NYXbroker
نیکس فارکس

افزایش قیمت نفت قبل از گزارش‌های تقاضای جهانی!

نفت پیش از مفروضات تقاضای جهانی و اقتصاد آمریکا صعود می‌کند.

نفت قبل از گزارش‌هایی که بتواند تصویری از تقاضای جهانی و سلامت اقتصاد ایالات متحده را ارائه دهد ، افزایش یافت. پس از یک افت قیمت پایدار که قیمت ها را به زیر 65 دلار در هر بشکه رساند، نفت دوباره به قیمت اولیه بازگشت.

قراردادهای آتی در نیویورک پس از، از دست دادن ۱.۹٪ ، در سه جلسه‌ی گذشته ۰.۷٪ افزوده شد. گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی و بیانیه‌ی سیاست فدرال رزرو، قرار است روز چهارشنبه منتشر شود و اطلاعات صنعت را که هفته گذشته کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده را نشان می دهد. در صورت تأیید ارقام دولت ، این اولین باری است که ذخایر در حال خالی شدن هستند.

همچنین بازار پس از نشست‌های بسیار مهم در آلاسکا، در اواخر این هفته به دنبال سرنخی از وضعیت روابط ایالات متحده و چین خواهد بود.

با وجود افت اخیر، به دلیل کاهش تولید، سخت کردن قسمت عرضه بازار توسط اعضای OPEC+ و از آن طرف بهبود چشم انداز تقاضا به سبب پخش واکسن های کرونا، امسال نفت ۳۴% افزایش قیمت دارد. مصرف در بعضی مناطق از جمله امریکا به سرعت در حال بازگشت به حال قبل است. اگرچه بعضی از بخش های اروپا هنوز در تقلا به بازگشت میزان مصرف سابقشان هستند.

استفان اینس رییس، استراتژیست‌ بازارهای جهانی در AXI ، گفته است بعد از تجربه‌ای که نفت امسال تا به اینجا داشته، تعجبی ندارد که شاهد روند صعودی سود باشیم. اما همچنان چشم‌انداز اقتصادی در حال بهبود نفت، ادامه دار است و این در حالی است که OPEC با قاطعیت در حال خالی کردن انبارها است.

نفت خام West Texas Intermediate برای تحویل آوریل در بورس کالای نیویورک در ساعت ۷:۱۵ صبح به وقت لندن، پس از افت ۰.۹ درصدی روز سه شنبه، ۴۴سنت به ۶۵.۲۴ دلار در هر بشکه افزود.

برنت برای تسویه حساب که بعد از دست دادن ۰.۷٪ در جلسه‌ی قبلی ، در بورس ICE Futures Europe با 0.6٪ افزایش روبرو بود و به ۶۸.۷۷ دلار رسید.

WTI هفته گذشته کانتانگو شد. بعد از کانتانگو، در روز چهارشنبه در بازار نزولی، ۷ سنت کاهش قیمت به ازای هر بشکه داشت. (نقطه‌ای که قیمت‌ها نزدیک به قیمت‌های حال و ارزان‌تر از قیمت‌های آینده هستند). بعد از وقفه‌ی ماه گذشته، تولید کننده‌های آمریکایی به سرعت به حال قبل بازگشتند. اگرچه برخی از پتروشیمی‌ها هنوز به طور کامل فعالیت خود را شروع نکرده‌اند، که این مسئله منجر به مازاد عرضه نفت خام می‌شود.

با ارجاع به کسانی‌که مطلع هستند؛ طبق گزارش API ذخایر نفت خام آمریکا ۱.۰۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که انبار بنزین ۹۲۶.۰۰۰ بشکه کاهش پیدا کرده است. عرضه در Cushing که مرکز ذخایر است، کم شده است.

منبع خبر: بلومبرگ
* لازم به ذکر هست، اخبارها بر روی منبع اصلی در زمان‌های مختلف بروز می‌شوند.

پیام بگذارید
بروکر نیکس | بروکر فارکس - NYXForex We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications