NYXbroker
نیکس فارکس

معامله گران بزرگ فارکس

معامله گرانی که در بازار فارکس ردی از خود به جا گذاشته اند

معامله گران بزرگ فارکس تاریخ چه کسانی بوده اند؟ توصیه معامله گران بزرگ فارکس چه بوده است؟ قطعا آشنایی با معامله گران بزرگ فارکس و راهی که آن ها طی کرده اند، به موفقیت هرچه بیشتر ما در حال کمک می کند. مطالعه تاریخ و استفاده از تجربیات دیگران که پیش از ما مسیر مشابه را طی کرده اند، در تمام حوزه ها توصیه می شود. به خصوص در حوزه سرمایه گذاری و بازارهای مالی اگر قرار بر این باشد که همه چیز را تجربه کنیم، علاوه بر کمبود زمان، خطر از دست رفتن سرمایه نیز وجود دارد. در نتیجه آشنایی با استراتژی های معامله گران بزرگ به همه شما معامله گران فارکس توصیه می گردد. تیم متخصص بروکر نیکس با گردآوری این مقاله تمام تلاش خود را برای انتقال تجربیات و درس های بزرگترین معامله گران دنیا در بازار سهام و فارکس، به شما همراهان همیشگی نیکس داشته است.

فهرست مطالب

موفق ترین معامله گران جهان

بهترین معامله گران فارکس در جهان

جس لیورمور بزرگترین معامله گر تاریخ

عادت های ناشناخته معامله گران موفق بازارهای مالی

توصیه معامله گران بزرگ دنیا چیست؟

مصاحبه با جوان ترین معامله گران بازارهای مالی

موفق ترین معامله گران جهان

مرور تجربیات موفق ترین معامله گران جهان و بررسی راه های درست و غلطی که آن ها طی کرده اند، به تصمیم گیری های کم ریسک تر و درست تر ما معامله گران کم تجربه تر کمک می کند.

لری ویلیامز

لری ویلیامز متولد سال 1942 در یکی از شهرهای ایالات متحده آمریکا است. لری بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه اورگان فعالیت خود را در روزنامه نگاری آغاز کرد. بعد از گذشت زمان بسیار کوتاهی لری ویلیامز شرکت خود را تاسیس کرد. ویلیامز با بررسی نرخ سهام های گوناگون، دریافت که می توان از خرید و فروش سهام کسب درآمد کرد. لری ویلیامز پس از مطالعات فراوان در زمینه اقتصاد و سهام توانست در یک کارگزاری استخدام شود. در ابتدا لری ویلیامز تنها به افراد مبتدی مشاوره ارائه می کرد؛ اما پس از گذشت چند سال و تسلط بر تحلیل های گوناگون بازار، توانست معاملات خود را در بازارهای مالی آغاز کند. جام جهانی رابینز، بزرگترین موفقیت ویلیامز در دوران سرمایه گذاری وی بود. خرید و فروش مشتقات، عاملی بود که لری ویلیمز را تبدیل به یکی از معامله گران بزرگ فارکس جهان کرد. خرید و فروش مشتقات با کارمزد پایین صورت می گیرد و مدیریت سرمایه با استفاده از مشتقات کار ساده تری به نظر می رسد.

استیون کوهن

استیون کوهن از دوران نوجوانی و زمانی که یک دانش آموز دبیرستانی بود، به بحث سرمایه گذاری علاقمند بود. وی با پولی که از بازی پوکر در آن دوران به دست می آورد، سهام خریداری می کرد! پس از پایان دوران دبیرستان استیون وارد دانشگاه پنسیلوانیا شده و در رشته علوم اقتصاد، تحصیلات خود را ادامه داد. صندوق سرمایه گذاری SAC توسط کوهن پایه گذاری شد که می توان به عنوان یکی از صندوق های سرمایه گذاری که بیشترین کارمزد را دارد . با این حال فعالیت صندوق SAC ادامه داشت تا اینکه در سال 2014 این شرکت متهم به سوء استفاه از اطلاعات کاربران گشت و پس از پرداخت جریمه برای همیشه تعطیل شد. البته این آخرین شرکت کوهن نبود؛ پس از گذشت زمان اندکی وی شرکت Point 72 Asset Management را افتتاح کرد. از سال 2014 تا به امروز این شرکت فعال و استیون کوهن مدیر عامل آن است.

پاول تئودر جونز

پاول پس از فارق التحصیلی از رشته اقتصاد، در یک گارگزاری مشغول به کار شد. پس از گذشت زمان بسیار کوتاهی، تئودر جونز فعالیت خود را به عنوان یک معامله گر مستقل آغاز کرد. پاول ابتدا قصد ادامه تحصیل در زمینه معامله گری در دانشگاه هاروارد را داشت اما هنوز چند ماه نگذشته بود که تصمیم گرفت به کمک عموی خود، دانش معامله گری را به صورت تجربی بیاموزد. عموی تئودر جونز وی را به یکی از دوستانش که در زمینه پنبه و در بازار نیویورک فعالیت می کرد، معرفی کرد. پاول مدت کوتاهی را نزد وی مشغول شد و سپس شرکت Tudor Futures Fund را بنیان نهاد. پاول با اعتماد به دانش و تحلیل خویش از بازار، و همچنین با بررسی و تحلیل روند نزولی که در بازه های مختلف تاریخ رخ داده بود، توانست از جمعه سیاه 1978 جان سالم بیرون برد.

جان آرنولد

جان آرنولد متولد 1974 میلادی و فارق التحصیل از رشته ریاضی و اقتصاد است. جان آرنولد یکی از معامله گران بزرگ فارکس، در ابتدا به عنوان تحلیل گر و سپس دستیار معامله گر در شرکت Enron Corporation، شروع به فعالیت کرد. پس از گذشت زمان و با اثبات توانایی های خویش به عنوان مدیریت این شرکت را دریافت کرد. در سال 2001 شرکت Enron Corporation بر اثر رسوایی و ورشکستگی تعطیل شد. جان آرنولد تصمیم گرفت صندوق سرمایه گذاری و شرکت خود با نام Centaurus Advisors LLs بنیان گذاری کند. در گذر زمان صندوق سرمایه گذاری جان آرنولد با ضرر مواجه شد و در نهایت وی در سال 2012 تصمیم گرفت که این صندوق را به طور کامل منحل کند. اگر روش های معاملاتی که جان آرنولد از آن ها بهره می گرفت برای شما سوال شده است. باید بدانید کسی دقیقا از روش هایی که جان برای تحلیل بازار استفاده می کرد مطلع نیست.

بهترین معامله گران فارکس در جهان

بهترین تریدرهای فارکس نیز یک دسته دیگر از افرادی هستند که در گروه معامله گران بزرگ فارکس قرار می گیرند. آشنایی و بررسی فعالیت هایی که آن ها در طی زندگی حرفه ای خود در فارکس انجام داده اند، بسیار آموزنده است. در این بخش به معرفی چند نفر از معامله گران برتر فارکس از گذشته تا کنون می پردازیم.

جورج سورس

وقتی صحبت از بزرگترین معامله گران دنیا در بازار سهام و فارکس می شود، قطعا جورج سورس جزء اولین نفراتی است که باید از او نام برد. شهرت جورج سورس در کسب سود بیش از یک میلیارد پوندی در سال 1992 بود. جورج سورس با معامله پوند توانست نزدیک به یک میلیون پوند سود کسب کند. جورج به عنوان یکی از معامله گران بزرگ فارکس و همچنین یکی از بهترین تریدرهای فارکس، ادعا دارد زمانی که در یک پوزیشن اشتباه قرار می گیرد، به سرعت متوجه آن شده و آن پوزیشن را می بندد. این ویژگی تا حد خوبی دلیل موفقیت جورج سورس را نشان می دهد.

استنلی دراکن میلر

میلر، همکار و شریک جورج در معالمه چهارشنبه سیاه سال 1992 بود. میلر ادعا می کند که از جورج سورس درس های بسیاری در زمینه معامله گری و فارکس فرا گرفته است. میلر صاحب صندوق سرمایه گذاری Duquesne Capital بود و علاوه بر سودی که به همراه جورج از چهارشنبه سیاه کسب کرد، سود بسیاری نیز از صندوق Duquesne Capital بدست آورد. روش و راهکار میلر برای معامله، کسب بیشترین سود از معاملات صحیح و به حداقل رساندن ضرر در معاملاتی است که به اشتباه در آن وارد شده اید. خوب است در این نکته که از جانب یکی از معامله گران بزرگ فارکس و یک تریدر موفق فارکس گفته شده است، بیشتر عمیق شویم.

بیل لیپشاتز

بیل لیشاتز در دهه 80 میلادی در کارگزاری فارکس Salomon Brothers معاملات خود را آغاز و توانست چند میلیون دلار سود بدست آورد. همانند میلر لیپشاتز نیز پیشنهاد می کند که ضرر حاصل از معاملات را به طور جدی مدیریت کنید. او معتقد است، پیش بینی های شما از بازار نمی تواند بیش از 30 درصد صحیح باشد. بنابراین سعی کنید سود و ضرر خود را در معاملاتی که انجام داده اید کنترل و مدیریت کنید.

اندرو کریگر

کریگر ابتدا در صندوق Salomon Brothers و سپس در شرکت Bankers Trust مشغول به سرمایه گذاری و معامله شد. کریگر با تشخیص درست افزایش نرخ دلار نیوزلند توانست با خرید این ارز چند میلیون دلار سود کند. کریگر زمانی که پیش بینی کرد دلار نیوزلند رو به افزایش است، با اهرم 1:400 وارد معامله شد. اندرو کریگر یکی از معامله گران بزرگ فارکس است و زمانی که به بررسی بهترین تریدرهای فارکس پرداخته می شود، نمی توان از کریگر و معاملات او غافل شد.

وارن بافت

وی یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در جهان به حساب می آید و دارایی خالص وی بیش از 100.6 میلیارد دلار تا آوریل 2021 است وی را به هفتمین فرد ثروتمند جهان تبدیل می کند.

فلسفه تمام معاملات ایشان مربوط به خرید سهام شرکت ها است در حالی که در کمترین ارزش معاملات خود بودند. وی دیدگاهی داشت که این شرکت ها مسیر خود را تغییر داده و سودهای قابل توجهی برای او به ارمغان می آورند.

سبک و استراتژی تجارت وارن بافت بر یک اصل ساده استوار است. او به صبر و درک بازار اعتقاد دارد تا در بلند مدت بازدهی کسب کند. بافت معتقد است جهان از فرصت های اندکی تشکیل شده است که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

استراتژی سرمایه گذاری وی مبتنی بر شناسایی این فرصت های نادر و سپس خرید بزرگ آن است.

جس لیورمور بزرگترین معامله گر تاریخ

جس لیمور یکی از معامله گران بزرگ فارکس تاریخ بود که در سال 1877 به دنیا آمد. لیورمور از سن 14 سالگی معاملات خود را آغاز کرد و در زمانی که مردم نوسانات بازار را تصادفی می دانستند، وی سعی بر مطالعه بازار و کشف دلایل افزایش و کاهش قیمت ها داشت. جس لیورمور ابتدا در یک کارگزاری در شهر بوستن مشغول به کار شد اما زمانی که توانست با مطالعات خود الگوریتمی برای انجام معاملات به دست آورد، وارد وال استریت شد. جس لیورمور را با نام خرس وال استریت می شناسند. یکی از مواردی که همیشه جس لیورمور را با آن به یاد می آورند، پیش بینی رکور 1929 بود. لیورمور با پیش بینی سقوط 1929 تنها پوزیشن فروش را داشت بنابراین برعکس اغلب معامله گران که ورشکست شده و سرمایه خود را از دست دادند، ضرر نکرد. مطالعه زندگی حرفه ای معامله گران بزرگ فارکس و بهترین تریدرهای فارکس به ما کمک می کند تا درس های بزرگی که آن ها کسب کرده اند را فرا گرفته و معاملات بهتری را رقم بزنیم.

عادت های ناشناخته معامله گران موفق بازارهای مالی

پر واضح است که معامله گران بزرگ فارکس عادت ها و رفتارهای مختلفی دارند،ما در این قسمت برخی از رفتارهای موثر که بیشتر در بین معامله گران بزرگ فارکس دیده میشود را بیان میکنیم .

  •       معامله گران بزرگ فارکس و موفق عجول نیستند! اغلب معامله گران بزرگ فارکس معاملات در ضرر و یا سود خود را نمی بندند و با تحلیل و صبوری بهترین گزینه را انتخاب می کنند.
  •       معامله گران بزرگ فارکس قبل از ورود به هر معامله ای برنامه دقیقی برای ورود و خروج خود به آن معامله دارند. یعنی می دانند اگر در معامله متضرر شدند، تا کجا ضرر را تحمل کنند و همچنین اگر سود کردند نیز تا چه زمانی در پوزیشن معاملاتی باقی بمانند.
  •       واکنش معامله گران بزرگ به تمام معاملات یکسان است. در واقع بزرگترین معامله گران دنیا در بازار سهام و فارکس رویکرد یکسانی برای تمام معاملات خود دارند.
  •       معامله گران بزرگ فارکس تقریبا هیچگاه منتظر بیشترین قیمت برای فروش و کمترین قیمت برای خرید نمی مانند. با توجه به استراتژی هایی که برای معاملات خود در نظر گرفته اند و همچنین با تحلیل بازار، در زمان هایی که به نظرشان مناسب است، خرید و یا فروش را انجام می دهند.
  •       معامله گران بزرگ می توانند احساسات خود را نسبت به تغییرات بازار کنترل کنند. تریدر بزرگ و موفق فارکس می داند که نباید عجول بوده و طبق احساسات تصمیم بگیرد.
  •       معامله گران بزرگ فارکس از حرکت های گله ای پرهیز می کنند! منظور از حرکت های گله ای بازه های زمانی است که مردم بر اثر یک اتفاق یا حتی بر اثر شایعه به سمت خرید یک کالای معاملاتی و یا یک پوزیشن معاملاتی روی می آورند.

توصیه معامله گران بزرگ دنیا چیست؟

در این قسمت به توصیه های ارزشمند معامله گران بزرگ فارکس خواهیم پرداخت. این 10 توصیه شاید دقیقا نقل قول افراد نباشد اما نکاتی است که اغلب معامله گران بزرگ و بزرگترین معامله گران دنیا در بازار سهام و فارکس به آن ها اشاره کرده اند.

  •       در ابتدا و پیش از شروع معاملات خود به طور کامل آموزش ها و استراتژی های لازم را دریابید.
  •       برای تمام فعالیت های خود در بازارهای مالی برنامه دقیقی تدوین کنید.
  •       معامله گری به عنوان شغل تلقی میشود و نمیتوان آن را با دید سرمایه گذاری دید .
  •       باید با یاد بگیرید که بحران ها را و ریسک کار را مدیریت کنید
  •       تحلیل های رایج برای فعالیت در بازارهای مالی که مهمترین آن ها تحلیل فاندامنتال است را فرا گرفته و تمرین کنید.
  •       برای فعالیت در بازار فارکس، استفاده کردن از اهرم ها و مدیریت دارایی اهمیت بسیاری دارد.
  •       برای انجام معاملات خود چند ابزار معاملاتی را انتخاب و تنها با استفاده از آن ها به تحلیل و رصد بازار بپردازید.
  •       احتمال پیروز شدن در یک معامله را به درستی و واقع بینانه برآورد کنید.
  •       احساساتی از قبیل استرس، نگرانی، طمع و… که از احساسات رایج در بازارهای مالی و بین معامله گران هستند را بشناسید و کنترل کردن آن ها را تمرین کنید.
  •       همانطور که گفته شد معامله گری یک شغل است؛ پس همانند دیگر شغل ها اگر از انجام آن لذت می برید،  ترید کردن را آغاز کنید.

مصاحبه با جوان ترین معامله گران بازارهای مالی

شاید تصور می کنید ترید کردن در بازارهای مالی از جمله فارکس در هر سنی ممکن نیست و شما حتما باید طی بالا رفتن سنتان کسب تجربه کرده و سپس در بازارهای مالی مشغول شوید. جالب است بدانید طی تاریخ معامله گران بسیاری بوده و هستند که در دوران نوجوانی و جوانی وارد بازارهای مالی شده و موفقیت های بسیاری نیز کسب کرده اند.

معامله گران بزرگ فارکس با استفاده از دانش و تحلیل های متعدد به ترید کردن می پردازند و صرفا بالا بودن سن معیار نیست. معامله گران بزرگ و جوانی همچون دش یارنورلد، زاخاری نگرون، نولان پارکر، کورتیس نی، جاشوا وندربیلت و… که احتمالا آن ها را می شناسید، همه زیر بیست سال سن دارند. این معامله گران بزرگ فارکس با وجود سن کم، دستاوردهای بسیاری داشته و البته قانون نبوده و همچنان به دنبال دستاوردها و هدف های بیشتر و بالاتری هستند.

در مصاحبه با بهترین معامله گران فارکس و جوان ترین آن ها در می یابیم که این افراد بر اثر اتفاق های گوناگون به بازارهای مالی علاقمند شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند. اما نکته مهم اینجاست هیچ یک از افرادی که با سن کم به یکی از معامله گران بزرگ تبدیل شده اند، بدون دانش و شناخت وارد بازارهای پر ریسک مالی نشده اند. همه آن ها مطالعات زیادی در این زمینه داشته و به علاوه از تجربیات افراد زیادی نیز بهره گرفته اند. در نتیجه اگر شما هم تحت تاثیر این مقاله قصد شروع فعالیت در بازارهای مالی همچون فارکس را دارید، از آموزش فارکس و آشنایی کامل با شغل فارکس غافل نشوید.

سخن پایانی

معامله گران بزرگ فارکس در بازارهای مالی، تجربیات و دستاوردی هایی دارند که مطالعه و بررسی آن به تصمیم گیری های هرچه بهتر معامله گران کمک می کند. به یاد داشته باشد تمام معامله گران بزرگ فارکس تاریخ در دوران فعالیت اقتصادی خود تنها سود نکرده اند، بلکه در بسیاری موارد دچار ضرر و زیان نیز شده اند. اما احتمالا تفاوت معامله گران بزرگ فارکس و تریدرهای بزرگ و موفق فارکس در این بوده که آن ها از اشتباهات و ضررهای خود درس می گرفته اند.

احتمالا همه برای سعی و خطاهای متعدد زمان کافی و مهمتر از آن سرمایه کافی ندارند؛ در نتیجه ضرورت مطالعه فعالیت ها و تجربیات معامله گران بزرگ فارکس و مصاحبه با بهترین معامله گران فارکس جهت کسب تجربه، بیش از پیش به نظر می رسد. از مطالعه تجربه افراد به عنوان یک تریدر بزرگ و موفق فارکس و مصاحبه با بهترین معامله گران فارکس برای کسب نتایج هر چه بهتر از معاملات تان غافل نشوید. بروکر نیکس با ارائه بهترین خدمات بازار فارکس و ارائه حرفه ای ترین مشاوره ها شما معامله گران گرامی را در کسب سود بیشتر و رسیدن به موفقیت همراهی می کند.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications