنکه این مقاله که بروکر نیکس تقدیم شما نمود را مفید یافته باشید و به شما کمک کرده باشد تا به راحتی مراحل نصب MT5 را بر روی دستگاه خود با موفقیت انجام دهید.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications