NYXbroker
نیکس فارکس

راهنمای افتتاح حساب واقعی در فارکس

چگونه در فارکس حساب افتتاح کنیم

در این مقاله از نیکس، راهنمایی های لازم برای افتتاح حساب واقعی در فارکس و نکات ضروری پیش از افتتاح حساب ، برای شما شرح داده شده است .

کسانی که برای اولین بار درباره فارکس می­‌شنوند و هنوز در این بازار فعالیت خود را شروع نکرده‌­اند، فارکس را بازاری بسیار مهیج و پر سود تصور می­‌کنند. معاملات با اهرم های بالا و پرسود که سرمایه گذاران را یک شبه به پول می­‌رساند و تصوراتی از این دست، بسیار در بین تازه‌کاران فارکس رایج است.

اما همانطور که می­‌دانید فارکس بازاری بسیار پر ریسک و خطرناک است و همانقدر که از بیرون سود‌ده به نظر می‌­آید، در هنگام تجارت می­‌تواند بسیار پر ضرر باشد. بنابراین آموزش فارکس نقش بسیار مهمی در موفقیت سرمایه­‌گذاران این بازار دارد.

گام اول برای شروع به فعالیت در بازار فارکس ، افتتاح حساب واقعی و یا آزمایشی در یک بروکر معتبر است . ویژگی های بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را قبلا در مقاله ای با همین عنوان آورده ایم . پیشنهاد میکنیم که حتما مطالعه بفرمایید .

مهم­ترین نکته پیش از افتتاح حساب واقعی، فعالیت کافی و چندین ماهه با حساب آزمایشی یا همان حساب دمو در فارکس است. کارگزاران فارکس برای اینکه بتوانند کاربران بیشتری را جذب کنند، معمولا از قسمت­‌های پر ریسک و پر ضرر فارکس صحبت نمی­‌کنند.

شما تنها با چند ماه فعالیت در حساب آزمایشی یک کارگزاری معتبر، همانند بروکر نیکس، که حساب دموی مشابه به حساب واقعی ارائه می­‌دهد، می­‌توانید با بخش پر خطر دنیای فارکس آشنا شوید.

فهرست مطالب

الزامات معمول برای افتتاح حساب

انتخاب نوع حساب معاملاتی

تکمیل اطلاعات

پلتفرم معاملاتی فارکس

الزامات معمول برای افتتاح حساب

ابتدا باید یک بروکر فارکس را انتخاب کنید و یک حساب کاربری در آن بروکر افتتاح کنید. اطلاعاتی از جمله نام، شماره تماس، ایمیل و دیگر اطلاعات شخصی را مشابه ثبت نام در هر سایت دیگر، وارد کنید. توجه کنید که صحیح وارد کردن ایمیل و شماره تماس خیلی مهم است زیرا احراز هویت شما به وسیله ایمیل و شماره تماس صورت می­‌گیرد.

همچنین پس از انجام مراحل بعدی، Username، Password و نام Server از طریق بروکر و به وسیله ایمیل برای شما ارسال می­‌گردد.

قوانین مربوط به پولشویی و همچنین قوانین مربوط به استفاده از خدمات بروکر را حتما به طور دقیق مطالعه بفرمایید.

انتخاب نوع حساب معاملاتی

پس از ساخت حساب کاربری، شما به داشبورد اکانت خود وارد می­‌شوید. پس از آن باید یکی از حساب­‌های معاملاتی در فارکس را انتخاب نمایید. بروکرها با توجه به نوع دارایی­‌هایی که معامله می­‌شود و همچنین بسته به استراتژی­‌ها، چندین نوع حساب معاملاتی ارائه می­‌دهند. بنابراین شما پیش از افتتاح حساب باید استراتژی­‌های خود را جهت حضور در این بازار مشخص کنید.

بروکر نیکس سه نوع حساب معاملاتی زیر را ارائه می­دهد:

  • حساب سنت: آیتم­‌های معاملاتی در حساب سنت 36 جفت ارز، فلزات و نفت هستند. حداقل واریزی کاربر 5 دلار و حداکثر اهرمی که می تواند استفاده کند 1:500 است.
  • حساب معمولی: حداقل واریزی برای افتتاح حساب معمولی 100 دلار و حداکثر اهرم 1:100 است. در حساب معمولی علاوه بر 36 جفت ارز، فلزات و نفت شاخص­‌ها نیز قابل معامله هستند.
  • حساب حرفه‌­ای: حداقل واریزی حساب حرفه­‌ای نیکس همانند حساب معمولی 100 دلار و حداکثر اهرم نیز 1:300 است.

تکمیل اطلاعات

در داشبورد حساب کاربری خود سه دسته اطلاعات مربوط به تایید شماره تماس، بارگذاری مدارک هویتی و انتخاب روش پرداخت وجود دارد. در سایت بروکر نیکس، بر روی قسمتی که مربوط به تایید شماره تماس است، کلیک کنید و روند تایید شماره به وسیله ارسال کد را انجام دهید.

دقت کنید تا به اینجا شما هنوز نمی­‌توانید معاملات خود را آغاز کنید، زیرا تکمیل و تایید مدارک هویتی شما انجام نشده است. مدارک هویتی می‌­تواند شامل کارت ملی، پاسپورت، اجاره­ نامه و سایر موارد باشد.

پس از اینکه مدارک ارسالی توسط بروکر فارکس تایید شد ، دسترسی شما به حساب معاملاتی­‌تان، خود به خود ممکن می­‌شود.

کارگزاری­‌های مختلف فارکس، روش‌­های واریز و برداشت متعددی در اختیار کاربران خود قرار می­‌دهند. توجه کنید به خصوص اگر ساکن ایران هستید، روش­‌های پرداختی که بروکر شما ارائه می­‌دهد، بسیار مهم است. زیرا همانطور که می‌­دانید بسیاری از روش­‌های پرداخت رایج سراسر دنیا در داخل ایران قابل دسترسی نیستند.

پلتفرم معاملاتی فارکس

خرید و فروش و انجام معامله در پلتفرم­‌های معاملاتی صورت می­‌گیرد. در حال حاضر اکثر بروکرهای حرفه‌­ای و معتبر، پلتفرم متاتریدر5 را برای انجام معاملات در اختیار کاربران خود قرار می­‌دهند. بنابراین گام بعدی دانلود و نصب متاتریدر5 است.

راهنمای دانلود و نصب نرم افزار متاتریدر 5

در محیط متاتریدر5 بر روی منوی File و سپس گزینه Login To Trade Account کلیک کنید. Username، Password و نام Server را از ایمیلی که بروکر برای شما ارسال کرده کپی و در قسمت­‌های مشخص شده Paste کنید.

سخن پایانی

تا اینجا اگر همراه با مقاله پیش رفته باشید، اقدامات لازم برای ایجاد یک حساب واقعی در فارکس را انجام داده‌اید. اکنون می­‌توانید از طریق متاتریدر5 ، با استفاده از نمودارها و ابزار تجزیه و تحلیل، بازار را رصد و تحلیل کرده و خرید و فروش جفت ارز، فلزات، نفت و شاخص‌­ها را شروع کنید.

فقط همانطور که در ابتدای این مقاله نیز گفته شد، با ذهنیت بسیار مثبتی که برخی بروکرها از تجارت در فارکس، برای شما ایجاد می‌کنند، منطقی برخورد کنید و همیشه امکان ضرر و زیان خود در این بازار را نیز در نظر داشته باشد . هرگز بدون دریافت آموزش کافی، وارد تجارت واقعی فارکس نشوید .

بنابراین پیش از افتتاح حساب واقعی فارکس، لازم است به اندازه کافی در حساب دمو، معامله انجام داده باشید و مهارت­‌های لازم را برای فعالیت در بازار فارکس کسب کنید. سپس در یک بروکر فارکس معتبر حساب خود را افتتاح کنید و از تجارت در بازار جهانی فارکس لذت ببرید.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

بروکر نیکس | همیشه پشتیبان ، همیشه ماندگار

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications