NYXbroker
نیکس فارکس

کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ)

استفاده از سیستم کپی ترید برای فعالیت در بازار فارکس

کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) این روزها در بازارهای مالی دنیا بسیار طرفدار پیدا کرده. اما کپی ترید چیست؟ آیا با مفاهیمی از قبیل اکسپرت کپی ترید،ثبت نام کپی ترید،ربات کپی ترید،نحوه کپی تریدینگ و همینطور سود کپی ترید آشنا هستید؟
همانطور که میدانیم فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی دنیا ست که معاملات زیادی در آن روزانه صورت میگیرد .لذا بخاطر مزایا و به دلیل جذابیت بالای این بازار روزانه افراد بیشماری به این بازار علاقمند می شوند. برخی از آنها فارغ از دانش و آگاهی و حتی توان مالی بالا خواهان ورود به این بازار هستند. بنابراین با توجه به این نیاز شاید می توان گفت کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) یک راه میانبر برای این دسته از افراد می باشد زیرا بهترین کپی تریدر فارکس قطعا بهترین معامله گر فارکس نیز می باشد.
آیا می دانید کپی ترید در فارکس چیست؟ و پلتفرم کپی تریدینگ چیست؟ کپی تریدینگ در ایران چه جایگاهی دارد؟ و اینکه کپی ترید در متاتریدر چگونه انجام می گیرد؟ پیش از پاسخ به این قبیل سوالات باید با مفاهیمی مثل: کپی تریدینگ فارکس، کپی معاملات، کپی معاملات فارکس، آشنایی با سیستم های کپی تریدینگ، بهترین سایت کپی تریدر، کپی سیگنال فارکس، بهترین کپی تریدر فارکس، کپی تریدینگ در ایران، کپی ترید در متاتریدر و نحوه کپی ترید در فارکس آشنا شوید. لذا چنانچه فرصت کمی دارید و از مهارت کافی هم برخوردار نیستید، کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) انتخاب خوبی برای شماست. به این طریق می توانید کپی معاملات تریدرهای مختلف در بازارمالی فارکس را انجام دهید. اما همواره بخاطر داشته باشید که پیش از آغاز هر اقدامی تمام جوانب آن را بسنجید تا دچار زیان و خسارت نشوید. کپی گرفتن از معاملات علی رغم ظاهر ساده ای که دارد، دارای پیچیدگی هایی می باشد و کار هرکسی نیست. با گذراندن دوره های آموزش کپی ترید در فارکس می توانید با اطمینان خاطر در این زمینه اقدام کنید. در ادامه درمورد کپی ترید و نحوه کپی ترید در فارکس بیشتر توضیح می دهیم تا درک بهتری از آن برای شما حاصل شود. دقت کنید که این توضیحات پایه برای عمل کپی تریدینگ فارکس کافی نیستند و شما نیاز به مهارت بیشتر و آموزش کامل کپی تریدینگ دارید.
لطفا نظرات و تجربیات خود را در زمینه پلتفرم کپی تریدینگ و همچنین نحوه کپی تریدینگ در فارکس با ما در میان بگذارید.

فهرست مطالب

کپی ترید چیست ؟

حساب کپی ترید چگونه کار می کند؟

مزایای کپی تریدر فارکس

معایب کپی تریدر فارکس

کپی تریدر در متاتریدر

کپی تریدینگ در ایران

انتقال ترید از یک متاتریدر به متاتریدر دیگر

بهترین بروکر های کپی تریدینگ چیست؟

اکسپرت کپی ترید فارکس چیست؟

ضرورت استفاده از VPS در کپی ترید

کپی ترید چیست ؟

کپی ترید نوعی از تجارت است که این توانایی را در افراد ایجاد می کند تا موقعیتهای مالی را که توسط افراد دیگر مدیریت و هدایت می شود را کپی کنند.در واقع به تریدرهای کم تجربه این امکان را می دهد که با کمک گرفتن از مهارت و تخصص یک تریدر موفق و یا بهترین کپی تریدر های در دسترس، بتوانند ترید کنند. کپی تریدینگ در ایران چندان جایگاه مناسبی و مطرحی ندارد اما در سطح دنیا پرکاربرد است. در مورد اینکه کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) چطور انجام می شود در اینجا به آن خواهیم پرداخت.

کپی ترید چیست ؟ و کپی ترید در فارکس چیست ؟ و روش کپی ترید به چه نحوی است؟ پاسخ به این سوال چندان سخت و پیچیده نیست. در واقع نحوه کار ساده می باشد. هر زمان که معامله گر سیگنالی را معامله می کنند شما آن را در حساب خود کپی می کنید.

در واقعیت عملی زمانی که تریدر در حساب خود شروع به ترید میکند با استفاده از زیرساخت کپی ترید همان معاملات با توجه به تنظیمات از قبل انجام شده بر روی حساب شخص کپی گیرنده اعمال میشود .

نرم افزارهایی که می توانید با آن کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) انجام دهید را در اینجا عنوان می کنیم:

CRMFORME

Forexcopier

Etoro 

ZuluTrade

این سیستم ها را میتوان به نام ترین سیستم ها در کپی ترید دانست البته برخی از این شرکت ها خدمات خود را به بروکر ارائه میدهند و ما به عنوان یک کاربر فقط سیستم کپی ترید بروکر خود را میشناسیسم .

حساب کپی ترید چگونه کار می کند؟

بعد از آنکه به سوال کپی ترید در فارکس چیست؟ تا حدودی پرداخته شد و با نحوه کپی تریدینگ در فارکس (کپی تریدینگ) آشنا شدیم اکنون می خواهیم بدانیم حساب کپی ترید چگونه کار می کند و روش کپی ترید چگونه است؟ 

نحوه کار خیلی پیچیده نیست. در گام نخست برای شروع کپی تریدینگ باید یک تریدر مناسب پیدا کنید که با آنچه که مد نظر شماست هماهنگ باشد در واقع جهت پیدا کردن تریدر موفق باید رزومه فعالیت آن تریدر را مشاهده کنید. پیدا کردن بهترین کپی تریدر شاید کار سختی باشد، پس حساسیت زیادی نداشته باشید ولی تریدر های با رزومه خوب را برگزینید. برای این کار اکثر بروکر هایی که پلتفرم کپی تریدینگ دارند رزومه فعالیت چندین تریدر را در اختیار کاربران قرار می دهند . چه چیزی برای شما در اولویت است؟ سرمایه تریدر،سود کپی ترید، قدرت ریسک و یا سایر قابلیت ها…در مرحله بعد تصمیم بگیرید که چه مبلغی برای سرمایه گذاری در نظر دارید؟ و بعد از آن کار نرم افزار کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) شروع می شود و تمام معاملات معامله گری را که انتخاب کردید را در حساب شما اتوماتیک وار کپی می کند.چنانچه از نحوه کار تریدر راضی بودید می توانید میزان سرمایه را افزایش دهید.بهتر است خطر از دست دادن تمام سرمایه خود را تنها با قرار دادن در معرض یک تریدر افزایش ندهید و جهت جلوگیری از این اتفاق می توانید چند تریدر انتخاب کنید اما بخاطر داشته باشید به ازاء هر تریدر باید حساب جداگانه داشته باشید .

این قابلیت در کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) همواره برای شما محفوظ خواهد ماند که هر زمان که بخواهید معامله را ببندید و معامله جدیدی را شروع کنید.در واقع می توانید حساب خود را مدیریت کنید. دوره هایی تحت عنوان آموزش کامل کپی تریدینگ در فارکس وجود دارد که در توانمند سازی شما در کپی تریدینگ فارکس و مدیریت حساب موثر است. با این آموزش ها نحوه کپی ترید در متاتریدر را نیز فرا می گیرید. 

(تیم کپی ترید نیکس آماده ارائه خدمات آموزشی میباشد میتوانید با ما همراه باشید )

مزایای کپی تریدر فارکس

پیش از شروع کپی تریدینگ یا هر نوع دیگر از معامله باید با نقاط ضعف و قدرت آن آشنا شوید. در ابتدا به بررسی نقاط قوت می پردازیم.

شما به وسیله کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) می توانید به همه بازارها از جمله فارکس دسترسی پیدا کنید و در این بخش به برخی دیگر از مزایای آن می پردازیم.

یکی از مزایای کپی تریدر راحت و آسان بودن آن است و به همین دلیل محبوبیت پیدا کرده چرا که افراد کم تجربه نیز از این طریق قادر به سرمایه گذاری و معامله کردن می باشند.

شما از اندوخته و دانش و تجربه چند ساله یک تریدر حرفه ای استفاده می کنید و از سود کپی ترید استفاده می کنید.

مزایای دیگری که کپی تریدینگ دارد، وقتی است که از شما آزاد می کند چرا که تنها کاری  لازم است که انجام دهید. کپی معامله است. با استفاده از کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) هزینه اضافی بابت کپی تریدینگ پرداخت نمی کنید. پس از بررسی مزایای کپی تریدینگ در ذیل به برخی از معایب آن می پردازیم. 

معایب کپی تریدرفارکس

هر تجارتی به موازات نقاط قوت و سودآوری قطعا دارای نقاط ضعف و معایبی نیز می باشد لذا  کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در این قسمت به بررسی برخی از معایب کپی تریدر می پردازیم.

از معایب آن می توان به پیدا کردن تریدر مناسب جهت ترید کردن اشاره کرد که گاهی بسیار دشوار می شود. این امر همه مسئولیت را متوجه شما می سازد چرا که انتخاب تریدر جهت انجام بهترین کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) هم می تواند خیلی خوب و سودآور باشد و هم می تواند عکس این حالت  پیش بیاید.

در بالاتر گفتیم نیاز به یادگیری فارکس ندارید ولی اگر توانایی خواندن رزومه یک تریدر و قدرت آنالیز آن را نداشته باشید چطور میتوانید تریدر خود را انتخاب کنید ؟!

رزومه MQL که شامل چارت و آنالیزها میباشد به عنوان یک رزومه کامل و از مه مهمتر غیر قابل تغییر در دسترس شما قرار داده میشود.

آموزش کپی ترید فارکس

برای شروع کپی تریدینگ لازم است که آموزش آن را به خوبی فرا بگیریم.  در این مقاله در مورد کپی ترید به تفصیل توضیح داده شد، اما برای آنکه این آموزش بهتر و بیشتر برای معامله گران جا بیفتد بهتر است که از ویدیوهای آموزشی استفاده شود. به همین دلیل و برای راحتی کار شما عزیزان ویدیوهای آموزشی در یوتیوب و همینطور آپارات قرار داده شده است. در ضمن شما عزیزان می توانید جهت هرگونه مشاوره و ثبت نام کپی ترید و همینطور آموزش کامل کپی تریدینگ در فارکس با مشاورین بروکر نیکس در ارتباط باشید. همچنین اگر در فرایند کپی ترید به مشکل و ابهامی برخوردید، مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

کپی تریدر در متاتریدر

برای آنکه بتوان کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) انجام داد. کارگزاران یا بروکرها برای آنکه مشتریانشان قادر باشند به بازار دسترسی پیدا کنند از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنند که توسط شرکتهای متفاوتی ارائه می گردد . یکی از نرم افزارهایی که در بین کارگزاران بسیار رایج و پرکاربرد است نرم افزار متاتریدر است.

در اینجا قصد داریم به توضیح کپی تریدر در متاتریدر بپردازیم و اینکه چطور کپی معاملات را انجام می شود بپردازیم.

کپی معاملات فارکس بدین صورت است که نرم افزار کپی تریدر فارکس (کپی تریدینگ) واسط بین دو متاتریدر  کاربر و تریدر است تا بدین طریق قادر باشد کپی سیگنال فارکس را انجام دهند. برای این کار باید هم نرم افزار کپی ترید و هم نرم افزار متاتریدر بر روی سیستم خود نصب کنید و تنظیمات جهت ارتباط این دو نرم افزار را با توجه به نوع نرم افزار کپی ترید خود انجام دهید .(این تنظیمات را تیم نیکس به شما آموزش میدهد )

این نکته مهم میباشد که در انتخاب نرم افزار کپی ترید نرم افزاری را انتخاب کنید که از مزایایی بیشتری برخوردار باشد . بنابراین بسیار مهم است که با انتخاب بهترین کپی ترید بتوان به یک ترید موفق در کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) دست یافت.

 برخی از معامله گران از ربات کپی ترید برای کپی معاملات خود استفاده می کنند.

 ربات کپی ترید جهت تسریع و آسان سازی کار معامله گران بازار فارکس جهت انجام پروسه کپی معاملات در انواع مختلف و با کارایی های متفاوت وجود دارد. 

کپی تریدینگ در ایران

در اینجا قصد داریم به بررسی کپی تریدینگ در ایران بپردازیم. با توجه به آنکه بازار فارکس به دلیل سهولت و جذابیت و سود دهی بالا علاقه مندان زیادی در سر تا سر دنیا پیدا کرده طبیعتا این کشش در ایران نیز مشاهده می شود و روزبه روز مردم بیشتر به مقوله کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) علاقمند  می شوند و تمایل به آشنایی با سیستم های کپی تریدینگ در حال افزایش است.

این روزها افراد این شغل را بیشتر بخاطر مزایایی که در بالا برشمردیم ازجمله راحتی، سرعت بالا و سود خوبی که می برند  در کنار سایر فعالیتهایی که در زندگی دارند و به آن مشغولند را می پسندند و برخی به عنوان شغل اصلی به آن می پردازند و همواره به دنبال یادگیری آن و  استفاده از بهترین سایت کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) هستند تا در طی کمترین زمان به بیشترین سود برسند.

انتقال ترید از یک متاتریدر به متاتریدر دیگر

دوستان اگر آگاه باشید شرکت متاکدس دو پلتفرم متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را در بازار ارائه نمونه و اکثر بروکر ها و جامعه فارکسی از این دو پلتفرم استفاده مینمایید.

در اکثر سیستم های کپی ترید که در بازار و یا توسط بروکر ها ارائه میشود فقط میتوان کپی معاملات در هر کدام از این پلتفرم ها جداگانه انجام شود.

به طور مثال اگر تریدر در متاتریدر 4 باشد کاربر جهت استفاده از معاملات تریدر منتخب خود به ناچار باید پلتفرم معاملاتی خود را به 4 تغییر دهد و گاها به اجبار نیاز به تغییر بروکر نیز میباشد .

این برای بسیار از کاربران دغدغه بزرگی میباشد . ما این مژده را به شما عزیزان میدهیم که دیگر نیازی به تغییر نیست و شما با استفاده از سیستم کپی ترید بروکر نیکس میتوانید بدون هیچ مشکلی از تریدر خود در هر کجا و با هر پلتفرمی که میباشد کپی دریافت کنید. امکان اتصال متاتریدر 4 به متاتریدرهای 4 و 5  و برعکس وجود دارد .

بهترین بروکر های کپی تریدینگ چیست؟

 

در واقعیت باید گفت که کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) نرم افزاری است که بر روی پلتفرم می نشیند. نحوه کار به این صورت است  به محض آنکه تریدر حرفه ای شروع به معامله می کند سرمایه گذار نیز همان معامله را در حساب فارکسی خود دریافت مینماید. این کار به صورت اتوماتیک و بدون دخالت فرد اتفاق می افتد.

همانطور که پیشتر گفته شد. فردی که قصد دارد از یک تریدر حرفه ای کپی معاملات دریافت کند ابتدا در بروکر حساب معاملاتی خود را افتتاح کرده و سپس درخواست اتصال به تریدر را ارسال مینمایید و سپس از طریق سیستم کپی ترید به تریدر مورد نظر متصل میشود . 

در واقع این نرم افزار کپی ترید بر روی متاتریدر اجرا میشود و از این طریق میتوانید تنظیمات خود را انجام دهید. 

اما باید اینجا توضیح داده شود که برخی از بروکرها سیستم کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) را اجرا کرده و خدمات آن را ارائه می دهند افرادی که با این بروکر فعالیت می کنند می توانند از بین تریدرهای حرفه ای که بروکر معرفی میکند یکی را انتخاب کرده ، ثبت نام کپی ترید را انجام داده سپس به آن متصل شوند این کار یک سری محدودیت ها را ایجاد میکند از جمله اینکه  که فرد سرمایه گذار فقط می تواند در این بروکر حساب خود را به تریدر حرفه ای که بروکر معرفی میکند متصل نماید و حتما در یک نوع اکانت باید حساب کپی ترید خود را ایجاد نمایید. که به این نوع سیستم کپی ترید داخلی گفته میشود. 

بد نیست بدانید که بروکر نیکس خدمات کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) را بدون محدودیت در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد به این صورت که فرد بعد از افتتاح حساب فارکسی( هر نوع ) خود میتواند تریدر خود را انتخاب کرده ( در هر بروکر دیگری و یا در خود بروکر نیکس ) بدون محدودیت و کپی معاملات را در کمترین زمان دریافت نمایید . 

بروکرها بعضا کپی ترید داخلی را ارائه می دهند به این مفهوم که هم کلاینت و هم تریدر باید داخل خود بروکر حساب داشته باشند و اتصال تنها بین اکانتهای خودشان برقرار می شود. حتی آن را به یک نوع اکانت محدود می کنند و کپی ترید تنها بر روی تنها یک نوع اکانت اعمال می شود. اما در بروکر نیکس هم امکان کپی ترید داخلی وجود دارد و هم خارجی. این یعنی این که بروکر نیکس این امکان را برای کلاینت و تریدر فراهم می کند که در هر بروکری که هستند به یکدیگر وصل شوند. در واقع این سیستم منحصر به  سیستم درون سازمانی نمی شود. بعلاوه امکان انجام کپی تریدینگ بر روی تمام انواع حسابهای بروکر نیکس وجود دارد.

اکسپرت کپی ترید فارکس چیست؟

از روشهای خیلی خوب کپی ترید استفاده از اکسپرت کپی ترید است. در این روش جزئیات و هرگونه تغییری که در حساب فرد معامله گر انجام می شود در حساب شما نیز کپی می گردد .

نکته ای که در استفاده از اکسپرت کپی ترید باید بدانید این است که سیستم شما جهت کپی معاملات نیاز دارد که روشن بوده و اینترنت آن متصل باشد چون در عیر این صورت امکان کپی وجود ندارد از این رو بروکر خدمات VPS را ارائه میدهد و شما میتوانید بدون نیاز به اینکه سیستم خود را روشن کنید ازکپی معاملات استفاده کنید .

ضرورت استفاده از VPS در کپی ترید

سخن پایانی

کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) مبحثی بود که در این مقاله که توسط بروکر نیکس تهیه شده بود و در آن به سوالاتی نظیر کپی ترید در فارکس چیست ؟ و یا کپی ترید چیه؟ پرداختیم. امید است عناوین مطرح شده بتواند به شما کمک کند که در انجام کپی ترید با موفقیت عمل کنید. شایان ذکر است که ترید کردن با توجه به تمام جذابیت ها و ریسک و مزایایی که دارد، همانند هر تجارت دیگری نیاز به بررسی و تخصص دارد. این قاعده در زمینه کپی تریدینگ نیز مطرح است. چه برای سرمایه گذارانی که کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) را صرفا جهت سرگرمی انجام می دهند و چه برای آنهایی قصد دارند به عنوان یک شغل به آن بپردازند، باید درک و تخصص لازم را به دست آورند. آموزش هایی که در زمینه کپی تریدینگ در این مقاله دیدید، به قصد آشنایی ابتدایی شما با این موضوع و ایجاد یک نگرش و درک کلی برای شما نسبت به آن طرح شد. طبیعتا هرچه بیشتر در این زمینه مطالعه داشته باشید و به کسب اطلاعات جدیدتری بپردازید، احتمال موفقیت شما افزایش و خطای شما به صفر می رسد. پس بهتر است پیش از ورود به این مبحث و انجام کپی ترید فارکس (کپی تریدینگ) ، ابتدا از اطلاعات کافی خود در این زمینه اطمینان حاصل کنید.
شما می توانید جهت هرگونه مشاوره و ثبت نام کپی ترید و همینطور آموزش کامل کپی تریدینگ در فارکس با مشاورین بروکر نیکس در ارتباط باشید. اگر در فرایند کپی ترید به مشکل و ابهامی برخوردید، ما آماده کمک رسانی به شما هستیم. نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک گذارید.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications