NYXbroker
نیکس فارکس

محدودیت کار فارکس

مشکلاتی که تریدرهای بازار فارکس در ایران دارند

محدودیت کار فارکس در ایران چگونه است؟ احتمالا اکثر شما درباره‌ی غیر قانونی بودن فارکس در ایران و همینطور تحریم های فارکس در ایران شنیده‌اید و حتی شاید به دلیل محدودیت کار فارکس در ایران،برای فعالیت در این بازار بارها تردید کرده باشید. اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که فعالیت خود در بازار بزرگ و جهانی فارکس را به دلیلی غیر قانونی بودن آن شروع نکرده‌اید، باید بدانید اشتباه کرده و این مسئله شایعه‌ای بیش نیست و شاید باید گفت که فرصتهای معاملاتی زیادی را بخاطر یک تصور اشتباه از دست داده اید اما نگران نباشید هیچوقت برای شروع دیر نیست.
با مقاله محدودیت کار فارکس در ایران، که به قلم بروکر نیکس به نگارش در آمده و تقدیم شما عزیزان می گردد، همراه باشید تا به شما بگوییم چرا تصورتان اشتباه بوده است.
در این مبحث، علاوه بر اینکه غیر قانونی بودن فارکس را رد می‌کنیم محدودیت‌‌های کار با فارکس در ایران و دلایل آن را نیز بررسی کنیم تا مفهوم فارکس قانونی و غیر قانونی کاملا برای ما روشن شود.

فهرست مطالب

فارکس غیر قانونی است، یا بروکرهای داخل ایران؟

حساب بین‌المللی لازم نیست!

اثر تحریم‌ها بر کاربران فارکس در ایران

حمایت لازم از مال‌باختگان فارکس

آیا فارکس در ایران نامشروع است؟

فارکس در کدام کشورها قانونی است؟

فارکس غیر قانونی است، یا بروکرهای داخل ایران؟

در بخش اول از مقاله محدودیت کار فارکس در ایران،یک سوال مهم را مطرح می کنیم و آن اینکه آیا فارکس غیر قانونی است، یا بروکرهای داخل ایران؟ و سپس به بررسی عواملی که منجر به دسته بندی فارکس قانونی و غیر قانونی می شود، خواهیم پرداخت.

 پس از اعلامیه سازمان بورس ایران در سال ۱۳۹۰ . سازمان بورس ایران رسما اعلام کرد که هیچ کارگزاری فارکسی در داخل ایران دارای مجوز برای فعالیت نمی باشد. توجه کنید اگر دفتر کارگزاری فارکسی که در آن حساب افتتاح کرده‌اید و یا قصد افتتاح حساب دارید، در ایران بوده و ادعای مجوز قانونی از بانک مرکزی و یا سازمان بورس ایران را دارد، همین حالا حساب خود را ببندید! این بروکرها به گفته سازمان بورس ایران مجرم بوده و افرادی که در این کارگزاری‌ها دارای حساب معاملاتی هستند نیز شریک جرم به حساب می‌آیند.

 

چه عواملی منجربه ایجاد محدودیت کار فارکس در ایران می شود؟

بنابراین یکی از عوامل محدودیت کار فارکس در ایران کمی روشن شد. فعالیت در  بازار فارکس تنها در یک مورد غیر قانونی است و آن هم اگر دفتر کارگزار یا همان بروکر شما در ایران باشد! لذا چنانچه بروکرهای خارج از ایران که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، در این دسته قرار نگرفته اند. افتتاح حساب فارکس و فعالیت در آن کارگزاری‌ها به هیچ عنوان غیر قانونی نبوده و برای شما مشکلی پیش نمی‌آورد.

 

حساب بین‌المللی لازم نیست!

در ادامه بررسی محدودیت کار فارکس در ایران، بسیار پیش می‌آید که کاربران پیش از ورود به بازار فارکس، تصور می‌کنند که حتما به حساب بانکی بین‌المللی نیاز دارند. لذا به خاطر مشکلاتی که بخاطر تحریم های فارکس در ایران وجود دارد امکان افتتاح آن برای همه ایرانیان فراهم نیست مگر تعداد محدودی! لذا تعدادی هم به این دلیل از شروع فعالیت در فارکس سر باز می زنند.

 در صورتی که با همین کارت‌های بانکی ایران نیز می‌توانید به راحتی واریز و برداشت انجام دهید. امروزه کارگزاری‌هایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، چندین روش واریز و برداشت دارند که اکثرا، روش‌های بسیار سریع و بی‌دردسری هستند.

بنابراین تنها لازم است از بین بروکرهای خارج از ایران که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند، بروکری که بهترین و متنوع‌ترین روش‌های واریز و برداشت را ارائه می‌دهند انتخاب کنید.

خوب تا اینجای مطلب چنانچه مشاهده می فرمایید محدودیت کار فارکس در ایران به آن صورتی که شایع شده وجود ندارد. در واقع چیزی بنام فارکس قانونی و غیر قانونی به صورتی که شایع شده است وجود ندارد.

 

اثر تحریم‌ها بر کاربران فارکس در ایران

در ادامه بررسی محدودیت کار فارکس در ایران،خوب است که به موضوع تحریم ها اشاره کنیم.

 متاسفانه موضوع تحریم های فارکس در ایران ، مسئله‌ی تازه‌ای نیست که نگران آن باشید ولی چیزی که هست از آن به عنوان یکی از محدودیت کار فارکس در ایران یاد می شود.

 تحریم‌ها علیه ایران سال‌های بسیاری است که شروع شده و ادامه دارد، و تنها شدت آن در بازه‌های زمانی متفاوت کم یا زیاد می‌شود. درست است که بروکرهای آمریکایی به کاربرانی که پاسپورت ایرانی دارند اجازه افتتاح حساب فارکس و فعالیت در آن کارگزاری را نمی‌دهند اما این نمی تواند به معنای محدودیت کار فارکس در ایران باشد چرا که نقطه مقابل آن بروکرهای زیادی هستند که خارج از ایران و بخصوص در کشورهای اطراف ایران فعالیت می‌کنند و با کمال میل و احترام به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، شما می‌توانید در بروکر‌‌ نیکس که یک کارگزاری معتبر با خدمات ویژه برای ایرانیان است، افتتاح حساب کرده و به هیچ وجه نگران کاهش یا افزایش تحریم‌ها نباشید. تحریم‌ها روی حساب معاملاتی شما هیچ تاثیری نداشته و قرار نیست با زیاد شدن تحریم‌ها بروکر شما را تحت فشار گذاشته و یا حساب شما را ببندد و یا باعث ایجاد محدودیت کار فارکس در ایران گردد.

حمایت لازم از مال‌باختگان فارکس

در این قسمت از مقاله محدودیت کار فارکس در ایران حمایت لازم از مالباختگان فارکس در ایران به چه صورتی است؟ 

همانطور که در بخش قبل گفته شد، سازمان بورس و بانک مرکزی ایران هیچ حمایت قانونی از فارکس و کاربران فارکس نمی‌کنند. بنابراین اگر یک بروکر فارکس با ترفند سرمایه شما را تصاحب کند، شما نمی‌توانید در ایران به طور قانونی شکایت کرده و پول خود را پس بگیرید.

بارها و بارها پیش آمده که کاربران ایرانی بدون توجه و تحقیق کافی در کارگزاری‌های نامعتبر فارکس سرمایه‌گذاری کرده و کارگزاری‌ها به بهانه‌های مختلف که رایج‌ترین آن‌ها ضرر در بازار فارکس است، تمام سرمایه کاربر را تصاحب کرده‌اند.

در نتیجه دوباره به این نکته می‌رسیم که افتتاح حساب در بروکر معتبر و خوش سابقه، مهمترین مسئله برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس است. بخصوص اگر ساکن ایران هستید، در نظر داشته باشید در صورت سهل‌انگاری در انتخاب کارگزاری علاوه بر اینکه امکان از دست دادن سرمایه‌ی خود را بالا می‌برید، امکان پیگیری و یا شکایت نیز ندارید و  البته این مورد هم هیچ ربطی به  محدودیت کار فارکس در ایران ندارد.

محدودیت فارکس در ایران

آیا فارکس در ایران نامشروع است؟

آیا واقعا فعالیت در فارکس امری نامشروع است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم خیر. در هیچ منبع قانونی از نامشروع بودن فارکس صحبت نشده است. اما برخی دلایل وجود دارند که سبب حمایت نشدن قانونی از فارکس و در نتیجه دامن زدن به شایعه فارکس قانونی و غیر قانونی  می‌شود.

  • خروج ارز از کشور: همانطور که می‌دانید، فارکس بازار معامله ارز است. بنابراین برای فعالیت در این بازار باید کاربران سرمایه خود را به ارز تبدیل کرده و به جای سرمایه‌گذاری در داخل کشور، در بازار خارجی فارکس سرمایه‌گذاری کنند. مشخص است هیچ دولتی و بخصوص دولت کشورهای جهان سوم از خروج سرمایه از چرخه‌ی اقتصادی کشور خرسند نمی‌شوند. از این مورد می توان به عنوان یک مانع و نه محدودیت کار فارکس در ایران نام برد. 
  • زیرساخت‌های ضعیف در ایران: اگر ساکن ایران باشید، به خوبی می‌دانید که زیرساخت‌های اینترنت در ایران بسیار ضعیف هستند. همچنین فارکس بازار لحظه‌ای است و اگر از اینترنت با سرعت خوبی برخوردار نباشید، امکان از دست دادن موقعیت‌های پرسود و حتی ضرر کردن در این بازار بسیار بالا می‌رود.

فارکس در کدام کشورها قانونی است؟

 در این بخش از مقاله محدودیت کار فارکس در ایران ببینیم که فارکس در کدام کشورها قانونی است؟

فعالیت در فارکس در هیچ کشوری در سرتاسر دنیا غیر قانونی نیست. تنها تفاوت در قوانینی است که برای فعالیت در بازار فارکس، در کشورهای مختلف وضع شده است. کشورهای آمریکای شمالی قوانینی سفت و سختی برای فعالیت در بازار فارکس داشته و برای همین کارگزاری‌های کمی به آمریکای شمالی خدمات فارکس را ارائه می‌دهند.

در کشورهای آمریکای جنوبی و کشورهای قاره‌ی آفریقا، قوانین مشخصی برای فعالیت در بازار فارکس وضع نشده است. با این حال مردم ساکن در آمریکای جنوبی و قاره‌ی آفریقا، بسیار در فارکس فعال هستند.

در قاره‌ی آسیا و منطقه‌ی خاورمیانه، قانون کلی برای فارکس وجود نداشته و هر کشور قوانین مخصوص به خود را دارد. برای مثال در کشور ژاپن فعالیت در بازار فارکس بسیار پرطرفدار است.

 

سخن پایانی

محدودیت کار فارکس در ایران را با هم بررسی کردیم.برای جمع‌بندی مطالب گفته شده خوب است به این موضوع اشاره کنیم که امروزه مسئله‌ای وجود ندارد که برای کاربران ایرانی فارکس به عنوان محدودیت کار فارکس در ایران به حساب آمده و برای آن راه‌حلی وجود نداشته باشد. بروکرهای فارکس معتبری که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، از جمله بروکر نیکس ، برای تمام مشکلات بهترین و سریع‌ترین راه را در نظر گرفته‌اند. به طوری که اگر شما امروزه از کاربران ایرانی در مورد محدودیت کار فارکس در ایران در ایران سوال کنید، بعید است پاسخ قابل توجهی بدست آورید.

پس فرصت را از دست ندهید با هوشیاری و سنجیدن تمام جوانب، بروکر معتبری انتخاب کرده و معاملات پرسود خود در فارکس را آغاز کنید.

بروکر نیکس، با ارائه ی خدمات واریز و برداشت ریالی برای ایرانیان ، همیشه پشتیبان شما خواهد بود . همین حالا می توانید با افتتاح حساب آزمایشی در فارکس، فعالیت خود را در این بازار مالی بزرگ آغاز کنید.

نمایش نظرات (1)
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications