NYXbroker
نیکس فارکس

کمیسیون در فارکس

هزینه ای که در انجام معاملات در برخی بروکر ها پرداخت می شود

کمیسیون در فارکس چیست؟ کامیشن چیست؟ موضوعی است که اغلب کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار جهانی فارکس را دارند، درباره آن می پرسند.در این مقاله به بحث و بررسی موارد ذیل می پردازیم:
کامیشن چیست، تفاوت اسپرد کمیسیون،نحوه محاسبه سود در فارکس
کامیشن چیست؟ به معنای دستمزد می باشد و پرواضح است که هیچ شخصی بدون دستمزد برای کسی کاری انجام نمی دهد و بروکرهای فارکس نیز از این قضیه مستثنی نیستند. در نتیجه اگر یک کارگزاری فارکس به شما گفت بدون دستمزد برایتان افتتاح حساب کرده و معاملات شما را به بازار اصلی وصل می کند، شک نکنید که این مسئله ممکن نیست.کارگزاری فارکس یا بعد از اینکه حساب معاملاتی خود را افتتاح و معاملات خود را شروع کردید، در رابطه با دستمزدش صحبت می کند، و یا درآمد خود را بدون اینکه متوجه شوید بر روی هزینه های شما اضافه خواهد کرد. کمیسیون در فارکس مبحثی است که در این مقاله قصد پاسخ به آن را داریم؛ بنابراین اگر با کمیسیون در فارکس به طور کامل آشنا نیستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. بروکر نیکس با ارائه چندین نوع حساب معاملاتی، با کمیسیون، اسپرد و سواپ های گوناگون ، سعی کرده تا انواع مشتریان را پوشش دهد وسرمایه گذاری برای هرکس با هر میزان سرمایه را ممکن نماید.

فهرست مطالب

کمیسیون در فارکس چیست؟

مقایسه بروکر های فارکس

انواع کمیسیون در فارکس

نحوه معامله در فارکس

نحوه محاسبه سود در فارکس

تفاوت کمیسیون در ارزها

مقایسه بروکر های فارکس

کمیسیون در فارکس و درآمد بروکر از کمیسیون

کمیسیون در فارکس چیست؟

ببینیم که کمیسیون در فارکس چیست؟ به طور کلی درآمد بروکرها از سه روش کمیسیون، اسپرد و سوآپ تامین می شود. بنابراین کمیسیون یکی از روش های کسب درآمد بروکرهای فارکس است. حال به سوال اصلی کمیسیون در فارکس چیست، برمی گردیم. بروکرهای فارکس بر اساس حجم معاملات (لات)، درصدی را به عنوان کمیسیون (Commission) از کاربران خود دریافت می کنند. میزان کمیسیونی که توسط کارگزاری های فارکس دریافت می شود، در مقابل حجم معامله اغلب هزینه ناچیزی است. کمیسیون دریافتی توسط بروکرها ثابت نبوده و هر کارگزاری فارکس کمیسیون مختص به خود را دارد. همین تفاوت در میزان کمیسیون های دریافتی کارگزاری ها، یکی از دلایل به وجود آمدن رقابت در بین کارگزاری های فارکس است.

توجه کنید شما برای مقایسه دو بروکر فارکس، تنها نباید مقدار کمیسیون آن ها را در نظر بگیرید. زیرا همانطور که گفته شد، کمیسیون تنها یکی از سه روش کسب درآمد بروکرها است. ممکن است یک کارگزاری کمیسیون کمتر اما سوآپ بیشتری دریافت کند و در نتیجه شما در هر دو معامله فارکس به یک میزان هزینه به هر یک از دو بروکر بپردازید.

مقایسه بروکر های فارکس

بروکر های مختلفی در بازار مالی فارکس در حال فعالیت هستن که در مقاله انواع بروکر ها به مقایسه بروکرهای فارکس پرداخته شد ولی در اینجا می خواهیم مقایسه بروکرهای فارکس را از نظر تفاوت در کمیسیون های دریافتی آنها انجام دهیم و به این منظور لازم است با انواع کامیشن ها آشنا شوید .

انواع کمیسیون در فارکس

در رابطه با کمیسیون در بازار فارکس، خوب است ابتدا یک شایعه نادرست را باهم بررسی کنیم. افراد بسیاری بازار فارکس را همانند بازارهای هرمی تصور کرده، و Commission در فارکس را نیز متغیر و هرمی می دانند. باید بدانید که معاملات فارکس به هیچ عنوان امکان هرمی بودن را ندارند؛ زیرا خرید و فروش افراد در بازار فارکس کاملا به تصمیم خودشان وابسته است. در نتیجه یک فرد نمی تواند زیر شاخه فرد دیگری باشد و یا خودش تشکیل زیر شاخه بدهد. پس کمیسیون در فارکس نیز بسته به اینکه شما در کجای هرم قرار دارید متغیر نیست؛ زیرا اصلا هرمی در بازار فارکس وجود ندارد!

کمیسیون در بازار فارکس به سه دسته تقسیم می شود؛ کمیسیون ثابت، کمیسیون شناور یا  متغیر و کمیسیون درصدی.

کمیسیون ثابت (Fixed commission)

کمیسیون ثابت با توجه به میزان رایج بودن جفت ارزی که قصد معامله آن را دارید، تعیین می گردد. کمیسیون بروکر در جفت ارزهایی که رایج تر هستند معمولا کمتر است. لازم به ذکر است امکان ایجاد کمیسیون های متفاوت نسبت به آیتم های معاملاتی نیز وجود دارد.

کمیسیون شناور یا کمیسیون متغیر( Variable commission)

کمیسیون متغیر نیز بسته به رایج بودن جفت ارز مورد معامله تعیین میشود. تنها با این تفاوت که میزان گسترش و رایج بودن آن جفت ارز درست در لحظه معامله بررسی می گردد.

کمیسیون درصدی( percentage commission)

کمیسیون درصدی توسط بروکر فارکس تعیین می شود. این نوع کمیسیون در بازار فارکس نیز درصدی از مقدار اسپرد جفت ارز است. البته این درصد بسیار ناچیز است.

نحوه معامله در فارکس

همانطور که گفته شد کمیسیون در فارکس برای  معامله نقش بسیار مهمی دارد. معامله گران به ازای هر لات معامله، درصد مشخصی را به بروکر خود به عنوان کمیسیون در بازار فارکس پرداخت می کنند. کمیسیون هر بروکر با بروکر دیگر متفاوت است و نمی توان برای تمام کارگزاری ها نرخ مشخصی را به عنوان کمیسیون در بازار فارکس ارائه داد. علاوه بر اینکه میزان کمیسیون در هر بروکر با بروکر دیگر متفاوت است، معمولا بروکرها چند نوع اکانت تایپ داشته و میزان کمیسیون در هر اکانت تایپ نیز با اکانت تایپ دیگر متفاوت است. میزان کمیسیون به سیاست های کارگزار فارکس و گروه هدفی است که قصد ارائه خدمات به آنها را دارد، وابسته است. برای مثال بسیار پیش می آید که کارگزاری ها ترجیح می دهند در برخی اکانت تایپ ها میزان کمیسیون را بسیار کم و یا حتی صفر در نظر بگیرند، تا در مدت زمان کمتری به جذب مشتریان زیاد بپردازند. معمولا کمیسیون بروکرها برای حساب های حرفه ای و یا حساب های با سرمایه پایین که به آنها حساب سنتی نیز می گویند، خیلی کم و نزدیک به صفر است.

نحوه محاسبه سود در فارکس

سود در فارکس و نحوه محاسبه سود معاملات یا نحوه محاسبه سود در فارکس، اول از همه بستگی به آیتم معاملاتی شما دارد. اینکه شما در پوزیشن خرید و یا فروش باشید، سود در فارکس را برای شما متغیر نمی کند. کمیسیون بروکر نیز با توجه به حجم معامله شما از حسابتان کسر می گردد. برای مثال ممکن است کارگزاری به ازای هر لات معامله، 5 پیپ از کاربر دریافت کند. فرمول محاسبه سود در فارکس همانند فرمول محاسبه زیان در فارکس بوده و به شرح زیر است:

برای پوزیشن‌های خرید: Profit/Loss = (Close Price – Open Price) × Lots × 100

برای پوزیشن‌های فروش Profit/Loss = (Open Price – Close Price) × Lots × 100

مشخص است که اگر شما در یک معامله فارکس سود کنید، بر روی کمیسیون بروکر تاثیری نخواهد داشت. همچنین اگر شما در یک معامله در فارکس متضرر شوید، بروکر از شما کمیسیون کمتری دریافت نخواهد کرد. Commission در فارکس فقط به حجم معامله که در بازار فارکس به (لات) نام دارد، بستگی دارد.ر

تفاوت کمیسیون در ارزها

کمیسیون در فارکس چیست؟ کمیسیون در جفت ارزها چیست؟ و آیا میزان کمیسیون در معاملات  مختلف متفاوت است؟ اگر علاوه بر سوال کمیسیون چیست، میزان کمیسیون در ارزهای مختلف نیز برایتان سوال است، به این قسمت توجه کنید. میزان کمیسیون بستگی به حجم معاملات دارد و اینکه شما چه ارز و یا کالای معاملاتی را معامله می کنید، بر روی میزان کمیسیون بروکر تاثیری ندارد.

مقایسه بروکر های فارکس

انتخاب بروکر مناسب اولین و مهمترین گام برای انجام فعالیت به عنوان یک معامله گر است و البته با وجود تعداد بالای آنها انتخاب یک بروکر مناسب بسیار چالش برانگیزاست. از جمله مزایایی که یک بروکر باید داشته باشد تا شما با خیال آسوده شروع به همکاری نمایید عواملی است مانند سابقه اعتبار کاری- ارائه لوریج – نوع پلتفرم هایی که ارائه می دهند و مهمترین نکته هزینه هایی است که بابت ارائه خدمات از شما میگیرند (اسپرد و بطور خاص کمیسیون که موضوع بحث این مقاله است)تفاوت اسپرد کمیسیون چیست؟ بسیاری از تریدرها (روزانه و اسکالپرها) داشتن اسپرد پایین برایشان یک ضرورت است و از کمیسیون بیشتر استقبال می کنند به دلیل آنکه تعداد بالایی معاملات در روز انجام می دهند و واقعا برایشان مقرون به صرفه نخواهد بود که بخواهند بابت هر معامله اسپرد پرداخت نمایند. حق کمیسیون همان هزینه ای است که شما به بروکر خود در ازای خدمات اجرای معاملات پرداخت می کنید. زیرا بروکر ها در مقابل خدماتی که به کاربران ارائه می دهند، باید درآمدی هم برای خود داشته باشند. میزان کمیسیون دریافتی کاملا بستگی به کارگزاری دارد و  این بروکر ها هستند که تعیین می کنند چه میزان کمیسیون به ازای هر لات معامله دریافت کنند. ممکن است یک بروکر در برخی حسابها کمیسیون بسیار پایین حتی صفر را منظور نماید (مثل حسابهای سنتی)

 بنابراین بسیار ضروری است که به تفاوت اسپرد کمیسیون دقت کنید و از میزان کمیسیون دریافتی از جانب بروکر اطلاعات کسب کنید. 

درآمد بروکر از کمیسیون

به بیان ساده کمیسیون هزینه ای است که بروکر در ازای خدماتی که به کاربران خود ارائه می دهد، دریافت می کند. منظور از خدمات اجرا کردن دستورات خرید و یا فروش کاربر است. برای مثال هنگامی که شما قصد خرید یک لات از یک جفت ارز را دارید، بروکر شما را به بازار اصلی متصل کرده و دستور خرید و یا فروش شما در بازار اصلی اجرا می گردد. در ازای این اتصال به بازار اصلی شما مبلغ با درصدی را به عنوان کمیسیون بروکر می پردازید.

نکته دیگری که در رابطه با کمیسیون در بازار فارکس باید به آن توجه کنید، این است که کمیسیون تنها یک بار از حساب شما کسر می گردد. منظور از یک بار این است که تا زمانی که شما یک پوزیشن معاملاتی را باز نگه داشته اید، تنها یک بار برای آن پوزیشن حق کمیسیون می پردازید. برخی از بروکرها کمیسیون را در هنگام باز شدن پوزیشن معاملاتی و برخی دیگر کمیسیون را پس از بستن آن پوزیشن دریافت می کنند. این که کمیسیون قبل یا بعد از پوزیشن معاملاتی از حساب شما کسر شود بسته به بروکر فارکس شما داشته و می توانید قبل از افتتاح حساب این مورد را بپرسید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید کسر کمیسیون فقط برای یک بار است. برخی از بروکر ها کمیسیون، اسپرد و سواپ بسیار کمی دریافت می کنند، شاید از خودتان بپرسید که درآمد بروکر از کجاست؟ چنین بروکرهایی ممکن است مارکت میکر باشند و شما را به بازار اصلی متصل نکنند، و به همین دلیل از کاربر هزینه بسیار کم و غیر منطقی دریافت می کنند تا کاربر به افتتاح حساب ترغیب شود. و یا برای جلب مشتریان زیادتر و تصاحب بازاری بزرگتر باشد. البته بعضی از بروکرها بجای هزینه تبلیغات، آن را با دریافت نکردن کمیسیون معاملاتی برای جذب حداکثری تریدرها اعمال می نمایند که بستگی به استراتژی تبلیغاتی آن بروکر دارد. 

سخن پایانی

کمیسیون در فارکس، کمیسیون چیست و کمیسیون در فارکس چیست، مباحث اصلی بودند که در این مقاله به آن ها پرداختیم. علاوه بر این دو مسئله، به نحوه محاسبه سود در فارکس و درآمد بروکرها نیز پرداختیم. نکاتی که در ارتباط با کمیسیون در فارکس حائز اهمیت هستند؛ توجه به حجم معامله و یکبار برداشت شدن کمیسیون برای هر پوزیشن است. کمیسیون در فارکس موضوعی است که باید به طور کامل درک شود، بنابراین خوب است خواندن این مقاله را به دوستان تریدر خود نیز پیشنهاد کنید. بروکر نیکس با ارائه سه نوع اکانت تایپ مختلف، تمام تلاش خود را برای پوشش دادن انواع سرمایه گذاران و تریدرها به کار گرفته است. کمیسیون در بروکر نیکس در پایین ترین حد ممکن قرار داشته و در برخی اکانت تایپ ها میزان کمیسیون صفر است. شما به ازای هر لات معامله چند دلار کمیسیون به بروکر خود می پردازید؟

نمایش نظرات (2)
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications